LEGO Jurassic World - Poradnik, Solucja

Opis przejścia gry, wszystkie sekrety i znajdźki.

Witamy w poradniku i solucji do Lego Jurassic World. Znajdziesz tu szczegółowe i bogato ilustrowane opisy przejścia wszystkich 20. etapów, rozgrywanych w czterech światach (Park Jurajski, Świat Jurajski, Park Jurajski III oraz Zaginiony Świat). Oprócz solucji przygotowaliśmy zestaw porad ogólnych i opisy wszystkich sekretów.

Wśród nich podaliśmy miejsca występowania minizestawów, bursztynów, złotych i czerwonych klocków, a także lokacje i sposoby pomagania pracownikom w opałach, chorym dinozaurom oraz miejsca wyścigów i statywów służących do robienia zdjęć.

Grę najlepiej rozpocząć od przejścia wszystkich 20. etapów w trybie fabularnym. Dopiero po jego ukończeniu i odblokowaniu ważnych postaci i dinozaurów warto przystąpić do eksploracji i gry swobodnej, w której do znalezienia jest cała masa sekretów. Wcześniej większość z nich jest po prostu niedostępna.

Opis przejścia

Poniżej znajduje się opis przejścia wszystkich 20. etapów trybu fabularnego. Pamiętaj, że dopiero w trybie swobodnym będziesz w stanie odkryć wszystkie sekrety i znajdźki na poszczególnych poziomach.

Sekrety i znajdźki

Poniżej znajdziesz opisy i lokacje wszystkich 200 minizestawów oraz 20 bursztynów, jakie znajdziesz na poszczególnych etapach w trybie gry swobodnej.

Lokacje złotych klocków i czerwonych klocków, chorych dinozaurów, pracowników w opałach, wyścigów oraz miejsc zdjęciowych.

Park Jurajski

Zaginiony Świat

Świat Jurajski

Park Jurajski III

Porady ogólne

- Przejście gry na 100% - aby w pełni zaliczyć Lego Jurassic World musisz ukończyć wszystkie misje w trybie fabularnym oraz gry swobodnej, zebrać 200 minizestawów, 275 złotych klocków, 20 czerwonych klocków, 20 bursztynów, zrobić 20 zdjęć, wygrać 20 wyścigów, pomóc 20 pracownikom w opałach, uleczyć 10 dinozaurów i odblokować wszystkie postacie.

- Złote klocki otrzymujesz poprzez przechodzenie etapów, zebranie na danym poziomie wszystkich minizestawów oraz zdobycie statusu Wbrew wszystkiemu (zebranie odpowiedniej ilości monet na danym etapie). Poza tym znajdujesz je w trakcie eksploracji poszczególnych lokacji.

- Czerwone klocki znajdujesz w trakcie eksploracji lokacji. Po ich zdobyciu możesz wykupić je w Centrum dla odwiedzających (północny zachód Parku Jurajskiego) w komputerze na prawo od wejścia. Aktywujesz je natomiast w menu o nazwie Dodatki. Dzięki nim możesz liczyć na różne ulepszenia na przykład mnożniki monet czy nowe stroje.

- Najważniejsze dinozaury - do odkrycia niektórych sekretów trybie gry swobodnej niezbędne są dinozaury odblokowywane w trakcie misji fabularnych. Poniżej znajduje się krótkie zestawienie najważniejszych gadów oraz informacje, gdzie można je odblokować. Zawsze robimy to przez zebranie bursztynu. Tych jest w sumie 20, po jednym na każdy etap.

  • Pachycefalozaur (Zaginiony Świat: Centrum komunikacyjne) - niszczy uszkodzone klocki.
  • Dilofozaur (Park Jurajski: Utrata Mocy) - niszczy czarne klocki z zielonymi elementami.
  • Kompsognat (Zaginiony Świat: Przybycie InGenu) - może wchodzić do wąskich, zielonych rur.
  • Mozazaur (Świat Jurajski: Wielkie starcie) - potrafi pływać.
  • Pteranodon (Park Jurajski III: Eric Kirby) - potrafi latać.
  • Tyranozaur (Park Jurajski: Centrum dla odwiedzających) - niszczy ciemnopomarańczowe klocki.
  • Velociraptor (Park Jurajski: Przywracanie zasilania) - tropi pewne rzeczy, dzięki węchowi.

- Jak szybko zarabiać pieniądze? Najlepiej jest zdobyć czerwone klocki z mnożnikami monet. Na początku wystarcz mnożnik x2, a potem może kupować i aktywować kolejne. Są drogie, ale bardzo szybko się zwracają, ponieważ mnożniki się kumulują. Jeśli włączymy mnożnik x2 i x8, to w sumie będziemy zbierać 16 razy więcej monet niż normalnie. W ten sposób bez problemu zdobędziemy wszystkie statusy Wbrew wszystkiemu.

- Występujące na etapach bursztyny odblokowują różne typy dinozaurów. Pamiętaj, że niektóre z nich są niezbędne do zdobycia złotych klocków, dlatego warto odkryć je wszystkie. Edytor dinozaurów znajduje się w Centrum dla odwiedzających (północny zachód Parku Jurajskiego), w lokacji na lewo od wejścia. Możesz tam tworzyć własne dinozaury z odblokowanych wcześniej części.