Organizacje esportowe obiecują szersze przeciwdziałanie dopingowi

Gracz Counter-Strike przyznał się do stosowania wspomagaczy.

Wcześniej w tym miesiącu profesjonalny gracz Counter-Strike: Global Offensive przyznał, że razem z kolegami wspomagał się poprawiającym koncentrację lekarstwem o nazwie Adderall podczas turnieju organizowanego przez ESL (Electronic Sports League).

Kory Semphis Friesen
Kory „Semphis” Friesen, jeszcze w barwach Cloud9

Kory „Semphis” Friesen ujawnił informację podczas rozmowy wideo. Adderall - popularny zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych - stosowany jest standardowo w terapii związanej z ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej).

Prowadzący wywiad przyznał tylko, że „wszyscy biorą Adderall”, po czym powrócił do innych pytań. Warto dodać, że Friesen niedawno rozstał się z reprezentowaną na wspomnianym turnieju organizacją Cloud9 i reprezentuje teraz barwy Nihilum.

„Wiemy od jakiegoś czasu, że tego typu specyfiki poprawiające wydajność organizmu będą wyzwaniem, z którym będziemy musieli się zmierzyć wraz z rosnącą popularnością esportu” - komentuje dla Eurogamera Anna Rozwandowicz z ESL.

Na zmiany potrzeba jednak czasu. Walka z dopingiem wymaga szerszych regulacji, kontroli i możliwości apelacji, co w świecie podzielonego na dziesiątki mniejszych organizacji esportu na pewno nie będzie proste do zrealizowania.

Dodatkowy kłopot to liczne turnieje rozgrywane w sieci, gdy zawodnicy siedzą w domach przed własnymi komputerami. Obecnie ESL zatrudnia psychologów i trenerów, wspierając młodych graczy dla zmaganiach LAN, gdzie występują często przed wielką publicznością.

Major League Gaming ze Stanów Zjednoczonych dodaje, że opiera się na zasadach Światowej Agencji Antydopingowej, więc wszelkie próby stosowania zakazanych substancji są oczywiście zabronione. Organizacji przyznaje jednak, że jeszcze nigdy nie przeprowadziła żadnej kontroli.

„Integralność naszego sportu jest i zawsze będzie naszym największym zmartwieniem” - dodaje Rozwandowicz dla serwisu Wired. „Pracowaliśmy nad zmianami, poprosiliśmy o wsparcie i będziemy gotowi do ogłoszenia dalszych kroków za kilka dni.”

Poniżej wspomniany wywiad. Kluczowy moment w okolicach 7:40.

Krótka przerwa? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami