Metal Gear Solid 5 - Misja 32: To Know Too Much - Ratunek dla zainfekowanego agenta CIA

Opis przejścia The Phantom Pain: docieramy do zarażonego agenta CIA i ratujemy go przed śmiercią.

Misja jest wyjątkowo krótka i można ją zaliczyć w mniej niż dwie minuty, ale wypełnienie wszystkich celów pobocznych wymaga już nieco zachodu (i kilkukrotnego powtarzania całości). Głównym celem jest dotarcie do więźnia zagubionego na pustyni i uratowanie go [Mapa: 2]. Znajduje się mniej niż kilometr od miejsca startowego [Mapa: 1], więc nie czeka cię długi bieg.

Problem polega na tym, że mężczyzna jest śledzony przez czterech radzieckich wojaków na łazikach [Walker Gears]. Jeśli zostanie przez nich odnaleziony, na miejsce przyjedzie ciężarówka transportowa i przewiezie go do pałacu Lamar Khaate [Mapa: 3]. W tej lokacji jeńca czeka niechybna śmierć - chyba, że uda ci się go wcześniej uratować.

Misja jest skonstruowana w taki sposób, że zarówno więzień jak i łaziki pojawiają się na mapie dopiero w momencie, w którym Big Boss zbliży się do ich lokacji. W praktyce oznacza to, że wcale nie musisz się spieszyć - omijając strefę poszukiwań jesteś w stanie wypełnić cel opcjonalny związany z dwoma innymi więźniami, a dopiero potem przejść do zadania głównego.

Podejmując się tego zadania nie musisz za dużo myśleć o doborze ekwipunku i towarzyszy broni. Prawdopodobnie najprzydatniejszym pomocnikiem okaże się pies D-Dog, dzięki któremu łatwiej odnajdziesz wszystkich więźniów. Obowiązkowo weź ze sobą pistolet ze strzałkami usypiającymi, tym samym ułatwiając sobie ewentualną eliminację wrogów. Jeśli lubisz walkę, zastanów się też nad ciężkim sprzętem - bądź co bądź czeka cię spotkanie z czterema łazikami.

Jeśli po wykonaniu tej misji chcesz pchnąć fabułę dalej, nie musisz wcale zaliczać zadań numer 33 oraz 34 - stanowią one jedynie wariację na temat wcześniej wykonanych misji. Zamiast tego zajrzyj do zakładki Side Ops w iDroidzie i wybierz misję opcjonalną 143: Extract the AI Pod. Tylko dzięki niej możesz poznać dalszy ciąg historii.

Mapa051

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Uratuj agenta CIA;

Opcjonalne cele misji:

  • Uratuj agenta CIA zanim znajdzie go ekipa poszukiwawcza;
  • Porwij czterech żołnierzy z ekipy poszukiwawczej;
  • Porwij kierowcę ciężarówki transportowej;
  • Uratuj 2 więźniów przetrzymywanych w wiosce Shago oraz pałacu Lamar Khaate;
  • Porwij radzieckiego żołnierza próbującego zabić agenta CIA.

Uratuj agenta CIA

Po rozpoczęciu misji i wylądowaniu w miejscu startowym [Mapa: 1] możesz od razu pobiec na pustynię, po której błąka się twój cel [Mapa: 2]. Znajdziesz go na północnym zachodzie, między wioską Da Shago Kallai [Mapa: 4] a pałacem Lamar Khaate [Mapa: 3].

227

Podążając w tym kierunku na pewno natkniesz się na czterech radzieckich żołnierzy w łazikach [Walker Gear] - to właśnie ekipa poszukiwawcza, która próbuje dotrzeć do poszukiwanego przez ciebie agenta. Rozpoczynając misję w nocy i biorąc ze sobą psa D-Dog masz dużą szansę na odnalezienie mężczyzny przez robotami. Wówczas wystarczy uprowadzić go przy pomocy balonu Fulton i opuścić teren misji.

228

Jeśli nie udało ci się wyprzedzić zwiadowców, to po odszukaniu agenta wezwą oni ciężarówkę transportową. Pojazd szybko przyjedzie na miejsce, a kierowca wsadzi jeńca na tył wozu. Pojazd będzie zmierzał w kierunku pałacu Lamar Khaate - ponieważ eskortować go będą te same cztery łaziki, raczej nie powinieneś przeszkadzać w transporcie. Jeśli skorzystasz z ciężkiej artylerii i rozpętasz piekło, nie uda ci się zaliczyć celów opcjonalnych.

229

Po dotarciu do pałacu więzień zostanie zaprowadzony do jednego z baraków na północy ruin [Mapa: 5] i pozostawiony sam sobie. Strzec go będzie jedynie kierowca ciężarówki transportowej, ale w pobliżu znajduje się sporo żołnierzy oraz wszystkie łaziki biorące udział w misji. Do budynku można jednak wejść przez okno w tylnej ścianie, tym samym unikając wrogów. Niestety ewakuacja jeńca spowoduje natychmiastowe wszczęcie alarmu - przeciwnicy są zbyt blisko, aby nie zauważyć twojego balonu.

230

Jeśli będziesz zwlekać zbyt długo, do pałacu przyjedzie żołnierz w kominiarce, który wejdzie do baraku z agentem i dokona na nim egzekucji. Jeśli mu nie przeszkodzisz, misja zakończy się porażką. Zauważ przy okazji, że porwanie wojaka-mordercy jest jednym z celów opcjonalnych tej misji.

Opcjonalnie: Uratuj agenta CIA zanim znajdzie go ekipa poszukiwawcza

Jak sama nazwa wskazuje, aby wypełnić ten cel opcjonalny musisz dotrzeć do agenta CIA przed wrogimi łazikami i ewakuować go w niepostrzeżony sposób. Zarówno jeniec jak i ekipa poszukiwawcza pojawiają się na mapie dopiero po zbliżeniu się do nich na określony dystans (kiedy go przekroczysz, zostaniesz o tym poinformowany przez Millera). W tym momencie musisz biec na złamanie karku i jak najszybciej dotrzeć do celu.

231

Opcjonalnie: Porwij czterech żołnierzy z ekipy poszukiwawczej

Na ekipę poszukiwawczą składają się czterej wojacy w łazikach [Walker Gear]. Najlepiej wyeliminować ich jeszcze zanim dotrą do agenta CIA. Pierwszy na miejscu pojawi się łazik idący z południa, drugi będzie ten ze wschodu, a dwa następne nadejdą od północy. Najłatwiej zajść wszystkie cele od tyłu, a następnie ewakuować balonem.

232

Opcjonalnie: Porwij kierowcę ciężarówki transportowej

Na początku misji kierowca stacjonuje w pałacu Lamar Khaate - nie wyróżnia się niczym szczególnym, więc nie da się go zidentyfikować. Kiedy agent CIA zostanie odnaleziony przez łaziki, wojak wsiądzie do ciężarówki transportowej i pojedzie w ich kierunku.

233

Następnie zawróci do pałacu w otoczeniu czterech Walker Gearów i stanie przed barakiem, w którym zamknięty zostanie więzień. Najłatwiej wyeliminować go właśnie w tym ostatnim momencie.

Opcjonalnie: Uratuj 2 więźniów przetrzymywanych w wiosce Shago oraz pałacu Lamar Khaate

Pierwszy więzień znajduje się w samym centrum wioski Da Shago Kallai, w jedynym budynku który tam stoi [Mapa: 6]. Strzeż się strażników patrolujących okolicę i przejdź do wnętrza obozu korzystając z licznych dziur w ogrodzeniu. Zaglądałeś do tej lokacji już kilkukrotnie, za każdym razem porywając kogoś ze środka - z pewnością wiesz więc, gdzie należy iść.

234

Drugi jeniec został ukryty w metalowej przyczepie, na północnym skraju obozu przy pałacu Lamar Khaate [Mapa: 7]. Drzwi są zamknięte na klucz, więc będziesz musiał skorzystać z wytrychów. Najpewniej zostaniesz zauważony przez stojących obok strażników, więc rozsądnie zrobisz, eliminując ich z wyprzedzeniem.

Opcjonalnie: Porwij radzieckiego żołnierza próbującego zabić agenta CIA

Kiedy agent zostanie odnaleziony przez wrogów i przetransportowany do pałacu Kamar Khaate, otrzyma swoją celę w jednym z baraków na północ od ruin. Około minutę po jego przybyciu na miejsce dotrze żołnierz, który będzie chciał dokonać na nim egzekucji.

235

Nie wiąże się z tym żadna cutscenka ani rozmowa - wojak zacznie strzelać natychmiast po wejściu do pokoju. Musisz go więc obezwładnić, a następnie porwać przy pomocy balonu.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 33: [Subsistence] C2W - Ponowna likwidacja anten nadawczych

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami