Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 4 - Powrót z przeszłości

Misja główna: opuszczamy kryptę i... poznajemy pieska!

Po przebudzeniu w kapsule i opuszczeniu jej, skieruj się w prawo. Rusz wzdłuż korytarza i otwórz drzwi na końcu. W dalszej części możesz otworzyć metalowe drzwi z lewej i skorzystać z komputera. Z informacji dowiesz się, że wszyscy zahibernowani w komorach nie żyją. Wróć na główny korytarz i przejdź przez drzwi z prawej.

Przejście przez kryptę 111

Z lewej strony zobaczysz szybę, za którą znajduje się wielki robal. Przed sobą znajdziesz drzwi z liczbą „111". Zanim przez nie przejdziesz warto przejrzeć informacje w komputerze na prawo od nich - dzięki temu dowiesz się sporo na temat eksperymentów prowadzonych przez Vault-Tec oraz zdobędziesz informacje na temat ochrony krypty.

Przejdź przez drzwi z lewej i ruszaj przed siebie, aż trafisz na zmutowanego karalucha - radrakana (obrazek powyżej), którego zabij pięścią. Następnie możesz odwiedzić stołówkę, gdzie znajdziesz komputer z grą podobną do Donkey Konga. Twoim głównym celem jest jednak przejście z lewej. Za drzwiami trafisz do lokacji z prądem, który zabije karalucha. Uważaj, ponieważ jeśli zbliżysz się do wyładowań, to możesz skończyć, jak insekt.

Dlatego zamiast przechodzić przez środek lokacji obejdź ją z lewej strony. Załatw dwa kolejne karaluchy i przejdź przez drzwi z lewej, za którymi natkniesz się na kolejne zmutowane insekty. Rozpraw się z nimi i przejdź przez drzwi przed sobą.

Trafisz do pomieszczenia z biurkiem i szkieletem. Spójrz na blat i podnieś leżący na lewo od komputera pistolet 10mm (obrazek powyżej) oraz stimpaki, dzięki którym przywracasz zdrowie bohatera. W szafce z prawej znajdziesz drugi pistolet oraz zapas amunicji. Na lewo od szafki znajdziesz półkę z potężną bronią - kriolatorem, jednak otworzyć ją będziesz mógł dopiero w późniejszej fazie gry, jeśli odpowiednio rozwiniesz umiejętność otwierania zamków.

Znalezienia Pip-Boya i przeszukanie Sanktuarium

Aby przejść do następnej lokacji musisz skorzystać z komputera i wybrać ostatnią opcję (Otwórz tunel....). W ten sposób otworzysz kolejne żelazne drzwi, przez które przejdź. Z lewej strony korytarza natkniesz się na sporą grupę radrakanów, które najlepiej wykończyć przy pomocy pistoletu. Przy okazji w lewym górnym rogu ekranu pojawią się instrukcje związane z systemem celowania VATS, który będziesz mógł teraz przetestować.

Po zabiciu zmutowanych insektów przejdź przez korytarz i ruszaj przed siebie, aż do kolejnej lokacji z następnymi przeciwnikami. Rozpraw się z nimi i wejdź na platformę. Leżą na niej zwłoki, a jeśli się przyjrzysz to odnajdziesz również podręczny komputer nazywany Pip-Boyem (obrazek powyżej). Podnieś go i poświęć parę chwil na zbadanie jego funkcji.

Dzięki Pip-Boyowi możesz bowiem między innymi wymieniać i sprawdzać ekwipunek, korzystać z mapy oraz poznawać szczegóły poszczególnych zadań i misji. Od tej pory będzie to twoje najczęściej wykorzystywane narzędzie, więc zapoznaj się z jego opcjami, po czym naciśnij przełącznik włazu krypty znajdujący się z lewej.

Kiedy maszyna otworzy właz, przejdź przez niego i udaj się do windy. Przejdź na platformę i opuść kryptę. W tym momencie zostaniesz po raz ostatni zapytany o wygląd i statystyki postaci - przemyśl czy chcesz coś zmieniać lub nie, ponieważ jest to ostatnia szansa. Kiedy będziesz gotów wyjedź na powierzchnię.

Po znalezieniu się na zewnątrz udaj się na ulicę i skieruj się w lewo, w stronę swojego domu, a raczej tego, co z niego zostało. Na miejscu zastaniesz robota Codswortha (obrazek powyżej), z którym rozpocznij rozmowę. W jej trakcie będziesz mógł wypytać o powód dziwnego zachowania, jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą charyzmę.

Po rozmowie z robotem wyrusz z nim przeszukiwać okolicę. Po wejściu do pierwszego domu natkniecie się na zmutowane muchy. Możesz wdać się w walkę lub po poczekać, aż rozprawi się z nimi Codsworth. W drugim domu sytuacja się powtórzy, ale tym razem będziesz musiał samemu stawić czoła przeciwnikom. Załatw ich przy pomocy pistoletu.

Droga do Concord i odnalezienie psa

Po walce porozmawiaj z robotem, który powie ci o mieście Concord. Zostanie ono zaznaczone na twojej mapie (na południowy wschód od obecnej pozycji). Zacznij kierować się w tamtym kierunku.

Po drodze możesz zahaczyć o zdewastowaną stację ciężarówek o nazwie Red Rocket. Znajdziesz na niej psa (obrazek powyżej), z którym możesz wejść w interakcję. W ten sposób zyskasz kompana, który będzie pomagał ci w eksploracji oraz w walce z przeciwnikami. Jeśli chcesz wydać mu rozkazy podejdź do niego i wejdź z nim w interakcję.

Jeśli rozejrzysz się po Red Rocket, to szybko odnajdziesz warsztat, przy pomocy którego możesz rozwijać osady. Możesz poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi funkcjami lub od razu wyruszyć w kierunku Concord. W trakcie drogi uważaj na latające pluskwy, które omiń z daleka lub zastrzel, nie zbliżając się do nich.

Kontynuuj marsz przez miasto, aż dotrzesz do Muzeum, przed którym trwa strzelanina. W tym momencie zadanie zakończy się.

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Fallout 4

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze