Studio twórców Afterfall złożyło wniosek o upadłość

Koniec Nicolas Games?

Spółka Nicolas Games poinformowała w komunikacie giełdowym, że złożyła do sądu w Katowicach wniosek o upadłość likwidacyjną przedsiębiorstwa.

1
Afterfall: InSanity. Prawie jak Dead Space.

Decyzję podjęto „po przeanalizowaniu obecnej sytuacji finansowej”, a przyczyną takiego kroku była „utrata możliwości generowania przychodów oraz sprzedaży swoich produktów”.

Nicolas Games powstało w 2004 roku. Prezesem spółki jest Tomasz Majka, który wcześniej pracował między innymi w Play-it. Na początku działalności firma zajmowała się dystrybucją tytułów innych producentów, takich jak choćby Half-Life 2.

Studio zmieniło strategię w 2009 roku i postawiło na produkcję własnych gier. Efektem były tytuły z Misiem Uszatkiem czy tworzone na licencji serialu „Włatcy Móch”. Później zainwestowano jednak w serię Afterfall: InSanity, Dirty Arena i Reconquest.

„Pierwsza produkcja nie zrealizowała zakładanej marży ze względu na bardzo wysokie koszty produkcji, wymagane przy powstawaniu pierwszych tytułów osadzonych w stworzonym świecie, jednak zdobyła grono miłośników” - czytamy w komunikacie.

Przysłowiowym „gwoździem do trumny” okazał się być jednak konflikt z Epic Games, o czym informowaliśmy w 2012 roku. Producent Unreal Engine domagał się zaległych opłat licencyjnych za korzystanie z silnika, a kolejne pozwy sądowe skutecznie blokowały możliwość sprzedaży gier na Steamie.

Jeszcze w grudniu 2012 r. ogłoszono, że udało się dojść do porozumienia. Spór sądowy nie został jednak ostatecznie zażegnany.

„W maju b.r. dostawca technologii (silnika graficznego), firma Epic Games, zablokował sprzedaż gier w głównym kanale sprzedaży, uniemożliwiając realizowanie 95 procent sprzedaży” - czytamy w komunikacie.

„Jak wynika z informacji finansowych, zdecydowana większość zobowiązań przekroczyła 4 miesiące. W związku z powyższym zaistniała konieczność złożenia wniosku o upadłość likwidacyjną.”

Afterfall: InSanity wydano w październiku 2011 roku, jako produkcję TPP z elementami akcji i horroru. Gra spotkała się z chłodnym przyjęciem. Ostatnia pozycja - Afterfall: Reconquest - miała ukazywać się w odcinkach. Po siedmiu miesiącach w programie Early Access opublikowano - w lutym tego roku - pierwszy epizod, ale teraz gry nie można już znaleźć na Steamie.

Krótka przerwa? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami