Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misje poboczne: Side Ops (107-113)

Porywamy rusznikarza, kradniemy zasoby, rekrutujemy Quiet i samego Hideo Kojimę.

W tej sekcji znalazły się trzy zupełnie różne bloki zadaniowe. Pierwszy, liczący trzy misje, polega na porwaniu legendarnego rusznikarza, który pozwala na pełną customizację wszystkich broni. Oznacza to, że po zaliczeniu wszystkich zadań tego wątku będziesz mógł zmieniać kolor oraz dodatkowe elementy dotychczas poznanego oręża.

Ma to znaczenie głównie estetyczne, ale warto zauważyć, że tylko w ten sposób da się zamontować tłumik na broni która dotychczas go nie posiadała.

Kradzież kontenerów z surowcami jest bardzo prosta - wystarczy dysponować balonem Fulton na najwyższym poziomie i podpiąć go pod odpowiedni pojemnik.

Jeśli zaś chodzi o Quiet, to zwerbowanie jej jako towarzysza broni staje się możliwe dopiero po wykonaniu 14 misji fabularnej: Lingua Franca. Wówczas można udać się na platformę medyczną i uwolnić stamtąd dziewczynę.

Jak odblokować poniższe misje?

Niestety, na tym etapie nie ma jednej reguły, w jaki sposób można odblokować konkretne Side Ops. Jest jednak kilka wskazówek. Dwie zasadnicze: wykonuj misje kampanii fabularnej, a także pojawiające się zadania Side Ops. W większości przypadków nie da się jasno określić, co jest konkretnym "zapalnikiem" tych ostatnich - czasem musi być spełnionych kilka warunków równocześnie (np. zaliczenie dwóch konkretnych zadań z wątku głównego, ale pominięcie jakiegoś Side Opsa lub właśnie jego ukończenie).

Wskazówka: Kiedy Snake wchodzi do helikoptera, w jego iDroidzie pojawia się aktualizacja dotycząca Side Opsów - wyświetlają się nowe zadania. Wybierz konkretne zadanie Side Ops z listy, a następnie udaj się w miejsce wskazane na mapie, by rozpocząć zadanie.

Side Ops 107: Extract the Legendary Gunsmith - Porwij legendarnego rusznikarza

Uwaga! Ta misja jest pierwszym epizodem w trzyczęściowym cyklu zadań - po wykonaniu wszystkich możliwa staje się customizacja broni.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Zadanie rozgrywa się w zachodniej części Angoli, w wiosce Bwala ya Masa (tej samej, którą odwiedziłeś w 13 misji fabularnej). Rusznikarz przechadza się na ogół w północnej części lokacji [Mapa: 1], razem z trzema towarzyszami broni.

Wbrew pozorom najłatwiejszym sposobem porwania ofiary jest zajście całego kordonu od tyłu i podduszanie wszystkich podkomendnych po kolei. O ile warunki będą sprzyjające (Big Boss ma na sobie kombinezon szpiegowski lub pada deszcz), nie powinno to stanowić większego problemu. Alternatywnie można też skorzystać z granatu oślepiającego, który odniesie podobny efekt.

Nagroda: 80000 GMP.

Side Ops 108: Extract the Legendary Gunsmith Again - Znowu porwij legendarnego rusznikarza

Uwaga! Ta misja jest drugim epizodem w trzyczęściowym cyklu zadań - po wykonaniu wszystkich możliwa staje się customizacja broni.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Czas wracać do Afganistanu - kolejnego rusznikarza znajdziesz w bazie głównej sowietów na samej północy prowincji. Tym razem nie jest to żołnierz, lecz więzień. Wojacy spod czerwonej gwiazdy przetrzymują go w namiocie we wschodniej części obozu [Mapa: 1]. Strzeże go trzech dobrze uzbrojonych wrogów, których będziesz musiał w ten czy inny sposób wyeliminować.

Ponieważ w bazie aż roi się od przeciwników, najrozsądniej jest załatwić całą sprawę po cichu, przekradając się między kolejnymi żołnierzami i używając strzałek usypiających. Ponieważ stacjonują tu także łaziki, otwarta walka jest bardzo niewskazana.

Nagroda: 80000 GMP.

Side Ops 109: Extract the Legendary Gunsmith Yet Again - Jeszcze raz porwij legendarnego rusznikarza

Uwaga! Ta misja jest ostatnim epizodem w trzyczęściowym cyklu zadań - po wykonaniu wszystkich możliwa staje się customizacja broni.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Tym razem będziesz musiał udać się do dobrze ci już znanego obozu w zachodnim Afganistanie - Yakho Oboo. Rusznikarz jest więźniem, którego sowieccy żołnierze przetrzymują w zachodniej baszcie twierdzy. Najprościej dotrzeć tam poprzez system podziemnych korytarzy, do którego wejścia można znaleźć pod murami lokacji.

Kiedy obezwładnisz strażników pilnujących rusznikarza, weź go na bary i przenieś pod dziurę w suficie, jaką można znaleźć w korytarzu. Użyj balonu aby porwać mężczyznę - po zakończeniu misji zyskasz dostęp do opcji customizacji broni.

Nagroda: 80000 GMP.

Side Ops 110: Extract Materials Containers - Ukradnij kontenery z surowcami

Kontener znajduje się w północnej części Angoli, tuż przed plantacją Bampeve [Mapa: 1]. Ładunek jest strzeżony przez zaledwie trzech żołnierzy, więc nie będziesz mieć najmniejszego problemu z ich zdjęciem.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Aby móc porwać kontener, musisz dysponować balonem fulton na najwyższym poziomie. W przeciwnym wypadku nie będziesz w stanie unieść tak ciężkiego obiektu.

Nagroda: 80000 GMP.

Side Ops 111: Visit Quiet - Spotkaj się z Quiet

To zadanie staje się dostępne po wypełnieniu misji 14 misji fabularnej: Lingua Franca.

Poleć helikopterem do Mother Base i od razu skieruj się do platformy medycznej. Kiedy wylądujesz, podejdź do schodów prowadzących do „piwnicy” - ich istnienie jest wręcz zaakcentowane specjalnym znakiem. Zejdź na dół i spotkaj się z Ocelotem.

Posłuchaj całej jego przemowy, a zadanie automatycznie dobiegnie końca. Od tego momentu możesz traktować Quiet jako swoją towarzyszkę broni i brać ja na wszystkie misje.

Nagroda: 30000 GMP.

Side Ops 112: Extract Intel Agent - Uratuj agenta wywiadu

To zadanie staje się dostępne po wypełnieniu misji fabularnej 43: Shining Lights, Even in Death.

To zadanie jest swego rodzaju easter eggiem i ukłonem w stronę fanów serii - w jego trakcie uratujesz bowiem samego Hideo Kojimę, czyli głównego projektanta gry. Udaj się do wioski Da Ghwandai Khar w centralnym Afganistanie i skieruj się do budynku na samym szczycie osady - tego samego, z którego uratowałeś Kaza Millera w zadaniu 1: Phantom Limbs [Mapa: 1].

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Lokacja jest dobrze strzeżona, ale jesteś w stanie ominąć większość straży trzymając się prawej strony zbocza i obchodząc zabudowania od północnego wschodu. W budynku z więźniem stoi dwóch żołnierzy, więc będziesz musiał ich zdjąć. Następnie wejdź do pokoju z jeńcem i uwolnij go.

Hideo Kojima jest bardzo sprawnym agentem wywiadu (umiejętność rangi „S”), a ponadto dysponuje bardzo wysokimi statystykami w pozostałych kategoriach. Z pewnością przyda się w Mother Base.

Nagroda: 100000 GMP.

Side Ops 113: Eli's Challenge - Wyzwanie Eliego

Niedługo po wypełnieniu przez ciebie misji 26 wątku fabularnego okaże się, że Eli „Biała Mamba” nie chce przystosować się do zasad panujących na Mother Base. Musisz więc wrócić do bazy i jeszcze raz pokonać dzieciaka w walce.

Podobnie jak za pierwszym razem, musisz zakraść się za Eliego i powalić go przy pomocy ciosu obezwładniającego lub strzału z broni usypiającej. Prawdopodobnie będziesz musiał zrobić to kilkukrotnie, ponieważ młokos jest wyjątkowo odporny. Co jakiś czas rzuca także granatami oślepiającymi i koktajlami mołotowa, a w bezpośrednim starciu posługuje się maczetą - musisz więc uważać.

W nagrodę za wykonanie tej misji otrzymasz nie tylko pieniądze GMP, ale także schemat specjalnego balonu Fulton pozwalającego na porywanie dzieci (jakkolwiek by to nie brzmiało) oraz projekt koktajlu mołotowa.

Nagroda: 120000 GMP, Conch Shell.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misje poboczne: Side Ops (114-127)

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Komentarze