Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Poeta w opałach

Zadanie główne: Pomagamy pewnemu znanemu bardowi.

Zadanie uruchomi się automatycznie po zakończeniu misji fabularnej o nazwie Niech żyje sztuka, a konkretnie po rozmowie z Priscillą po spektaklu teatralnym. Tym razem weźmiesz udział w zasadzce, w której pomoże ci Zoltan (Mapa #1) przebywający na trakcie na wschodzie.

Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 13

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po dotarciu na miejsce wejdź na zbocze przy drodze i rozpocznij rozmowę z Zoltanem. Po chwili pojawi się Priscilla, której możesz pozwolić zostać lub powiedzieć, że nie może przebywać w tym niebezpiecznym miejscu. Następnie jeden z krasnoludów zawoła, że nadjeżdża konwój z Jaskrem. Kiedy dojdzie do ataku okaże się, że jeden z żołnierzy porwał Jaskra. Wskocz na konia i przy wykorzystaniu wiedźmińskich zmysłów zacznij kierować się na północ po śladach.

W końcu dotrzesz do małej wioski przy drodze (#2). Na miejscu porozmawiaj z chłopem, który potwierdzi, że przejeżdżał tędy jeździec na koniu. Kontynuuj poszukiwania kierując się na północ, aż dotrzesz do chatki w lesie (#3). Podejdź do krasnoludów, które po krótkiej rozmowie dadzą ci klucz do piwnicznego wejścia z tyłu domu.

Właz do piwnicy prowadzącej do domu

Udaj się tam i podnieś drewnianą klapę. Zejdź do podziemia i stamtąd dostań się do chaty (po drodze warto przejrzeć skrzynie w piwnicach). Skorzystaj z drabiny, żeby wejść na górę i zabij strażnika pilnującego Jaskra, po czym rozwiąż barda. Chwilę po wyjściu na zewnątrz rozpocznie się fragment wspomnień z Ciri - Na złamanie karku.


Historia Ciri: Na złamanie karku

W pierwszej kolejności rozpraw się z kilkoma strażnikami, po czym podbiegnij do bramy i poczekaj, aż otworzy ją Jaskier. Wskocz na konia i ruszaj przed siebie przeskakując i omijając przeszkody. Na końcu drogi rozpraw się z kolejną grupą rywali i przejdź przez drewniane drzwi, co zakończy wspomnienie.


Po powrocie do rzeczywistości porozmawiaj z Jaskrem o Ciri, wypytując poetę między innymi po co kierowała się do Juniora. Finalnie dojdziecie do wniosku, że trzeba udać się na Skellige.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Kierunek Skellige

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Read this next