Metal Gear Solid 5 - Misja 16: Traitors' Caravan - Porwanie ciężarówki, oddział Skulls

Opis przejścia The Phantom Pain: kradniemy ciężarówkę z informacjami wywiadowczymi i walczymy z oddziałem cyberzombie.

Chociaż misja z początku wydaje się być prosta, dość szybko może przerodzić się w istne piekło. Aby sobie z nią poradzić, będziesz potrzebował szybkiego środka transportu - koń D-Horse nada się tutaj wyśmienicie. Ponadto wyposaż się w dużą ilość ciężkiego sprzętu i naprawdę zabójczej broni - jeśli chcesz wypełnić wszystkie cele dodatkowe, będziesz musiał wdać się w walkę na śmierć i życie.

Ponadto aby wypełnić cel główny misji musisz dysponować w pełni ulepszonym balonem Fulton - bez niego nie masz w ogóle po co podchodzić do tego zadania.

Mapa032

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Jeśli zaprzyjaźniłeś się z D-Walkerem i jest on twoim towarzyszem broni, możesz potraktować go jako alternatywę dla konia oraz sprawne wsparcie ogniowe. Pomoc tego urządzenia może okazać się nieodzowna podczas misji.

Cele misji:

  • Zidentyfikuj pojazdy eskortowe (wozy opancerzone);
  • Zidentyfikuj ciężarówkę transportową;
  • Porwij ciężarówkę transportową;

Opcjonalne cele misji:

  • Pokonaj oddział Skulls;
  • Porwij kierowcę ciężarówki transportowej;
  • Poznaj trasę przejazdu kordonu dzięki materiałom wywiadowczym;
  • Podsłuchaj wszystkie rozmowy między kierowcą ciężarówki a strażnikami pilnującymi posterunków;
  • Porwij trzech żołnierzy Zero Risk Security.

Zidentyfikuj pojazdy eskortowe (wozy opancerzone)

Kiedy rozpoczniesz misję, wskaźnik na mapie będzie sugerował ci, że wozy eskortowe znajdują się na terenie posterunku 14 [Mapa: 1]. W rzeczywistości jednak wyjeżdżają z przyczółku numer 18 [Mapa: 2] i kierują się w stronę lotniska Nova Braga [Mapa: 3].

108

Możesz od razu je doścignąć i wypatrzeć przez lornetkę lub faktycznie zajrzeć do posterunku 14 i wykraść stamtąd materiały wywiadowcze, dzięki którym poznasz całą trasę przejazdu. Wiąże się z tym jeden z celów opcjonalnych.

Tak czy inaczej po rozpoznaniu pojazdów oznacz je przez lornetkę, zyskując w ten sposób możliwość łatwego ich śledzenia.

Zidentyfikuj ciężarówkę transportową

Prawdziwy cel misji - ciężarówka z ważnymi informacjami wywiadowczymi - stoi zaparkowana na placu obok zachodniego wyjazdu z lotniska Nova Braga. Mimo pozorów najlepiej dostać się tam przez zamkniętą furtkę na wschodzie, a następnie przekraść się przez praktycznie niestrzeżone lądowisko. Kiedy znajdziesz się blisko celu, skorzystaj z lornetki aby go oznaczyć.

109

Poczekaj cierpliwie aż pojazdy eskortowe „spotkają się" z ciężarówką, a następnie wyjadą z terenu lotniska. W tym momencie kordon będzie kierował się w stronę posterunku 12 [Mapa: 4], a następnie do obozu Kiziba [Mapa: 5]. W każdym z tych miejsc kierowca będzie na chwilę opuszczał pojazd i rozmawiał z miejscowymi wojakami. Ważne jest to, abyś dorwał ciężarówkę właśnie na tej trasie - później zmierza bowiem na północ, gdzie będzie bardzo trudna do porwania. Jeśli dotrze nad wodę za polem naftowym Mfinda, misja zakończy się klęską.

Porwij ciężarówkę transportową

Kluczowe dla powodzenia misji jest odpowiednie dobranie terenu zasadzki - musi znajdować się z dala od jakichkolwiek ludzkich osiedli czy obozów, a ponadto oferować sporo wygodnych osłon. Wymarzoną lokacją wydaje się być droga między lotniskiem a posterunkiem 12 - da się tam co prawda spotkać patrol z żołnierzami, ale po ich wyminięciu przez dłuższy czas pozostaniesz w sporej odległości od przeciwników.

110

Należy ci się pewne ostrzeżenie - jeśli nadmiernie zbliżysz się do ciężarówki w czasie jej postoju, unieruchomisz ją (np. przebijając opony) lub wyeliminujesz wozy eskortowe, na placu boju pojawi się czteroosobowy oddział Skulls. W rzeczywistości ich interwencja jest nieunikniona i właśnie z tego względu powinieneś wyposażyć się w dużą ilość ostrej amunicji i materiałów wybuchowych.

111

Optymalny plan porwania ciężarówki jest dość prosty - zaczaj się przy drodze i przebij opony pojazdu przy pomocy jednej celnej serii. Nie przejmuj się eskortą - kiedy tylko unieruchomisz ciężarówkę, zombie-cyborgi zmienią wszystkich żołnierzy w bezmyślne potwory niezdolne do prowadzenia jakichkolwiek pojazdów (dotyczy to także kierowcy ciężarówki). Jedynym realnym zagrożeniem pozostaną więc sami nekro-komandosi.

112

Ukryj się natychmiast, a istnieje szansa, że przeciwnicy cię nie zauważą. Spróbuj odwrócić ich uwagę, odciągając od ciężarówki - może to być dość trudne, ponieważ potwory słabo reagują na bodźce inne niż sama obecność Big Bossa. Istnieje jednak szansa, że rozlezą się samoistnie po okolicy jeśli poczekasz wystarczająco długo. Kiedy to nastąpi, zakradnij się do ciężarówki i porwij ją przy pomocy maksymalnie ulepszonego balonu Fulton. Nawet jeśli zrobisz to tuż przed nosem przeciwników, nie zestrzelą oni balonu - na takie pomysły wpadają dopiero po aktywacji (czyli w momencie rozpoczęcia walki).

113

Kiedy pojazd zostanie ewakuowany, ucieknij przeciwnikom, a następnie przywołaj helikopter lub w inny sposób wydostań się z miejsca walki.

Opcjonalnie: Pokonaj oddział Skulls

Chociaż misję da się zaliczyć w sposób cichy i dyskretny, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zabił cały, czteroosobowy oddział nieumarłych żołnierzy. Pamiętaj tylko, aby nie uszkodzić przy tym ciężarówki - jeśli zostanie zniszczona, misja natychmiast zakończy się niepowodzeniem. Musisz więc wywabić wrogów z dala od celu i tam wyeliminować.

114

Najprostszym sposobem walki z oddziałem Skulls jest zastosowanie wyrzutni rakiet - potwory zwykle trzymają się blisko siebie (nawet po teleportacji), więc da się zabić po kilka na raz. Z drugiej strony bardzo efektownym sposobem walki jest przejęcie jednego z pojazdów eskortujących dotychczas ciężarówkę - pozostawione bez kierowców stanowią łakomy kąsek, który można łatwo wykorzystać w walce z wrogiem. Całkiem nieźle sprawdza się też D-Walker, o ile zdążyłeś go już nieco ulepszyć.

Opcjonalnie: Porwij kierowcę ciężarówki transportowej

W chwili pojawienia się cyberżołnierzy kierowca zapadnie w śpiączkę i przez kilkanaście sekund będzie nieprzytomny. Kiedy ten czas minie, zamieni się w ogłupiałego zombie. Porwanie tego typu stworzenia w otoczeniu wrogo nastawionych komandosów jest dość trudne, dlatego lepiej najpierw ich zabić, a następnie wrócić do samego kierowcy.

115

W momencie zgonu cyborgów wszyscy odmienieni przez nich wojacy zapadają w głęboki sen i można ich łatwo porwać przy pomocy balonu. Wydaje się, że jest to optymalny sposób na rozwiązanie zadania.

Opcjonalnie: Poznaj trasę przejazdu kordonu dzięki materiałom wywiadowczym

Plany znajdują się w zielonym namiocie na terenie posterunku numer 14. Przed wejściem do tego miejsca stoi trzech żołnierzy, dlatego będziesz musiał przeczołgać się pod ich nosem i skorzystać z któregoś z dwóch odrzwi. Materiały położono na stoliku obok skrzyni z surowcami.

116
1: Chodzi o ten namiot

Opcjonalnie: Podsłuchaj wszystkie rozmowy między kierowcą ciężarówki a strażnikami pilnującymi posterunków

To prawdopodobnie najtrudniejszy z celów opcjonalnych, ponieważ wymaga daleko idącej dyskrecji, a dodatkowo także cierpliwości. Aby zdążyć podsłuchać wszystkie rozmowy, musisz skorzystać z prędkości konia - w przeciwnym wypadku najpewniej nie uda ci się dotrzeć na miejsce we właściwym czasie. Trasa rozpoczyna się na terenie lotniska, a kończy nad wodą na północnym zachodzie.

117

Jeśli w którymkolwiek miejscu zdarzy ci się wszcząć alarm, kierowca ciężarówki transportowej najpewniej zrezygnuje z pogaduszek z wojakami i od razu skieruje się do celu (przez to nie będziesz w stanie wypełnić tej misji). Z tego względu najlepiej zrobisz trzymając się z dala od wrogów - rozmowy możesz przecież podsłuchać z bezpiecznej odległości, korzystając z lornetki.

Opcjonalnie: Porwij trzech żołnierzy Zero Risk Security

Wojaków najszybciej spotkasz na terenie lotniska Nova Braga - krzątają się dookoła ciężarówki transportowej która jest głównym celem tej misji. Poznasz ich łatwo po niebieskim umundurowaniu i czapkach z daszkiem.

118

Żołnierzy najłatwiej porwać zaraz po wyjeździe ciężarówki oraz jej obstawy - na lotnisku zapanuje wówczas pewien nieporządek, który możesz łatwo wykorzystać. Uważaj jednak aby nie wpaść w oko snajperowi czyhającemu na podwyższeniu w centrum lokacji - ma nieprzyjemną tendencję do strącania balonów ewakuacyjnych.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 17: Rescue The Intel Agents - Porwanie agentów wywiadu

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami