Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 20: Voices - Poszukiwania Shabani i walka z bossem

Opis przejścia The Phantom Pain: zakradamy się do tajnego ośrodka badawczego i walczymy z ognistym demonem.

W tej misji zdecydowanie będziesz potrzebować wyrzutni rakiet - po wstępnym etapie skradankowym czeka cię bowiem walka z potężnym bossem, którego pokonanie wymaga albo niebywałej zręczności i precyzji, albo zastosowania materiałów wybuchowych o dużej mocy. To drugie rozwiązanie jest dużo wygodniejsze, dlatego wyposaż się w dowolną wyrzutnię i przygotuj się na niełatwą przeprawę. Chociaż czeka cię zabawa z fajerwerkami, to jednak powinieneś rozpocząć misję w nocy - w przeciwnym razie nie uda ci się prześlizgnąć między strażnikami.

W misji występuje tylko jeden cel główny, a wszystkie pozostałe są opcjonalne. Pamiętaj, że jeśli z jakiejś przyczyny nie jesteś w stanie pokonać finałowego bossa, to możesz uciec z pola bitwy, a zadanie i tak zostanie zaliczone.

Optymalnym towarzyszem broni będzie D-Dog, dzięki któremu bez problemu prześlizgniesz się między żołnierzami wroga. Możesz też skorzystać z pomocy Quiet, ale we fragmencie skradankowym nie będziesz musiał nikogo zabijać, a w czasie walki z bossem dziewczyna jest zupełnie bezsilna. Podobnie nieprzydatny jest koń oraz D-Walker.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Uratuj Shabani;

Opcjonalne cele misji:

  • Traf w latającego chłopca [Floating Boy];
  • Pokonaj płonącego mężczyznę [Man on Fire];
  • Poznaj drogę przez zachodni przyczółek strażniczy do strefy przemysłowej Nhumba dzięki dokumentom wywiadu;
  • Porwij afrykańskiego dzikiego psa nieopodal strefy przemysłowej Ngumba, w zachodnim obozie strażniczym;
  • Podsłuchaj całą rozmowę o „ciałach na stacji Munoko ya Nioka”.

Uratuj Shabani

To jedyny cel główny w tej misji - z miejsca startowego [Mapa: 1] powinieneś dotrzeć do lokacji oznaczonej jako Ngumba Industrial Zone [Mapa: 2]. Po drodze musisz przedrzeć się przez dobrze strzeżoną stację Munoko ya Nioka [Mapa: 3], a następnie - przyczółek numer 17 obok wodospadu [Mapa: 4].

Mimo pozorów przejście przez kanion Munoko ya Nioka nie jest wcale takie trudne - o ile cały czas będziesz trzymał się prawej strony lokacji i czołgał się zaraz przy ziemi. W ten sposób możesz wyminąć wszystkie patrole i przekraść się obok namiotów i budynków.

Kiedy zobaczysz ogrodzenie z bramą wyjazdową z obozu, okaże się, że jest ona zamknięta. Aby wydostać się z obozu, musisz złamać zamek w furtce obok - niestety jeden z reflektorów świeci dokładnie w to miejsce. Nie obawiaj się jednak, ponieważ zaraz obok ciebie (o ile faktycznie czołgałeś się z prawej strony lokacji) powinien znajdować się świecący na niebiesko przełącznik. Wciśnij go aby wyłączyć prąd w całym obozie.

Skorzystaj z zamieszania i przekradnij się do furtki. Otwórz ją zanim zasilanie zostanie przywrócone i wydostań się z obozu. Od tego momentu kieruj się w stronę przyczółku numer 17. Po drodze możesz też zajrzeć do obozu numer 20 [Mapa: 5] i wypełnić dwa cele opcjonalne (materiały wywiadowcze i podsłuchanie rozmowy), ale nie jest to obowiązkowe.

Kiedy dotrzesz do przyczółku numer 17 [Mapa: 4], okaże się, że most został zawalony. Musisz się więc przedrzeć przez dobrze strzeżony obóz wroga. Najlepiej zrobić czołgając się korytem rzeki - strażnicy rzadko patrzą na wodę, dlatego jest to optymalna ścieżka.

Kiedy zobaczysz wodospad, skręć ostro w lewo i zacznij czołgać się w górę wzgórza. Wymiń kilku strażników którzy tu stacjonują, a następnie odbij w prawo - po chwili twoim oczom ukaże się tunel. Przejdź przez niego, a następnie przez wszystkie budynki w strefie przemysłowej Ngumba [Mapa: 2], aż dotrzesz do ostatniego. Zbadaj go dokładnie, przeszukując wszystkie pokoje - wyświetlonych zostanie kilka cutscenek. Po ich zakończeniu czeka cię walka z ognistym demonem - Man on Fire.

W pierwszej chwili skup się na tym, aby szybko uciec z budynku i wyminąć wszystkie płomienie. Kiedy tylko wybiegniesz z kompleksu, wszystko wyleci w powietrze. Jeśli chcesz, możesz uciec przez tunel którym tu przybyłeś i wskoczyć do helikoptera, w ten sposób kończąc misję - dużo ciekawiej jest jednak zawalczyć z wrogiem i go pokonać (opisano to przy okazji celu dodatkowego).

W zależności od tego czy tunel do strefy został zawalony czy nie, przejdź przez niego lub wezwij helikopter od razu do siebie. Misja zostanie zakończona.

Opcjonalnie: Traf w latającego chłopca [Floating Boy]

To jeden z najtrudniejszych celów opcjonalnych w całej grze - widmo pojawia się tylko wtedy, gdy płonący potwór jest ugaszony. Musisz więc zwabić przeciwnika pod któryś z silosów, a następnie zniszczyć go przy pomocy wyrzutni rakiet. W tym momencie masz kilkadziesiąt sekund, w czasie których dookoła wroga będzie krążył jego dziwaczny kompan.

Nie marnuj amunicji na strzelanie do dziwadła - będzie teleportować się obok, całkowicie unikając trafienia. Aby zrealizować cel, chwilę przed detonacją silosu musisz zaznaczyć płonącego demona przy użyciu lornetki, wezwać zrzut z zaopatrzeniem przy pomocy iDroida i wybrać wroga jako strefę zrzutu. Dopiero w tym momencie wysadź zbiornik w powietrze i czekaj na zrzut.

Przy dużej dozie szczęścia zdarzy się, że pakunek zrzucony przez helikopter trafi prosto w chłopca krążącego nad potworem, dzięki czemu cel zostanie zaliczony. W rzeczywistości właściwe zgranie całej akcji w czasie i przestrzeni jest bardzo trudne, dlatego najprawdopodobniej będziesz podchodził do tego zadania wielokrotnie.

Opcjonalnie: Pokonaj płonącego mężczyznę [Man on Fire]

Słabością wroga jest woda - w lokacji znajdują się dwa silosy pełne wody oraz niewielki basen. Możesz zwabić przeciwnika pod silosy i wysadzić je przy pomocy wyrzutni rakiet - w ten sposób przeciwnik zostanie na kilkadziesiąt sekund unieruchomiony, a obok niego zacznie krążyć niemożliwy do trafienia, latający chłopiec [Floating Boy]. Takie rozwiązanie ma jednak charakter czysto tymczasowy.

Aby trwale pokonać wroga, musisz wrzucić go do basenu w centrum zabudowań. Zrobić to możesz na dwa sposoby: strzelając mu pod nogi rakietą kiedy będzie stał na skraju basenu lub wysadzając pojemnik z paliwem, który stoi na lewo od wody. Kiedy wróg zgaśnie, natychmiast rozpłynie się we mgle - cel zostanie jednak zaliczony.

Opcjonalnie: Poznaj drogę przez zachodni przyczółek strażniczy do strefy przemysłowej Nhumba dzięki dokumentom wywiadu

Dokumenty możesz znaleźć w przyczółku numer 20, w budynku wysuniętym najdalej na wschód [Mapa: 5]. Dookoła kręci się kilku żołnierzy, ale raczej nie powinieneś mieć problemu z ich wyminięciem lub wyeliminowaniem.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Opcjonalnie: Porwij afrykańskiego dzikiego psa nieopodal strefy przemysłowej Ngumba, w zachodnim obozie strażniczym

Sprawa jest banalnie prosta - na dzikiego psa natrafisz przy wejściu do przyczółku 17 [Mapa: 4]. Uśpij go przy pomocy pistoletu na strzałki usypiające i podepnij do balonu Fulton. Psiaka najpewniej zauważysz zaraz za kamieniem, na prawo od nurtu rzeki.

Opcjonalnie: Podsłuchaj całą rozmowę o „ciałach na stacji Munoko ya Nioka”

W rozmowie bierze udział dwóch żołnierzy - kierowca ciężarówki ze stacji Munoko ya Nioka oraz żołnierz z przyczółku numer 20. Po rozpoczęciu misji od razu udaj się w kierunku wspomnianego przyczółku i ukryj się w jego okolicy. Następnie poczekaj, aż kierowca przyjedzie na miejsce i rozmówi się ze swoim kolegą. Dla większego bezpieczeństwa zachowaj odpowiednią odległość i użyj lornetki aby podsłuchać całą rozmowę.

Zadanie najpewniej nie będzie mogło być zrealizowane jeżeli wszcząłeś alarm - wówczas strażnicy zaczną cię szukać, a kierowca nie pojedzie na miejsce rozmowy, przez co ta nie będzie się mogła odbyć. Równocześnie musisz pamiętać, że dialog odbywa się tylko raz, zaraz po przyjeździe ciężarówki na teren posterunku numer 20 (następuje to kilka minut po rozpoczęciu zadania). Aby zaliczyć ten cel opcjonalny, będziesz się więc musiał popisać nie tylko dyskrecją, ale i szybkością.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 21: The War Economy - Polowanie na dowódcę i handlarza bronią

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Komentarze