Metal Gear Solid 5 - Misja 44: [Total Stealth] Pitch Dark - Rafineria i wioska z dziećmi

Opis przejścia The Phantom Pain: jeszcze raz wysadzamy w powietrze afrykańskie pole naftowe.

Uwaga! Aby odblokować to zadanie, musisz zaliczyć misję fabularną 43: Shining Lights, Even in Death. Samo w sobie nie rozwija ono fabuły gry, chociaż jego zaliczenie otwiera dostęp do misji 47: [Total Stealth] The War Economy.

Misja stanowi alternatywną wersję zadania fabularnego 13: Pitch Dark - pierwszego, które rozegrałeś w Afryce. Różnica polega na tym, że za wszelką cenę musisz unikać wykrycia przez przeciwników, a dostęp do czapki-kurczaka oraz trybu skupienia spowalniającego czas został zablokowany. Misja jest więc znacznie trudniejsza, ale z pewnością dysponujesz też odczuwalnie lepszym ekwipunkiem, dzięki któremu obejdziesz większość trudności.

Mapa064

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Pragnąć wykonać zarówno zadanie główne jak i cele poboczne, powinieneś wyposażyć się w ładunki wybuchowe lub wyrzutnię rakiet, urządzenie Fulton zdolne do przenoszenia dzieci (ulepszenia +Children lub +Wormhole) oraz standardowy pistolet na strzałki usypiające. Bardzo przydatnym towarzyszem będzie Quiet - jej działania nie powodują bowiem przerwania misji, ponieważ strzały oddane przez dziewczynę nie są traktowane jako „zostanie zauważonym".

Cele misji:

  • Wyłącz pole naftowe;
  • Zniszcz zbiornik filtrujący skażoną wodę;

Opcjonalne cele misji:

  • Porwij 4 dziecięcych żołnierzy trenowanych w wiosce Masa;
  • Ucieknij ze strefy walk zanim pole naftowe Mfinda zostanie zamknięte;
  • Porwij sępa, który trafił do spalonej wioski;
  • Ukradnij 4 łaziki zamykające dostęp do pola naftowego Mfinda.

Wyłącz pole naftowe

Po rozpoczęciu misji w punkcie startowym [Mapa: 1] wejdź na wzgórze naprzeciwko i rozejrzyj się po okolicy - twoim oczom ukaże się wioska Bwala ya Masa [Mapa: 2]. Możesz zrealizować tu cel dodatkowy, porywając czwórkę dzieci znajdujących się w centralnej części lokacji - nie jest to jednak obowiązkowe. Jeśli zdecydujesz się zignorować dzieciaki, możesz od razu ruszyć w kierunku pola naftowego [Mapa: 3].

304
Do przełącznika możesz dostać się przez okno lub przez główne drzwi

Kiedy staniesz przed zabudowaniami pola naftowego, użyj lornetki aby dokładnie zbadać teren i zaznaczyć wszystkich przeciwników. Następnie przeczołgaj się w stronę głównej bramy i wejdź po metalowych schodach na podwyższenie okalające centralne budynki w lokacji. Po drodze postaraj się eliminować kolejnych przeciwników lub zdaj się na Quiet - dziewczyna jest w stanie samodzielnie pozbyć się wszystkich wrogów, o ile wyposażysz ją w karabin snajperski z ostrą amunicją.

305

Przełącznik kierujący polem naftowym znajduje się w niewielkim pokoju na samym końcu centralnego budynku - możesz przejść tam przez główne drzwi (trzeba obejść kompleks naokoło i skorzystać z metalowych schodów oraz kładki) lub wejść tam przez okno. W obu przypadkach pozbądź się żołnierza stacjonującego w środku, a następnie wyłącz urządzenie.

Zniszcz zbiornik filtrujący skażoną wodę

Zbiornik znajduje się w zachodniej części kompleksu - jest na tyle wielki, że trudno go nie zauważyć. Możesz zniszczyć go z dużej odległości, posyłając w jego stronę rakietę lub zarządzając atak rakietowy z helikoptera, tym samym szybko załatwiając sprawę. Jeśli lubisz ryzyko, możesz się jednak do niego doczołgać i podłożyć pod nim ładunki C-4.

306

Drugie rozwiązanie jest znacznie mniej rozsądne - pozostanie niezauważonym w drodze do zbiornika jest bardzo trudne. Główny problem stanowią trzej strażnicy pilnujący jedynej bramy prowadzącej do ogrodzonej części kompleksu, w której stoi cel ataku. Zlikwiduj ich za pośrednictwem Quiet lub przy użyciu karabinu snajperskiego, a następnie podejdź do zbiornika i podłóż pod nim materiały wybuchowe. Odpal je dopiero kiedy znajdziesz się w bezpiecznej odległości (około 50 metrów) - w przeciwnym wypadku zginiesz od siły eksplozji.

307

Kiedy urządzenie zostanie wysadzone, w bazie zostanie wszczęty alarm, a oba wyjścia z niej (południowo-wschodnie i północne) zostaną zablokowane przez łaziki. Możesz łatwo wyminąć przeciwników, zaraz po wyjściu z obozu skręcając w dżunglę. W tym momencie wystarczy opuścić teren misji, a zadanie dobiegnie końca.

Opcjonalnie: Porwij 4 dziecięcych żołnierzy trenowanych w wiosce Masa

Dzieciaki możesz spotkać w centralnej części wioski Bwala ya Masa [Mapa: 2], strzeżone przez dwóch żołnierzy. Jeśli w miasteczku zostanie wszczęty alarm albo dzieciaki z jakiegoś powodu poczują się zaniepokojone, natychmiast pobiegną w stronę bagien (na północny zachód) i szybko w nich utoną. Nie możesz więc polegać na pomocy Quiet ani spowodować zbyt dużego zamieszania.

308

Najprostszy sposób wykonania misji to zrzucenie zbiornika z gazem usypiającym lub granatu o podobnym działaniu między dzieciaki i strażników - wówczas wystarczy podejść do otumanionych ofiar i odesłać je do bazy przy pomocy urządzenia Fulton. Jeśli nie dysponujesz podobnymi zabawkami, będziesz musiał w bardzo szybkim tempie uśpić wszystkie dzieci oraz ich „opiekunów" - przydaje się tutaj szybkostrzelny karabin lub pistolet na strzałki usypiający.

Jeśli nie wziąłeś ze sobą urządzenia zdolnego do przenoszenia dzieci, możesz wrzucić je do pojazdu stojącego na północnym skraju miasteczka, a następnie porwać sam pojazd.

Opcjonalnie: Ucieknij ze strefy walk zanim pole naftowe Mfinda zostanie zamknięte

Obie bramy wyjazdowe z lokacji są zamykane niemal natychmiast po wysadzeniu w powietrze głównego zbiornika. Aby móc zrealizować ten cel, musisz zniszczyć antenę nadawczą na południowym wschodzie bazy - dzięki temu będziesz mógł przywołać własny helikopter i ewakuować się w szybkim tempie. Powinieneś wcześniej zlikwidować wszystkich wrogów czających się w okolicy - w przeciwnym wypadku pilot pojazdu wda się z nimi w bezsensowną walkę, przez co stracisz sporo czasu. Dopiero kiedy te warunki zostaną spełnione, wysadź zbiornik i wskocz do helikoptera.

309
Po lewej: antena radiowa

Opcjonalnie: Porwij sępa, który trafił do spalonej wioski

Sępa znajdziesz w spalonej wiosce na południowy zachód od pola naftowego Mfinda - karmi się zwłokami mieszkańców w zrujnowanym domostwie [Mapa: 4]. Strzel do niego z pistoletu usypiającego, a następnie użyj urządzenia Fulton aby go porwać.

310

Opcjonalnie: Ukradnij 4 łaziki zamykające dostęp do pola naftowego Mfinda

Łaziki [Walker Gears] przybiegną do pola naftowego Mfinda natychmiast po wysadzeniu zbiornika w północno zachodniej części ośrodka. Dwa z nich znajdziesz przy południowej bramie, a dwa następne - przy północnej. W tym drugim przypadku czeka cię ponadto spotkanie z trójką zwykłych żołnierzy.

311

Piętą achillesową łazików są ich kierowcy - zachodząc urządzenia od tyłu lub z boku jesteś w stanie pozbyć się wojaków kierujących maszynami (podczas walki wręcz lub przy użyciu broni). Kiedy pojazdy zostaną pozbawione obsługi, użyj urządzenia Fulton z odpowiednim ulepszeniem (+Cargo 2 lub +Wormhole).

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 45: A Quiet Exit - Ratunek dla dziewczyny oraz jej tajemnica

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami