Producent Payday 2 broni transakcji cyfrowych w grze

Zmian nie będzie.

Producent kooperacyjnej strzelanki Payday 2 - Almir Listo - broni decyzji o wprowadzeniu do gry transakcji cyfrowych.

1
Są też nowe maski

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu produkcja wzbogaciła się o system przypominający nieco skórki na broń z Counter-Strike: Global Offensive.

Gracze mogą zakupić specjalne wiertło do wirtualnego sejfu, gdzie znajdują się różnorodne, dobierane losowo wzory malowania na broń, często modyfikujące także statystyki wyposażenia. Możemy je wykorzystać lub sprzedać na otwartym rynku.

Taki krok ze strony deweloperów nie spodobał się fanom. Ci szybko przypomnieli wcześniejsze wypowiedzi twórców, według których mikrotransakcje nigdy się w Payday 2 nie pojawią.

Listo wyjaśnia, że zmieniły się warunki rynkowe, a zmniejszenie ceny tytułu sześć miesięcy temu nie przełożyło się na spodziewany wzrost zainteresowanie. Deweloperzy potrzebują więc innych źródeł finansowania, by móc tworzyć nową zawartość.

Co więcej, gra okazała się sporym hitem na PC, a podpisana później umowa z 505 Games i wersje konsolowe sprawiły, że zespół Overkill niemal się potroił, co także generuje koszty.

Transakcje cyfrowe nie znikną i już zaczęły generować przychody - dodaje producent. „Z czysto ekonomicznego punktu widzenia, bazując na statystykach, widzimy już, że aktualizacja z Czarnym Rynkiem działa zgodnie z oczekiwaniami” - napisał.

„Dwa lata temu przeszlibyśmy do PayDay 3 zaraz po wydaniu gry, jak zazwyczaj robią to studia” - dodaje Listo. „Zamiast tego zdecydowaliśmy się kontynuować prace nad PayDay 2, ponieważ chcieliśmy zapewnić wspaniałe wrażenia. Teraz, 88 aktualizacji później, musimy upewnić się, że produkcja przetrwa.”

Producent nie oszczędził też części krytykujących: „Ciężko jest brać niektórych na poważnie jeśli wiemy, że nawet nie grają w PayDay”. Przede wszystkim winne są jednak media.

„Prawdziwym problemem są wpływowi ludzie w mediach i gdzie indziej, tworzący sensacyjne artykuły na temat rzeczy ważnych dla wielu osób, zamiast przyłożyć się do pracy i sprawdzić fakty.”

Krótka przerwa? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami