Sony obawiało się reakcji graczy na kobiecą postać główną w Horizon

Yoshida: „Czy to nie jest ryzyko?”.

Przedstawiciele Sony mieli pewne obawy związane z główną postacią Horizon: Zero Dawn od holenderskiego Guerrilla Games. Chodziło o płeć.

- Przedstawienie Horizon było dla mnie największą zapowiedzią targów, ponieważ to ogromny projekt i nowa marka - powiedział Shuhei Yoshida, szef Sony Computer Entertainment, w rozmowie z Polygonem.

- Byłem trochę zdenerwowany czekając na reakcje - dodał.

Jednym z powodów nerwów okazał się fakt, że główną postacią Horizon jest młoda kobieta.

- To żeńska postać, główna bohaterka. Taka była wizja twórców, ale dyskutowaliśmy o tym trochę. Czy to nie jest ryzyko? - zastanawiał się Yoshida.

Już po rozpoczęciu prac nad grą Sony postanowiło zlecić działowi marketingu serię testów focusowych, które miały na celu - między innymi - zbadanie reakcji odbiorców na postać Aloy.

- Wyniki były pozytywne, to nas trochę uspokoiło. Ale wiadomo, że takie testy nie są nigdy w stu procentach pewne.

Yoshida przyznał, że reakcje mediów i graczy po konferencji przyjął z ulgą i zadowoleniem. Zauważył też, że inne firmy także sięgają po kobiece postaci - choćby Assassin's Creed i Mirror's Edge.

Horizon: Zero Dawn zadebiutuje w przyszłym roku na PS4.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz dołączył do nas w 2013 roku. Zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami