Metal Gear Solid 5 - Misja 50: [Extreme] Sahelanthropus - Ostateczne starcie z finałowym bossem

Opis przejścia The Phantom Pain: walczymy z ulepszoną wersją finałowego bossa z pierwszego aktu gry.

Uwaga! Aby odblokować to zadanie, musisz przejść misję fabularną 47: [Total Stealth] The War Economy. Samo w sobie nie rozwija ono fabuły gry, jest jedynie alternatywną wersją misji 31: Sahelanthropus.

Ponownie musisz zmierzyć się z wielgachnym mechem - tym razem nie będziesz miał jednak dostępu do czapki-kurczaka, zaś bestia jest znacznie potężniejsza. Ponieważ maszyna zadaje odczuwalnie większe obrażenia niż poprzednio, musisz się właściwie wyposażyć - wyekwipuj Big Bossa w najlepszą zbroję, załóż bandanę regenerującą punkty życia oraz wyposaż się w wyrzutnię rakiet oraz granatnik z jak najwyższym współczynnikiem obrażeń. Do starć z unoszącym się chłopcem [Floating Boy] przyda ci się natomiast coś szybkostrzelnego - najlepiej pistolet lub karabin maszynowy.

Dobór towarzyszy do tej misji nie ma większego znaczenia - i tak w niczym ci nie pomogą. Pora dnia także nie stanowi żadnego atutu, a przywoływanie pojazdów to czyste marnotrawstwo. W czasie zadania będziesz otrzymywał automatyczne zrzuty z zaopatrzeniem, więc nie musisz martwić się amunicją czy zapasami sprzętu - wszystko znajdziesz na miejscu.

Miejscem starcia jest droga oraz wzgórza przed elektrownią Serak w północnym Afganistanie. Znajduje się tu dużo osłon i przeszkód terenowych, dzięki którym unikniesz pocisków wroga. Nie licz jednak na to, że się przed nim ukryjesz - jest na to zbyt spostrzegawczy oraz mobilny. Potrafi także strzelać na oślep, nieraz wykazując się przy tym niebywałą skutecznością. Przy okazji musisz także uważać, aby podczas sprintu nie spaść w przepaść - to wyjątkowo głupia śmierć.

Mapa070

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Zniszcz mecha Sahelanthropus;

Opcjonalne cele misji:

  • Zniszcz głowę Sahelanthropusa;
  • Traf latającego chłopca podczas walki.

Zniszcz mecha Sahelanthropus

Mech dysponuje kilkoma zróżnicowanymi atakami. W bezpośredniej odległości od bohatera korzysta z miotacza płomieni, na średnich dystansach posiłkując się także karabinem maszynowym. Jego główny oręż stanowi jednak ognisty miecz, dzięki któremu tworzy wybuchowe występy skalne. Głazy „śledzą" Big Bossa, dlatego należy nieustannie biegać, unikając kontaktu z nimi. Głazy mogą także otoczyć głównego bohatera - wówczas należy stanąć w dokładnym centrum okręgu, które jest w tej sytuacji najbezpieczniejszym punktem.

345

Poza tym maszyna potrafi wystrzeliwać rakiety samonaprowadzające (dwa rodzaje) oraz wypuszczać gęstą mgłę, przez którą trudniej ją zlokalizować. Kiedy pasek życia Sahelanthropusa spadnie do około 1/4, urządzenie zamieni się w niezwykle zabójcze działo laserowe - wówczas należy ukryć się za głazem lub inną przeszkodą (np. zniszczonym czołgiem pośrodku mapy) i przeczekać niebezpieczeństwo.

346
Kiedy potwór wyciągnie miecz, oznacza to, że zaraz pojawią się głazy

Pod koniec walki maszyna będzie co jakiś czas szarżować na Big Bossa. Jej szaleńczemu atakowi towarzyszy spowolnienie czasu oraz pojawienie się latającego chłopca tuż obok głowy bestii. Aby przerwać ten atak, wystarczy trafić dzieciaka pociskiem z dowolnej broni. Z tego względu warto mieć przy sobie pistolet. Kiedy chłopiec zostanie ogłuszony, na kilka następnych sekund mech stanie się zupełnie bezbronny - to doskonała okazja, aby wpakować w niego kilka pocisków.

347

Walka jest bardzo schematyczna - powinieneś nieustannie biegać dookoła przeciwnika, zasypując go pociskami z ciężkiej broni. Mniej więcej co minutę gdzieś na arenie pojawi się zrzut z zaopatrzeniem, dzięki któremu uzupełnisz amunicję. Nie powinieneś natomiast korzystać z pojazdów opancerzonych stojących w różnych miejscach lokacji - są na tyle powolne, że stanowią łatwy cel dla przeciwnika.

Kluczem do zwycięstwa jest mobilność oraz ciągłe uzupełnianie zapasów. Co jakiś czas wspomagać cię będzie helikopter, odwracający uwagę wroga i zadający mu nieco obrażeń - to idealna okazja by zregenerować siły i poszukać zapasów (każdorazowo są oznaczane na mapie). Gdy bestia ostatecznie padnie, misja dobiegnie końca.

Opcjonalnie: Zniszcz głowę Sahelanthropusa

Aby zrealizować ten cel należy strzelać w głowę mecha, dopóki ta nie zacznie płonąć (a w zasadzie iskrzyć się). Najlepiej skorzystać w tym celu z wyrzutni rakiet lub pocisków Killer Bee. Głowa nie jest wcale najczulszym fragmentem zbroi potwora, jej uszkodzenie nie przynosi też żadnych wymiernych korzyści.

348

Opcjonalnie: Traf latającego chłopca podczas walki

Chłopiec zaczyna się pojawiać pod sam koniec walki, gdy maszyna jest już poważnie uszkodzona. Wówczas będzie próbowała szarżować na Big Bossa, by ostatecznie go zabić. Towarzyszy temu spowolnienie czasu, dzięki któremu możesz namierzyć chłopca latającego obok głowy bestii i trafić go dowolnym przyciskiem.

349
Mimo trybu Extreme, na trafienie latającego chłopca będziesz miał kilka sekund

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami