Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lista osiągnięć Fallout 4 - spekulacje i analiza

Spoilery!

Serwis internetowy Exophase, zajmujący się śledzeniem osiągnięć i trofeów do gier, opublikował pełną listę achievementów z Fallout 4. Łącznie jest ich 51 i większość wyjaśnia sama nazwa, ale kilka innych zaprasza do spekulacji i analizy.

UWAGA na potencjalne spoilery poniżej!

Klasyczne „Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia” to pierwsze osiągnięcie do zdobycia, po ukończeniu prologu i wkroczeniu na Pustkowie. Odblokujemy je zapewne zaraz po stworzeniu postaci, otwarciu wrót do Schronu 111 i ujrzeniu ruin Bostonu.

„Gdy wzywa wolność” to najpewniej osiągnięcie za pozyskanie pierwszego towarzysza przygód, czyli Prestona Garvey'a. Jak wiemy z E3, postać tą spotkamy w Muzeum Wolności w Concord, gdzie chowa się przed atakiem rzezimieszków.

Są chętni na przerwę w strzelaniu i łupieniu? „Homerun” oraz „Touchdown” zdają się sugerować, że w wolnej chwili weźmiemy udział w popularnych amerykańskich sportach.

„Spotkania” to chyba największy spoiler na liście. Wydaje się, że nawiązuje do teorii, według której bohater opuszcza Schron 111, by znaleźć swoje dziecko. Ilustracja osiągnięcia pokazuje właśnie berbecia w wózku, choć może to być tylko symbol. Nasz potomek może przecież być już dojrzałą osobą i może wcale nie cieszyć się z naszego powrotu.

„Opcja nuklearna” przypomina o mieście Megaton z Fallout 3. Lokację mogliśmy wysadzić lub uratować - stąd opcje. Możliwe, że to osiągnięcie odblokujemy po rozwiązaniu podobnego problemu. Budynek na ikonce przypomina dodatkowo siedzibę słynnej uczelni Massachusetts Institute of Technology, dysponującej własnym reaktorem atomowym. Przypadek?

Dzięki Fallout 3 wiemy, że wspomniana uczelnia to także siedziba tajemniczej organizacji, dysponującej technologią budowania androidów do złudzenia przypominających ludzi. Trzy powyższe osiągnięcia: „Instytucjonalizacja”, „Redefinicja ludzkości” oraz „Odpalenie” wspierają ten koncept - budujemy maszynę lepszą od człowieka.

„Ad Victoriam”, czyli „Do zwycięstwa” to Vault Boy stojący obok stopy wielkiego robota. Czyżby w grze miał pojawić się Liberty Prime, znany z Fallout 3 i dodatku Broken Steel?

Kolejne osiągnięcie sugerujące, że fabuła gry skoncentruje się właśnie na androidach i politechnice z Massachusetts. „Dołącz do Railroad” - głosi podpis pod osiągnięciem „Tradecraft”. Railroad to w tym przypadku najpewniej nie linia kolejowa, lecz kolejna tajemnicza organizacja, która pomagała androidom i ludziom w walce z niewolnictwem. Czyżby to właśnie była druga strona konfliktu, prowadzącą do wysadzenia Instytutu i osiągnięcia „Opcja nuklearna”?

Poza Railroad są też osiągnięcia za dołączenie do Bractwa Stali i żołnierzy Minutemen. Czy to trzy główne frakcje? Co ciekawe, nie ma nagrody za dołączenie do Instytutu, co może sugerować, że to „ci źli”.

No i na koniec - „Przygotowany na przyszłość”, odblokowane po tym, jak „zadecydujemy o losie Commonwealth”. Vault Boy stoi tu w pobliżu zniszczonych budowli. To niemal pewne potwierdzenie tego, że w grze pojawią się różne zakończenia.

Fallout 4 debiutuje 10 listopada na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Read this next