Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 28: Code Talker - Uprowadzenie starego mędrca

Opis przejścia The Phantom Pain: walczymy ze snajperami Skulls i porywamy staruszka z posiadłości.

Ta misja jest naprawdę wymagająca i musisz się do niej dobrze przygotować. Obowiązkowo weź ze sobą karabin snajperski oraz wybierz Quiet jako towarzysza - jeśli podejmiesz inną decyzję, początek zadania będzie ekstremalnie trudny oraz kosztowny. Poza tym weź ze sobą tylko te bronie, które wyposażone są w tłumiki - czeka cię spotkanie z bardzo dużą grupą doskonale wyposażonych wrogów, więc nie chcesz zwracać na siebie uwagi.

Akcja misji rozgrywa się w północnowschodniej Angoli, w okolicach doliny Lufwa. Po wylądowaniu w miejscu startowym [Mapa: 1] musisz udać się na północny wschód. Tutaj zostaniesz zaskoczony przez czteroosobowy oddział snajperów Skulls [Mapa: 2]. Kiedy sobie z nimi poradzisz, wyrusz w kierunku posiadłości, w której przetrzymywany jest stary mędrzec będący głównym celem zadania [Mapa: 3]. Trzymając go na plecach przejdź obok mostu na rzece [Mapa: 4] i wezwij helikopter ratunkowy, ostatecznie uciekając ze strefy zagrożenia [Mapa: 5].

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Skontaktuj się ze starym mędrcem [Code Talker];
  • Uratuj starego mówcę kodów [Code Talker];

Opcjonalne cele misji:

  • Uratuj staruszka, chroniąc go przed otrzymaniem jakichkolwiek obrażeń;
  • Pokonaj oddział Skulls;
  • Porwij oddział Skulls;
  • Ukradnij pojazd opancerzony zamykający wyjście z doliny Lufwa.

Skontaktuj się ze starym mędrcem [Code Talker]

Zanim dotrzesz do staruszka przetrzymywanego w posiadłości na wschodzie [Mapa: 3], będziesz musiał przedrzeć się przez zamglony teren w dolinie [Mapa: 2]. Czeka cię tu pojedynek snajperski z czterema żołnierzami Skulls. Dysponują oni takimi samymi umiejętnościami co Quiet - mogą teleportować się na krótkie odległości, są niesamowicie celni oraz bardzo szybcy. Ponadto dysponują okresową niewidzialnością, przez co trudno ich dostrzec.

Przeciwnicy mają jedną słabość - korzystają z celowników laserowych, przez co śledząc pomarańczowy promień jesteś w stanie ich namierzyć (warto używać do tego lornetki). Niestety wrogowie są wyjątkowo odporni i będziesz musiał trafić ich wielokrotnie nim zginą lub zemdleją (w przypadku pocisków usypiających). Skorzystaj z pomocy Quiet, zdejmując jednego przeciwnika po drugim. Alternatywnie możesz też zrzucać im na głowy zrzuty z zaopatrzeniem, ale takie rozwiązanie jest bardzo kosztowne.

Gdy wrogowie staną się przeszłością, rusz przed siebie, ostatecznie docierając do posiadłości na wzgórzu. Jak szybko zauważysz, aż roi się tu od doskonale uzbrojonych przeciwników, którzy zawsze chodzą dwójkami. Możesz się ich pozbyć, ale w żaden sposób nie ułatwi ci to zadania - w momencie w którym dotrzesz do staruszka, wszyscy się zrespawnują.

Tylne wejście do budynku

Starzec jest przetrzymywany w zachodniej części budynku. Najłatwiej dostać się do niego wchodząc do posiadłości tylnym wejściem. Wówczas wystarczy skręcić w lewo, a następnie w prawo. Schodząc po schodach i podążając jedyną możliwą ścieżką trafisz do piwnicy, na której końcu znajduje się cela z zamkniętym mędrcem.

Uratuj starego mówcę kodów [Code Talker]

Gdy spotkasz się ze starcem i weźmiesz go na plecy, wszyscy wyeliminowani dotychczas przeciwnicy pojawią się z powrotem. Wydostań się z budynku tym samym tylnym wejściem, którym wszedłeś, a następnie udaj się na północny zachód. Szybko spostrzeżesz, że w okolicy pojawiło się znacznie więcej przeciwników, którzy dwójkami patrolują całą drogę.

Wejście do piwnicy, w której przetrzymywany jest starzec

Przy odrobinie cierpliwości będziesz w stanie przejść obok nich niezauważony - wystarczy kryć się między głazami i co jakiś czas robić postoje. W razie czego zawsze możesz uśpić przeciwników, a w chwili dużego zagrożenia - położyć starca na ziemi i rozpocząć normalną walkę (mężczyzna jest bardzo słaby i ginie od byle draśnięcia).

Pułapkę na moście można łatwo obejść

Trzymaj się północnej strony lokacji, przechodząc obok wodospadu, a obejdziesz most zablokowany przez pojazd opancerzony [Mapa: 4]. Stamtąd udaj się do niewielkiej kotlinki, do której da się przywołać helikopter ratunkowy. Ostatecznie ucieknij z terenu misji [Mapa: 5].

Opcjonalnie: Uratuj staruszka, chroniąc go przed otrzymaniem jakichkolwiek obrażeń

Po znalezieniu starego znawcy kodów będziesz musiał kluczyć między przeciwnikami, aby dostać się do miejsca ewakuacji [Mapa: 5]. Najbezpieczniejsza metoda ucieczki polega na sprowadzeniu psa D-Dog, dzięki któremu z łatwością zlokalizujesz wrogów i tym łatwiej przed nimi uciekniesz.

Skradanie się od zasłony do zasłony do klucz do sukcesu

W ostateczności możesz też odłożyć staruszka w bezpiecznym miejscu i samodzielnie zająć się wrogami, a następnie wrócić po niego i zaprowadzić do helikoptera.

Opcjonalnie: Pokonaj oddział Skulls

Do wykonania tego celu najlepiej wykorzystać Quiet, która nie tylko przykuje uwagę wrogów, ale w dodatku ma szansę wykończyć kilku z nich zanim sama się podda (jej „śmierć" jest tymczasowa, więc nie masz się czym przejmować). Oczywiście powinieneś wspomóc dziewczynę, korzystając ze snajperki i samodzielnie zdejmować przeciwników. Ich lokalizację możesz poznać śledząc strumienie pomarańczowego światła, pochodzące z celowników optycznych, których używają.

Realizując ten cel możesz korzystać zarówno z ostrej amunicji, jak i pocisków usypiających. Da się także pozbyć wrogów przy pomocy zrzutów z zaopatrzeniem zrzucanym im na głowy - jest to jednak bardzo kosztowna metoda. We wszystkich wypadkach będziesz musiał kilkukrotnie trafić każdego wroga.

Opcjonalnie: Porwij oddział Skulls

Aby wypełnić ten cel opcjonalny, potrzebujesz specjalnego ulepszenia stroju [Parasite Suit], które staje się dostępne dopiero po wykonaniu 29 misji głównego wątku fabularnego - Metalic Archaea. Jeśli je posiadasz, wyeliminuj snajperów Skulls przy pomocy pocisków usypiających lub zrzutów zaopatrzenia, a następnie porwij używając balonów.

Pokonani snajperzy automatycznie teleportują się na środek dżungli

Zwróć uwagę, że z chwilą wyeliminowania ostatniego z wrogów będziesz miał tylko kilkadziesiąt sekund na ich porwanie - w przeciwnym wypadku znikną bezpowrotnie. Musisz się więc bardzo spieszyć.

Opcjonalnie: Ukradnij pojazd opancerzony zamykający wyjście z doliny Lufwa

Pojazd znajduje się na moście za posiadłością w północno-wschodniej części mapy [Mapa: 4]. Nie masz szans podejść go od przodu, więc trzymaj się blisko wodospadu, a następnie przejdź na prawo od mostu przez wgłębienie w ziemi. Dzięki temu obejdziesz teren strzeżony przez wóz oraz stojącego obok strażnika.

Odłóż trzymanego na ramionach staruszka, a następnie zbliż się do pojazdu od tyłu. Podepnij do niego balon z ulepszeniem Cargo 2, a następnie wyeliminuj stojącego obok żołnierza. Jeśli tego nie zrobisz, przebije on balon, przez co nie zrealizujesz tego opcjonalnego celu.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 29: Metallic Archaea - Walka z oddziałem Skulls i kukłami zombie

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze