Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Powstaje „pełny remake” System Shock

Studio Night Dive przejęło prawa.

Studio Night Dive - odpowiedzialne niedawno za odświeżoną wersję klasycznego System Shock - przejęło prawa do tej serii i szykuje „pełny remake” pierwszej odsłony.

Tak było

Informacje ujawniono w artykule magazynu Fast Company. Szef studia - Stephen Kick - przyznał, że współpracuje między innymi z artystą odpowiedzialnym za oryginał.

Rozpoczęto też rozmowy na temat potencjalnej kontynuacji, ale rozpoczęcie prac deweloperskich nad System Shock 3 wymagałoby pomocy z zewnętrz, ze względu na skalę takiego przedsięwzięcia - wyjaśnia menedżer.

- Ze względu na zamieszanie z prawami do serii, jedynym sposobem na zagranie w System Shock 2 było pozyskanie starej kopii fizycznej lub pobranie gry z sieci, a potencjalny sequel był wykluczony - wspomina Jared Newman, autor artykułu.

- Po dogłębnym sprawdzeniu, prawa do gry znalazły się w firmie ubezpieczeniowej z Michigan, zainteresowanej sprzedażą - dodaje.

Tę historię Newman opisał cztery lata temu i to ona zainspirowała Kicka do przejęcia licencji. Obecnie brakuje szczegółów na temat remeke'u, poza wspomnianym zaangażowaniem Roberta Watersa, autora grafik koncepcyjnych pierwszej gry. Wspomniano także o planach na wydanie tego projektu na konsolach.

System Shock ukazał się 22 września 1994 roku. Akcja toczy się na stacji kosmicznej Citadel, opanowanej przez sztuczną inteligencję - SHODAN. Ta planuje zniszczenie Ziemi, co musimy oczywiście powstrzymać.

Zobacz na YouTube

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

System Shock

PC

System Shock 2

PC

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze