Problemy części studia Yager po przerwaniu prac nad Dead Island 2

Cała firma ma się dobrze.

W połowie lipca ogłoszono, że niemieckie studio Yager nie będzie dalej pracować nad Dead Island 2. Tydzień później - 22 lipca - odział tej firmy o nazwie Yager Productions zgłosił wniosek o ogłoszenie upadłości.

Dead Island 2
Deep Silver i Yager

Wiadomość opublikowano dzisiaj w informacji prasowej, razem z zapewnieniami, że pozostałe gałęzie działalności w grupie Yager mają się dobrze i kontynuują prace bez przeszkód. Zabezpieczono także pieniądze na wypłaty dla pracowników na najbliższe miesiące.

Dyrektor zarządzający Timo Ullmann komentuje: „Yager Productions powstało wyłącznie z myślą o produkcji Dead Island 2 dla Deep Silver. Wniosek o ogłoszenie upadłości jest wynikiem przedwczesnego skasowania projektu i ma na celu ochronę pracowników.”

„Wszystkie inne części grupy Yager pozostają niezależne i decyzja nie ma na nie żadnego wpływu. Poza produkowanymi już tytułami, nasze zespoły pracują nad nowymi konceptami” - dodaje.

Poza Dead Island 2, niemieckie studio zajmuje się także darmową grą Dreadnought, opowiadającą o pojedynkach statków kosmicznych.

Deep Silver zerwało współpracę z Yager, ponieważ „wizje projektu przestały się zgadzać” - przyznał Ullman wcześniej w tym miesiącu. Co ważne, wydawca zaznaczył wtedy, że projekt nie został anulowany.

„Będziemy kontynuować prace, by zrealizować naszą wizję Dead Island 2. Konkretnymi informacjami na ten temat podzielimy się później” - wyjaśniło Deep Silver.

Nudzisz się? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami