Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Sezamie, otwórz się!

Spełniamy kolejne życzenie szlachcica.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu zadania głównego Miłe złego początki..., a konkretnie po opuszczeniu rezydencji Olgierda (mapa #1). Kiedy z niej wyjdziesz udaj się do Oxenfurtu (mapa #2).

Sugerowany poziom doświadczenia: 34

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Poradnik do dodatku


Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na miejscu udaj się do domu aukcyjnego Borsodych i zacznij rozmawiać ze strażnikami. W wejściu do środka pomoże ci znajomy krasnolud-handlarz Vivaldi. Kiedy skończysz z nim rozmawiać udaj się na górę.

Wzięcie udziału w aukcji

Na miejscu okaże się, że odbywa się tu bankiet, a krasnolud przedstawi ci trzy osoby:

  • Yaromir - znawca sztuki, który zaproponuje ci wskazanie obrazu namalowanego przez van der Hooia. Jeśli wskażesz właściwy (a jest nim kupiec z perłą), to Yaromir zdradzi ci, że na aukcji będzie licytowany cenny obraz van Rogha. Możesz tę informację zdradzić Vivaldiemu lub zostawić ją dla siebie.
  • Hrabina Mignole - u hrabiny możesz zaopatrzyć się w cztery schematy rynsztunku szkoły żmii. Chodzi o: spodnie, rękawice, buty i pancerz. Ponadto dysponuje jeszcze kilkoma interesującymi schematami. W trakcie rozmowy kobieta poprosi cię również o odnalezienie kolczyka, który upadł jej na balkonie. Jeśli zgodzisz się jej pomóc, to udaj się na balkon i spójrz na rozlane wino z lewej. Po chwili dołączy do ciebie hrabina, która rozpocznie interesującą rozmowę na temat swojej przeszłości i pewnego wiedźmina.
  • Hilbert - możesz rozegrać z nim partię w gwinta. Zanim to nastąpi Vivaldi zaproponuje ci oddanie mu 10 procent ewentualnej wygranej, na co możesz przystać lub odmówić krasnoludowi.

Musisz porozmawiać z każdą z trzech powyższych osób. Od ciebie zależy czy dialogi zakończysz od razu czy też skorzystasz z bardziej rozwiniętych opcji. Po zakończeniu spotkań poczekaj chwilę na rozpoczęcie aukcji. W jej trakcie, o ile weźmiesz w niej udział, możesz zakupić trzy przedmioty:

  • Statuetkę orła - hrabiego Romilly (300 koron). Jest to przedmiot niezbędny do wykonania jednego z zadań.
  • Obraz van Rogha - 20 koron lub 60, jeśli dowiedziałeś się od Yaromira o jego wartości i przekazałeś tę informację Vivaldiemu. Po jego zakupie aktywujesz zadanie dodatkowe Kolekcjoner.
  • Okulary Magistra - 350 koron. Możesz je założyć Geraltowi.

Po aukcji dojdzie do spotkania z Horstem Borsodym. Bez względu na to, jakie odpowiedzi będziesz wybierał, ostatecznie zostaniesz wyrzucony na zewnątrz. Czeka cię tu walka z kilkoma strażnikami (obrazek powyżej). Korzystaj z bloku i staraj się ich obijać pojedynczo, aby drugi nie atakował cię od tyłu.

Odwiedziny u zielarza

Po walce rozpocznie się scenka, w której spotkasz nieznajomego. Zaproponuje ci zdobycie poszukiwanego domu Borsodych w trakcie napadu na skarbiec zamożnego szlachcica. Kolejnym krokiem będzie odwiedzenie pewnego zielarza (mapa #3), którego znajdziesz w domu na północny wschód od miasta.

Kiedy dotrzesz na miejsce czeka cię walka z kilkoma rycerzami (obrazek powyżej), próbującymi wejść do środka. Rozpraw się z nimi i rozpocznij rozmowę niziołkiem. Wspomnij mu o wyciągu z krwawnika. Zejdź do piwnicy i porozmawiaj z nieznajomym, który powie ci o planie napadu.

Okaże się, że trzeba jeszcze zwerbować kilka osób oraz zająć się strażnikami. W dzienniku pojawią się trzy następne podmisje: Kasiarz, Włamywacz i Wiedźmińskie przyprawy.

Włamanie do skarbca

Po wykonaniu wyżej wymienionych zadań udaj się o północy w okolice domu Borsodych (mapa #2) na północy Oxenfurtu. Kiedy dotrą pozostali rozpocznie się scenka. Po znalezieniu się na wieży zacznij schodzić po schodach na dół. W pewnej chwili traficie na straże.

W trakcie walki z nimi zważ na to, że używasz drewnianego miecza i twoje trafienia nie będą zabierać im zbyt wiele zdrowia. Warto więc wspomagać się znakami. Po pokonaniu straży rozpocznie się następna animacja. Kiedy nieznajomy weźmie zakładników będziesz musiał podjąć szybką decyzję, co chcesz uczynić. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, to Quinto lub Carimis zdążą zejść do skarbca i otworzyć go. W drugim przypadku wypuścisz jeńców, a kasiarz pobiegnie do niego po chwili.

Jedyną możliwością, jeśli chcesz uniknąć walki z żołnierzami, jest posiadanie w drużynie Quinto. Powiedz wtedy strażnikom, aby się oddalili, a w dalszych częściach negocjacji powiedz, że chcesz wóz, obojętnie jaki. Następnie zwolnij jednego z jeńców. W ten sposób unikniesz walki.

Druga możliwość, to porozmawianie ze strażnikami i powiedzenie im, aby opowiedzieli dowcip. Jeśli posiadasz w drużynie Quinto, to również uda ci się uniknąć walki (dzięki, poziomek90).

Jeśli nie zgodzisz się na negocjacje, dokonasz niewłaściwych wyborów lub posiadasz w drużynie Casimira, który i tak doprowadzi do wybuchu alarmując strażników, to będziesz musiał się z nimi rozprawić, po tym, jak wejdą do środka (obrazek powyżej).

Bez względu na to czy doprowadziłeś do walki czy jej uniknąłeś, skieruj się po schodach na dół do skarbca. Jeśli w drużynie masz Casimira, to możesz śmiało wejść do środka. Jeśli towarzyszy ci Quinto, to po przejściu przez wrota wpadniesz w pułapkę, w której musisz zmierzyć się z kilkoma pająkowatymi potworami.

W głównej części skarbca okaże się, że tajemniczy nieznajomy to Ewald - brat Horsta, który został przez niego oszukany w sprawie spadkowej. Musisz się teraz opowiedzieć za jednym lub za drugim bratem. Bez względu na dokonany wybór Casimir stanie po stronie Ewalda, a Quinto opowie się za Horstem.

Po walce czeka cię rozmowa z Ewaldem lub Horstem, na temat domu Borsodych. Dowiesz się, że jest to szkatułka z testamentem ich ojca, który zapisał wszystko w spadku Ewaldowi. Możesz teraz zdobyć ją siłą eliminując jednego z braci lub dogadując się z nim - Ewald/Horst weźmie dokumenty, a ty zdobędziesz szkatułkę. Następnie jeden z braci otworzy ci przejście, którym wyjdziesz na zewnątrz (jeżeli zabiłeś obydwu braci, to skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów - przejście jest na prawo od filaru z domem Borsodych, a przełącznik na filarze z lewej). Na koniec wystarczy udać się do Olgierda, który przebywa w centrum Oxenfurtu.

Read this next