Oczekiwanie nieco się przedłużyło, ale studio CD Projekt Red opublikowało właśnie kolejną łatkę dla Wiedźmina 3, oznaczoną numerem 1.04 na PlayStation 4 i 1.05 na PC.

1
Utraconego doświadczenia niestety nie odzyskamy

Przedstawiciel polskiej firmy poinformował na Twitterze, że posiadacze konsol Xbox One muszą na aktualizację poczekać do przyszłego tygodnia.

Opublikowana na oficjalnym forum dyskusyjnym lista poprawek (dla wersji PC) jest bardzo długa, lecz obejmuje jedną z najbardziej kłopotliwych spraw: usunięto problem z brakiem punktów doświadczenia za kończenie „zielonych” zadań z dziennika, co od ponad tygodnia na dobrą sprawę uniemożliwiało rozgrywkę u części graczy.

Geralt nie zapala już świeczek czy pochodni, jeśli te znajdują się w pobliżu obiektów, z którymi można wejść w interakcje, takimi jak skrzynie czy półki.

Twórcy powiększyli elementy interfejsu i menu, by te były lepiej widoczne z dalszej odległości - jak podczas korzystania z telewizora. Napisy są też nieco większe na PC.

Dodano też stosowne opcje dla daltonistów, narzekających na niską widoczność śladów podczas korzystania z wiedźmińskich zmysłów.

Możemy też wyłączyć liczby i wiadomości pojawiające się na ekranie podczas walki. Zniknie również komunikat o zmianie kontrolera, który często obserwowały osoby grające na PC na padzie.

Zwiększono płynność kamery, kupcy oferują więcej broni, zmieniono ceny mapy oraz różnorodność przedmiotów w skrzyniach.

Lepiej działa teraz wracanie do Windows za pomocą kombinacji Alt + Tab, wyeliminowano też usterkę, która powodowała, że po wyłączeniu gry nadal słychać było muzykę.

Nie brakuje też ogólnych poprawek stabilności i wydajności, a także mnóstwa drobniejszych zmian w zadaniach (w tym interakcja z kluczowym przedmiotem w Stosach w Novigradzie) i różnych systemach rozgrywki.

Twórcy ciekawie podeszli też do problemu z błędem polegającym na zarabianiu złota przez zabijanie krów. Efekt systemu „Bovine Defense Force Initiative” znaleźć można poniżej.

Nudzisz się? Zobacz także:

Reklama