Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Stosy Novigradu

Zadanie główne: Pomagamy Triss w usunięciu szczurów z magazynu.

Misja aktywuje się automatycznie w trakcie wykonywania wątku głównego. Twoim pierwszym zadaniem będzie dotarcie do domu Triss (Mapa #1) w centrum Novigradu. W celu dostania się do miasta musisz zdobyć glejt, który można uzyskać na kilka sposobów (m.in. w trakcie wykonywania misji fabularnej dla Krwawego Barona).

  • Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 10.

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Przy domu czarodziejki natkniesz się na złodziei, z którymi możesz porozmawiać na temat miejsca pobytu Triss. W trakcie rozmowy dołączy do niej szef straży miasta Menge wraz z żołnierzami. Mężczyzna rozpocznie dialog z Geraltem. Kiedy skończysz wyrusz w stronę rynku, aby zlokalizować złodzieja, który może zaprowadzić cię do miejsca, o którym wspominali złodzieje.

Po dotarciu na rynek ustaw w dzienniku znacznik na zadaniu „Znajdź złodzieja na rynku głównym...". Pokręć się chwilę po lokacji, a kiedy Geralt namierzy odpowiednią osobę wyrusz za nią trzymając się w bezpiecznej odległości (nie podchodź za blisko, żeby cię nie wypatrzył). W pewnym momencie załączy się scenka, w której złodziej przekazuje sakiewkę wspólnikowi. Kiedy się skończy wyrusz za osobę, która otrzymała sakiewkę.

Mężczyzna doprowadzi cię do miejsca (#2), w którym spotykają miejscy odmieńcy. Zapukaj w bramę, a gdy pojawi się strażnik zapłać mu 50 koron lub przekonaj znakiem Aksji, żeby wpuścił cię do środka. Udaj się do wskazanego budynku, gdzie spotkasz Triss i Króla Żebraków. Po rozmowie z szefem „przytułku" wyrusz za dziewczyną.

Przełącznik, którym aktywujesz tajne przejście

Triss zaprowadzi cię do Smarta, który miał mieć dla niej przesyłkę. Niestety okaże się, że trafił na strażników i wyrzucił ją do kanału. Po dialogu otwórz właz w podłodze i zejdź do piwnicy. Zabij utopca i zlokalizuj przełącznik do tajnego przejścia znajdujący się na kamiennym filarze. Skorzystaj z niego i wejdź w przejście, które się otworzy.

Po dotarciu do kanału zanurkuj i zacznij płynąć w stronę mostu. Na dnie znajdziesz zniszczoną łódź, a w niej wyrzuconą przez Smarta sakiewkę (zlokalizujesz ją łatwo, dzięki wiedźmińskim zmysłom). Wróć do Triss i wyrusz za nią. Dotrzecie do Brandona, który zleci wam rozmieszczenie pułapek na szczury w swoich magazynach zboża.

Wejdź do środka i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów zlokalizuj trzy miejsca przy dziurach, z których wychodzą szczury. Połóż na nich pułapki i poczekaj na Brandona rozmawiając z Triss. Niestety okaże się, że zleceniodawca wezwał łowców czarownic, którzy mają się z wami rozprawić. Wyciągnij miecz i przystąp do walki.

Następne: Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Sen w wielkim mieście

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze