Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Akt III - Słoneczny Kamień

Zadanie główne: Wyruszamy po artefakt mający przywołać Dziki Gon.

Misja aktywuje się automatycznie w trakcie zadania głównego Przygotowania do bitwy. Twoim celem będzie odnalezienie Myszołowa. Od tego momentu sporo będzie zależeć od twoich poprzednich decyzji dotyczących chociażby wyboru władcy na Skellige. Może nim być Cerys lub Hjalmar (jeśli wykonałeś zadanie dla kogoś z rodzeństwa) lub Bran, jeśli nie pomogłeś żadnemu z dzieci Cracha.

Od tej pory będziesz mógł również bardziej rozwinąć romanse z Yen lub Triss (w zależności, z którą czarodziejką się związałeś) albo zablokować sobie drogę do pogłębienia relacji z nimi, jeśli nie wyznałeś miłości żadnej z nich lub uczyniłeś to w stosunku do obydwu kobiet.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 28

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Ustalenie miejsca ukrycia Kamienia Słonecznego

Jeśli na tronie zasiada Cerys lub Hjalmar, to udaj się do portu (Mapa #1), gdzie rozpocznij rozmowę z Crachem. Dowiesz się od niego, że mnich wybrał się do Lugosa. Kiedy dotrzesz do grodu na szczycie wzgórza będziesz świadkiem kłótni między Myszoworem i Lugosem. Bez względu na podjęte w trakcie rozmowy decyzje rozpocznie się walka. Kiedy się zacznie wybij ludzi Lugosa.

Jeżeli na tronie siedzi Svanrige, to udaj się w stronę twierdzy Kaer Trolde. Na miejscu natkniesz się na jarla, który powie ci o burzliwych negocjacjach między władcą Skellige i wysłannikiem Nilfgaardu. Kiedy przejdziesz do sali balowej rozpocznie się scenka dotycząca rokowań. Na końcu wywiąże się walka w trakcie której rozpraw się z wysłannikami Nilfgaardu.

Bez względu na to, który z powyższych wariantów zrealizujesz, po walce porozmawiaj z Myszoworem na temat Kamienia Słonecznego. Mnich nie wie, gdzie artefakt się znajduje, ale da ci dwa tropy do sprawdzenia - barda Eyvinda (#3) oraz poławiacz pereł zwanego Rybim płucem (#4).

Eyvinda (#3) spotkasz przy punkcie obserwacyjnym. Okaże się, że czeka na pojawienie się pewnego wieloryba. Powiedz, że z chęcią do niego dołączysz. Po chwili będziesz musiał podjąć dwie szybkie decyzje. Pierwsza, związana z pojawieniem się wieloryba, nie ma większego znaczenia. Druga dotycząca jaskini już tak. Bard zapyta cię, w jakim celu pragniesz poznać jej lokalizację. Jeśli powiesz, że chodzi o pracę naukową pod kierunkiem Myszołowa, to Eyvind nic ci nie powie. Gdy powiesz, że piszesz powieść przygodową, to bard wskaże ci ją na mapie. W drugim przypadku nie będziesz już musiał odwiedzać poławiacza pereł.

Podwodny tunel prowadzący do jaskini w poławiaczami pereł

Jeśli nie poznałeś lokacji jaskini u barda, to udaj się do Rybiego płuca (#4) na północnych wsypach prowadzących do latarni morskiej. Przy brzegu znajdziesz łódź. Zanurkuj przy niej i zlokalizuj podwodny tunel na zachód od niej. Przepłyń przez niego, a trafisz do groty z poławiaczami pereł. Wypytaj ich o lokalizację groty, po czym odeprzyj atak utopców.

Spotkanie z Filippą i odnalezienie Kamienia Słonecznego

Po zdobyciu lokalizacji jaskini w jeden lub drugi sposób powróć do Yennefer czekającą na ciebie w porcie (#1). Po rozmowie z czarodziejkami i Ciri w dzienniku pojawi się nowe zadanie - Dziecko Starszej Krwi. Od ciebie zależy czy będziesz kontynuował bieżącą misję czy też weźmiesz się za następne, które są w dzienniku.

Do krypty, do której udała się Filippa, dostaniesz się od strony morza w pobliżu zaznaczonej na mapie łodzi. Możesz popłynąć tam wpław lub łódką. Porozmawiaj z Filippą i wejdź z nią do ruin. W pewnej chwili zaatakuje was spora grupa utopców i syren. Zabij wszystkie i skorzystaj z miejsca mocy. Następnie wyrusz w dalszą drogę z czarodziejką.

Po przejściu przez magiczny most dotrzecie do pomieszczenia z golemem. Korzystaj ze znaku Quen, aby ochronić się przed jego ciosami i samemu wyprowadzaj cięcia mieczem, kiedy to tylko możliwe. Uważaj, aby nie atakować potwora, kiedy blokuje ciosy ramieniem, ponieważ siła odbicia wróci do Geralta. Po dotarciu do ściany z malowidłem rozpocznie się scenka i dialog z czarodziejką. Po ich zakończeniu wyrusz za nią.

Lustra przestawiasz dźwigniami znajdującymi się z tyłu

W końcu traficie do sali z lustrami, a twoim celem będzie odpowiednie ich ustawienie. Wbrew pozorom zadanie jest dość proste, ponieważ wystarczy każde nich przestawić tylko raz. Uważaj tylko, ponieważ lustra są pilnowane przez przeciwników nazywanych duchami, którzy są wyposażeni w dwuręczne topory.

Po przestawieniu luster Słoneczny Kamień pojawi się na jednej z platform. Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę z Filippą. Bez względu na podjęte w jej trakcie wybory, po dialogu misja zakończy się.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Akt III - Fringilla Vigo

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze