Artysta zajmujący się efektami graficznymi w Wiedźminie 3 - Jose Teixeira - przyznał w jednym z ostatnich wywiadów, że z optymizmem patrzy na możliwości konsol obecnej generacji.

1
To zapewne obrazek z wersji PC

- Bazując na naszych doświadczeniach podczas prac nad grą, wyciągniętych wnioskach i pomysłach, które już teraz mamy na zrobienie czegoś więcej przy tych samych limitach... Jestem bardzo podekscytowany perspektywą najbliższych lat - mówił w rozmowie z serwisem DualShockers

Teixeira ujawnił także kilka szczegółów na temat przygotowywania konwersji na konsole obecnej generacji. Efekty zobaczyć można między innymi w opublikowanych wczoraj fragmentach rozgrywki z PlayStation 4.

- Czy wyzwaniem było „zmieszczenie” tej gry na konsolach? Oczywiście! Postaram się wyjaśnić bez zanudzania: PC rozwijają się co roku, więc ograniczenia ciągle się zmieniają (przez co prace na komputerach osobistych są trudne).

- Tymczasem konsole się nie zmieniają. Weźmy poprzednią generację, porównując tytuły z pierwszego i ostatniego roku. To nadal ten sam sprzęt i „ograniczenia wydajności”, ale gry wyglądają dużo lepiej! Pomyślmy w ten sposób: Wiedźmin 3 ukazuje się na sprzęcie liczącym półtora roku, a już wygląda tak dobrze!

Poznaliśmy także garść szczegółów na temat grafiki w Dzikim Gonie.

- Niektóre shadery są naprawdę świetne, a jeden z naszych artystów technicznych przygotował świetne cieniowanie lodu, ze sprytnymi efektami przezroczystości... - dodał.

- Trzeba to zobaczyć, przy odpowiednim oświetleniu wygląda to absolutnie fantastycznie! Jestem specjalistą od efektów graficznych i znam się na shaderach... Ale to przekracza moje możliwości!

Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje 19 maja na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

2
Screeny: DualShockers

Reklama