Take-Two blokuje prace nad modami Grand Theft Auto Online

Wstrzymano dwa projekty.

Prace nad dwiema modyfikacjami, rozwijanymi jako alternatywa dla sieciowego trybu Grand Theft Auto Online w GTA 5, zostały zablokowane przez wydawcę gry, firmę Take-Two.

1
Malanowski i modderzy

W sierpniu zbanowano osoby odpowiedzialne za projekt FiveM, czyli modyfikację wprowadzającą opcje podobne do GTA Online. Gracze nadal musieli posiadać pełną wersję bazowego GTA 5, ale producent uznał, że takie rozwiązanie „ułatwia piractwo”.

Teraz współtwórca pomysłu ujawnił w serwisie Reddit, że Take-Two wysłało do jego mieszkania prywatnych detektywów w celu „przedyskutowania” kwestii zaprzestania dalszych prac nad modem, kontynuowanych pomimo banów.

„Chcieli »uniknąć angażowania prawników«, ale zapewniali, że »sprawdzili podłoże prawne i byli pewni swoich racji«, a także »nie byli gotowi na zaakceptowanie żadnego rozwiązania poza wstrzymaniem prac«” - wspomina użytkownik o pseudonimie „ntauthy”.

Druga modyfikacja o takim samym koncepcie - GTA: Multiplayer - została potraktowana podobnie, ale w tym przypadku obeszło się bez wizyty panów w garniturach i zakończyło się na standardowym liście z „prośbą” o zaprzestanie działalności.

Modderzy przystali na żądania, choć zapewniają, że kontaktowali się wcześniej ze studiem Rockstar, które nie wyrażało żadnych sprzeciwów.

„Trzeba jednak zrozumieć, że wydawcą jest Take-Two Interactive Inc., a Rockstar Games to tylko deweloperzy” - wyjaśniają twórcy na oficjalnej stronie.

Poniżej ujęcia z testowej wersji GTA: Multiplayer.

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami