Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy niezależnej przygodówki Sunset kończą z produkcją gier

„Kompletna komercyjna porażka.”

Belgijski duet deweloperów kryjący się pod nazwą Tale of Tales ogłosił, że kończy z produkcją gier, po tym jak ostatni projekt studia - przygodowe Sunset - zakończył się „kompletną komercyjną porażką”.

Sunset

Twórcy poinformowali na oficjalnym blogu, że łączna sprzedaż wydanego 21 maja tytułu to nieco ponad 4 tysiące egzemplarzy, wliczając w to kopie dla wspierających na Kickstarterze oraz ostatnią promocję na Steamie.

Takie zainteresowanie nie wystarczyło, by pokryć koszty produkcji, a deweloperzy zajmą się teraz szukaniem sposobów na pokrycie długów, a nie pracą nad kolejnymi produkcjami.

„Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że staraliśmy się tworzyć »grę dla graczy«. Naprawdę staraliśmy się w Sunset, daliśmy z siebie wszystko” - czytamy na blogu. „I odnieśliśmy porażkę. Nie zamierzamy już nigdy tego powtarzać. Nadal pełno w nas kreatywności, ale raczej nie będziemy już robić gier. Na pewno nie komercyjnych.”

Deweloperzy wyjaśniają na swojej stronie, jak dla Sunset zrezygnowali ze standardowego podejścia, by dotrzeć do większej grupy odbiorców: zatrudniono firmę zajmującą się marketingiem, postawiono na reklamy.

„Wykupiliśmy reklamy w serwisie Rock, Paper, Shotgun, ponieważ tam zbiera się pewnie najwięcej ludzi, którzy mogliby zainteresować się grą” - czytamy. „Wszyscy muszą tam używać Ad-Blocka, bo nie miało to żadnego efektu.”

„Ciężko jest poradzić sobie z tym poczuciem rozczarowania w obliczu świetnych recenzji i słów zachęty ze strony graczy. Mała grupa osób wyraźnie docenia to, co robimy i przeklinamy realia ekonomiczne, które nie pozwalają nam się tym cieszyć.”

„Teraz jesteśmy wolni. Nie musimy już słuchać żadnych porad. Myliliśmy się. Myli się wszyscy, którzy doradzali nam przy Sunset.”

Akcja gry toczy się w 1972 roku, a główną bohaterką jest Angela Burnes, zajmująca się sprzątaniem w posiadłości należącej do rewolucjonisty Gabriela Ortegi. Każdego dnia mamy określony czas na obowiązki, a jeśli uda się skończyć wcześniej, możemy zbadać zakamarki budynku.

Tytuł jeszcze przez kilka godzin można kupić na Steamie za 10 euro (ok. 42 zł). Później cena wzrośnie do 20 euro (ok. 84 zł).

Studio Tale of Tales powstało w 2002 roku. Od samego początku odpowiadało za artystyczne i eksperymentalne tytuły, takie jak The Path, The Endless Forest czy The Graveyard.

Zobacz na YouTube

Nudzisz się? Zobacz także:

Read this next