Wiedźmin 3 - Zlecenie: Upiór z Eldbergu (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie związane z latarnią morską.

Zlecenie pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu misji fabularnej Umarł król, niech żyje król w trakcie przechodzenia przez umocnienia twierdzy, gdzie usłyszysz rozmowę żołnierzy.

  • Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 18
mz094

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Pierwszym celem jest udanie się do Jorunda (Mapa #1) i porozmawianie z nim na temat zadania. Wejdź do karczmy i po niezbyt miłym przywitaniu przez tubylców zasiądź do stołu z Jorundem. Z opowieści dowiesz się o upiorze straszącym w latarni morskiej (#2) na północy. Najlepiej dostać się na wyspę korzystając z łodzi.

Po dopłynięciu na miejsce kieruj się ścieżką w górę. Po chwili ujrzysz mgłę, gdzie zaatakuje cię kilka upiorów. Aby ułatwić sobie walkę warto skorzystać ze znaku Yrden. Kontynuuj wspinaczkę na szczyt mijając po drodze zwłoki. W końcu dotrzesz do małej wioski, gdzie zapukaj w drzwi. W środku natkniesz się na latarnika Mikkjala.

Latarnik podaruje ci klucze do wieży i opowie trochę o upiorze. Po rozmowie wyrusz w stronę latarni. Kiedy zbliżysz się do schodów skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i przyjrzyj się kamiennej ścianie z prawej. Okaże się, że na latarni ciąży klątwa. Wejdź do środka i udaj się na pierwsze piętro wchodząc po drabinie. W szafce z prawej znajdziesz list do latarnika.

z043
Miejsce znalezienia listu do latarnika

Podnieś go i przeczytaj z poziomu ekwipunku. Dowiesz się z niego, że latarnik ma na sumieniu ciemne interesy. Wróć do niego i porozmawiaj o upiorze zwanym pokutnikiem oraz grzechach latarnika. Po chwili wyruszycie do starcia. Mikkjal będzie miał zapalić latarnię, a ty staniesz do walki z upiorem.

Walka z nim nie różni się zbytnio od potyczek z innymi zjawami. Posiada on tylko więcej energii (zwłaszcza w pierwszej części walki, dopóki latarnik nie zapali latarni) i czasami przywołuje 4-5 duchów naraz. Ze wszystkimi staraj się walczyć tak samo, to znaczy w miarę możliwości włączaj tarczę ochronną (znak Quen).

Następnie korzystaj ze znaku Yrden i walcz z przeciwnikami (nieważne czy ze zwykłymi upiorami czy z samym Pokutnikiem) właśnie w pułapce na ziemi. Wprawdzie nie jest to konieczne, ale w ten sposób będziesz mógł znacznie spowolnić ruchy upiora, co umożliwi ci skuteczniejsze wykonywanie uników i zadawanie ciosów.

Po walce podnieś trofeum z potwora i wróć do latarnika i zdecyduj czy przepędzisz go z wyspy czy też dasz mu jeszcze jedną szansę. Następnie udaj się Jorunda po nagrodę.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Zlecenie: Bestia z Hindarsfjall, Zaginiony narzeczony (Skellige)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami