Wiedźmin 3 - Akt I: Skellige - Bezimienny

Zadanie główne: Eksplorujemy magiczny ogród.

Misja rozpocznie się automatycznie po zakończeniu zadania Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Zaczniesz przed wejście do świętego ogrodu Freyji (Mapa #1) na północy wyspy Hindarsfjall.

Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 14

m027

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Udaj się na schody na lewo od bramy i wejdź nimi na górę, po czym zeskocz w środku ogrodu. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, żeby zlokalizować ślady Tchórza. Jeśli pójdziesz w lewo, to natkniesz się na grupę wilków oraz zamknięte drzwi ze śladami bestii. Z lewej natkniesz się na kolejne, które Tchórz zamknął przed pazurami bestii.

z047
Przyjrzyj się drzwiom z lewej (#1), a kiedy Geralt powie, że trzeba przyjrzeć się dalszej części ogrodu wdrap się na kamienną ścianę z prawej (#2)

Wskocz na kamienną ścianę z prawej, a na górze zlokalizuj kolejne ślady z lewej (z prawej stoi Yennefer). Oprócz krwi znajdziesz kratkę zakrytą gałęzią. Ruszaj dalej po śladach. Zejdź na dół po filarze i idź w lewo. Wkrótce dotrzesz do rzeczki, którą przekrocz po drewnianym mostku. Ślady doprowadzą cię do kamiennej ściany, na którą wskocz.

Po kilku krokach Geralt się zatrzyma i dojdzie do wniosku, że nie można iść dalej. Z lewej strony zauważy mechanizm służący do kontrolowania śluz. Pociągnij dźwignię z prawej, potem z lewej i odczekaj chwilę, aż podniesie się śluza przed tobą. Następnie wskocz do wody i przepłyń pod nią.

z048
Przestaw dźwignię z prawej (#1), potem tą z lewej (#2), a na końcu przepłyń pod śluzą (#3), która w ten sposób podniesiesz

Wskocz na kamienną ścianę z prawej i udaj się do budynku z lewej. Zobaczysz, że ma zniszczone drzwi, a w środku znajdziesz odgryzioną kończynę przykutą do łańcucha. Przypatrz się jej, a po chwili pojawi się wilkołak. Możesz wysłuchać jego historii lub przystąpić do walki.

Prędzej czy później i tak do niej dojdzie. Skorzystaj wtedy ze znaku Quen i od razu przystąp do ataku unikając wrogich ciosów. Musisz stosować ofensywną taktykę, ponieważ w innym przypadku wilkołak zacznie szybko się regenerować i będziesz miał problemy z jego zabiciem. Po walce rozpocznij rozmowę z potworem.

Okaże się, że na potwora została rzucona klątwa. Odradza się zawsze i jest wiecznie głodny, ponieważ nie jest w stanie jeść. Aby odczarować klątwę spróbuj go nakarmić. Kiedy uruchomi się inwentarz wejdź w zakładkę przedmioty fabularne i daj mu gnijące mięso. Niestety nie okaże się to skuteczne. Możesz odejść od wilkołaka lub go dobić, tak czy siak zniknie.

Skieruj się teraz po śladach w stronę studni. Dojdziesz do wniosku, że Tchórz wolał skoczyć do wody niż dać się zjeść. Zeskocz na dół i skieruj się do tunelu. Znajdziesz w nim ciało poszukiwanego Tchórza. Przyjrzyj mu się, a po chwili rozpocznie się scenka, w której Yennefer będzie próbowała wydobyć od trupa informacje. W tym momencie rozpocznie się kolejna scena z przeszłości Ciri.

Cisza przed burzą

Po rozpoczęciu fragmentu z Ciri wyrusz za Astrid do sauny. Możesz teraz udać się do przebieralni, rozebrać się i dołączyć do matki z córką, aby chwilę z nimi porozmawiać. Następnie możesz wskoczyć do jeziora i napić się okowity stojącej w szklance z lewej (nie są to kroki konieczne). Kiedy będziesz gotów ubierz się w przebieralni i udaj się do stajni, gdzie czeka na ciebie koń przygotowany przez Skjalla.

z049
W trakcie walki z wojownikami gonu wykonuj szybkie uniki

Rozpocznie się tutaj scena z chłopakiem. Bez względu na sposób prowadzenia dialogu zakończy się atakiem wojowników gonu na wioskę. Po zabiciu kilku wrogów pobiegnij do stajni i wsiądź na konia. Po chwili rozpocznie się jazda. Trzyma się cały czas na ogonie Skjalla i omijaj wrogów szerokim łukiem, aby nie zdołali zadać ci obrażeń. Na końcu ucieczki rozpocznie się scenka.

Po zakończeniu fragmentu z Ciri rozpocznie się rozmowa z Yennefer i mieszkankami wsi. W trakcie dialogu po odejściu kobiet zdecyduj czy chcesz udać się na rozmowę z czarodziejką od razu czy neico później. Możesz jej również powiedzieć czy masz zamiar zameldować o sprawie Emhyrowi czy zignorować jego polecenia. Kiedy skończysz dialog w dzienniku pojawi się nowa misja - Najbrzydszy człowiek na świecie.

Następnie: Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Najbrzydszy człowiek na świecie

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami