Marcin Iwiński - współzałożyciel studia CD Projekt Red - wystosował list otwarty do fanów, w którym poinformował, że na całym świecie sprzedano już 4 miliony egzemplarzy Wiedźmina 3.

1

„Po dwóch tygodniach od premiery, liczba graczy, którzy kupili Wiedźmina, osiągnęła 4 miliony” - napisał.

„To dla nas znak, że obrana ścieżka prowadzi w dobrym kierunku i pokazuje nam, że warto publikować darmowe DLC i nie zapominać, dla kogo i po co tworzy się gry.”

Wynik obejmuje zapewne ponad milion zamówień przedpremierowych na Wiedźmina 3, złożonych przed 19 maja.

Tytuł „był ukoronowaniem trzech lat pracy nad erpegiem, który miał jedną ambicję: zmienić gatunek i zawojować świat. Gdy gra wylądowała na półkach, na całym świecie pojawiły się świetne recenzje. Otrzymaliśmy od Was masę wiadomości” - dodaje Iwiński.

„Nie ma przyjemniejszej rzeczy dla twórców gier niż taki widok. Dlatego chciałbym Wam za to serdecznie podziękować - bez fanów z Polski Wiedźmin nie byłby tą grą, którą jest dziś.”

Co chyba ważniejsze, nakłady przeznaczone na produkcję zwróciły się już w dniu premiery, dzięki samym preorderom.

„Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży Wiedźmina 3, która przekroczyła nasze oczekiwania. Już w dniu premiery zwróciły nam się całe ponoszone przez trzy lata nakłady na produkcję” - powiedział prezes CD Projektu, Adam Kiciński, w osobnym komunikacie.

„Sprzedaż do użytkowników końcowych, zwana sell-through, jest bardzo ważna, bo świadczy o sile i popularności Wiedźmina. Natomiast trzeba pamiętać, że nasz przychód jest generowany przez sprzedaż do sklepów i sieci handlowych, czyli tak zwany sell-in, która z założenia jest wyższa” - dodał.

Dziki Gon ukazał się na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

„Wiedźmin 3 to piękna, szalenie bogata i bezkompromisowa gra. Wiele można by jeszcze o niej mówić. Możemy spędzić w tym świecie zarówno pięćdziesiąt, jak i ponad sto godzin. I nigdy, ale to nigdy nie będziemy się nudzić. To bez wątpienia jedna z najwspanialszych gier wideo w moim życiu” - napisał w recenzji Zbyszek.

Nudzisz się? Zobacz także:

Reklama