Pillars of Eternity - Dorzecze Wiązów: Mapa i misje główne

Dzielnica związana z misją fabularną, w trakcie której musisz zdobyć przychylność bogów.

Kolejna dzielnica Bliźniaczych Wiązów, zamieszkiwana przede wszystkim przez druidów. Znajdziesz tutaj świątynię Teir Evron, w której możesz komunikować się z różnymi bóstwami zlecającymi różnego rodzaju misje.

Mapa - Dorzecze Wiązów

050_dorzecze_wiazow

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

  • 1 - przejście do Gawędy.
  • 2 - dom, w środku możesz znaleźć pancerz, jeśli skorzystasz z trybu skradania.
  • 3 - sala wojowników, w której spotkasz Simoca. Możesz u niego zacząć zadanie Krew z krwi.
  • 4 - wejście do Krwawych Piasków, lokacji związanej z zadaniem Krew z krwi i zadaniem Beratha: Sługa śmierci. W środku natkniesz się na strażniczkę Wrdha (zachód), której możesz złożyć w ofierze dziecko z zadania Krew z krwi. Jest tu również Arcydruid Rechstin (północ), którego masz zabić w ramach misji Sługa śmierci. Wykonaj to jednak dopiero na koniec pobytu w Krwawych Piaskach, ponieważ zostaniesz wtedy zaatakowany przez wszystkie postacie znajdujące się w środku. Oprócz tego warto rozejrzeć się po lokacjach (uważaj na pułapki), w których znajdziesz sporo skrzyń i ukrytych skrytek.
  • 5 - Złocisty Gaj, miejsce związane z zadaniem Krew z krwi.
  • 6 - Sidha i Rihenwn związane z misją główną Skrytobójca na wolności.
  • 7 - Teir Evron. Miejsce związane z misją główną Gwiezdna Rada. Znajdziesz tu bóstwa zlecające ci zadania opisane poniżej.
  • 8 - przejście do dzielnicy Staropieśń.

Misja główna: Sąd Pokutników

Zadanie aktywuje się automatycznie po ukończeniu misji fabularnej o nazwie Skrytobójca na wolności. Twoim celem będzie dotarcie do Otchłani (Wyspa Pochówków #5). Problem w tym, że aby dostać się do środka i nie zginąć, musisz posiadać przychylność chociaż jednego z bogów. Zapewnisz ją sobie wykonując równoległą misję główną - Gwiezdną Radę. Po jej zakończeniu udaj się do Otchłani i po wizji z Thalosem rzuć się w dziurę.

Uwaga - od tej pory nie będziesz mógł powrócić do poprzednich lokacji. Przed skokiem ukończ więc wszystkie zadania i skompletuj, jak najmocniejszy ekwipunek, który będzie niezbędny w finale.

Misja główna: Gwiezdna Rada

Misja uruchomi się po ukończeniu zadania głównego - Skrytobójca na wolności. Aby je wypełnić udaj się do Teir Evron (Dorze Wiązów #7), gdzie będziesz musiał pomodlić się do bogów. Przyjmie to formę czterech zadań do wykonania. Aby zaliczyć bieżącą misję wystarczy wypełnić jedno z nich. Wykonanie pozostałych jest opcjonalne, jednak warto je wypełnić, żeby zdobyć punkty doświadczenia.

W celu rozpoczęcia danego zadania musisz najpierw aktywować kamienny posąg znajdujący się w centrum okrągłej lokacji. W tym celu podnieś kryształ znajdujący się na piedestale z prawej strony lokacji i połóż go na kamiennym posągu w samym centrum lokacji. Potem wybierz któryś z posągów na obrzeżu obwodu i wejdź z nim w interakcję. Obejrzyj wizję, a po jej zakończeniu rozpoczniesz zadanie.

Zadanie Galawaina: Dawna królowa i nowy król

Aktywujesz je po wizji z Galawainem - posągiem stojącym z lewej strony kręgu. Twoim celem będzie dotarcie do podziemnego kompleksu - Paszczy Galawaina (Staropieśń #9), a konkretnie na wschód jaskini. Aby przejść przez jej pierwszą część możesz postąpić na dwa sposoby.

Pierwszy, to udanie się do centrum lokacji i skorzystanie z liny z kotwiczką. Dzięki niej przedostaniesz się na drugi brzeg przepaści. Druga opcja, to porozmawianie z Desthwnem przebywającym w północno-zachodniej części lokacji. Podaruje ci klucz, dzięki któremu otworzysz drzwi na północnym zachodzie (możesz to również uczynić, jeśli posiadasz 11 poziom mechaniki). Ta droga będzie jednak wymagała stoczenia kilku potyczek z lwami.

Bez względu na sposób przebrnięcia przez pierwszą część, w drugiej ponownie będziesz mógł skorzystać z dwóch dróg. Pierwsza to przejście przez pnącza znajdujące się w centralnej części lokacji. Druga, to skorzystanie z południowego przejścia - w tym wariancie uważaj na pułapki oraz przeciwników, z którymi będziesz musiał stoczyć kilka pojedynków.

Po dotarciu na miejscu rozpocznie się rozmowa z Irensi - poplecznikiem lwicy Sul, która powie ci o konflikcie lwicy z niedźwiedziem Oernosem. Oernos pragnie stoczyć pojedynek z Sul, ale na otwartej przestrzeni, gdzie miałby przewagę nad lwicą. Ta z kolei chce walki z jej jamie, gdzie byłaby silniejsza.

Od ciebie zależy, co teraz uczynisz. Możesz od razu zaatakować Irensi oraz Sul, jednak musisz się liczyć z dość ciężką walką, ponieważ w pobliżu są również inni wyznawcy lwicy oraz lwy. Druga opcja, to skorzystanie powiedzenie Irensi, że zajmiesz się sprawą Oernosa (możesz też skorzystać z dodatkowej opcji dialogowe, jeśli posiadasz klasę: druida, myśliwego, łowcy lub posępnego piechura).

Oernos pojawi się na północnym zachodzie wraz ze swoim poplecznikiem Eindenem. Jeśli nie zaatakowałeś Sul możesz udać się w to miejsce i rozpocząć rozmowę (podczas niej możesz wybrać odpowiedź związaną z klasą - barbarzyńcy, łowcy, wojownika i paladyna). W jej trakcie zdecyduj czy chcesz zaatakować Oernosa i jego oddział czy jednak rozprawisz się z lwicą.

Teraz od ciebie zależy czy wyeliminujesz tylko jedną grupę (Oernosa czy Sul) czy też postanowisz rozprawić się z obydwoma ugrupowaniami. Aby zakończyć misję musisz stoczyć chociaż jeden pojedynek. Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie, to podczas rozmów z reprezentantami lwicy i niedźwiedzia wybieraj odpowiedzi związane z klasami. Dzięki nim przekonasz towarzyszących zwierzętom ludziom, żeby czempioni dawali sobie radę na własną rękę. W tym przypadku będziesz musiał stoczyć pojedynek jedynie ze zwierzętami, nie wspieranymi przez ludzi.

Po rozwiązaniu sporu wróć do Teir Evron.

Zadanie Hylei: Gniazdo ponad chmurami

Misja aktywuje się po wejściu w interakcję z posągiem Hylei w lewej dolnej części kręgu. Twoim celem będzie wyeliminowanie smoka przebywającego w świątyni Hylei. Opuść Teir Evron i udaj się do Staropieśni (Dorzecze Wiązów #8). Stamtąd wyrusz na północ w stronę Północnej Głuszy (Staropieśń #8). Kieruj się cały czas na północ, aż dotrzesz do przejścia prowadzącego do świątyni Hylei (Północna Głusza #8). Aby przez nie przejść musisz posłużyć się młotkiem i dłutem, odpowiednim poziomem zwinności lub mocy.

Mapa - Staropieśń

051_staropiesn

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

Po dotarciu do Świątyni Hylei rusz w górę schodów. Na szczycie natkniesz się na smoka. Możesz stanąć z nim do walki lub spróbować załatwić sprawę bez rozlewu. W przypadku pierwszego wariantu pamiętaj o rozwinięciu drużyny i przygotowaniu odpowiedniego zestawu mikstur i czarów, dzięki którym będziesz w stanie bronić swoich bohaterów, a także wyprowadzać silne ataki. Przeciwnik jest bardzo mocny i może jednym atakiem mocno osłabić większość twoich bohaterów. Dlatego warto nieco ich rozproszyć przed pojedynkiem. Przed walką z samym smokiem warto jeszcze pozbyć się jego małego.

Jeśli chcesz ograniczyć rozlew krwi, to wybierz opcję dialogową związaną z dziećmi smoka. Potem powiedz, że Hyleja, jest boginią macierzyństwa, a następnie zapytaj smoczycę dlaczego przybyła z młodymi właśnie tutaj. Następnie zgódź się, że smoczyca powinna pozostać na miejscu.

Wróć do Teir Evron (Dorzecze Wiązów #7) i wejdź w interakcję z pomnikiem Hylei. W trakcie rozmowy przekonaj boginię do swoich racji, dzięki czemu zyskasz jej przychylność. Ukończysz w ten sposób zadanie i będziesz mógł przystąpić do misji głównej Sąd pokutników.

Zadanie Rymrganda: W objęciach białej otchłani

Zadanie staje się dostępne po wejściu w interakcję z posągiem w prawej górnej części obwodu. Następnie skieruj się do Południowych Mrozów (Staropieśń #7). W środku natkniesz się na Vesgel. Elfka opowie ci trochę o świątyni, wspominając przy tym o zablokowaniu przejścia do północnej strefy, do której musisz się dostać.

Możesz teraz postąpić dwojako. Pierwszy wariant, to skierowanie się na wschód, a potem na północ. Po chwili drogę zablokują ci strażnicy, z którymi rozpocznij walkę. Eliminuj kolejnych wrogów, po czym przejdź przez drzwi (wymagają do otwarcia tylko dwóch poziomów mechaniki).

Druga możliwość, to rozwiązanie sytuacji bez rozlewu krwi. W tym celu skieruj się do okrągłej komnaty na wschód od pokoju ze strażnikami i kiedy wartownik opuści lokację, włam się do skrzynki (3 punkty mechaniki). Wyjmij z niej klucz, którym otwórz drzwi w komnacie na zachodzie (możesz to również uczynić bez niego, ale musisz mieć mechanikę na 12 poziomie).

Kiedy wartownik przejdzie w prawo wyrusz w lewo. Otwórz drzwi na południu (3 punkty mechaniki), a w pokoju dostań się do skrzyni z kolejnym kluczem (6 punktów mechaniki). Udaj się na północ i w pokoju z magiem zlokalizuj w trybie skradania tajny przełącznik na ziemi, z prawej strony okrągłego wzoru. W ten sposób przesuniesz ścianę z prawej - przejdź przez nią.

Bez względu na obraną drogę na północy świątyni natkniesz się na Glasvahla. Możesz z nim postąpić na trzy sposoby. Pierwszy to zabicie jego oraz całej światy. Jeśli zdecydujesz się na ten wariant, to przede wszystkim uporaj się z magami, a potem z pozostałymi rywalami.

Druga możliwość, to podarowanie mu lodowego kryształu. Dzięki niemu Glasvahl będzie mógł skorzystać z przejścia, ale stracisz punkty reputacji (u Kłów i w Bliźniaczych Wiązach). Jeśli chcesz je zyskać, to podczas rozmowy wybierz opcję związaną ze stanowczością (17 punktów). Dzięki temu Glasvahl zrezygnuje ze swojego pomysłu, a ty zyskasz reputację. Na koniec wystarczy użyć kryształu na kamiennym podium.

Po załatwieniu powróć do Teir Evron, gdzie wejdź w interakcję z posągiem Rymrganda.

Zadanie Beratha: Sługa śmierci

Misję aktywujesz po obejrzeniu wizji z posągu stojącego w prawej dolnej części obwodu. Po zakończeniu wizji opuść świątynię i udaj się do Krwawych Piasków (Dorzecze Wiązów #4). Na miejscu skieruj się do komnaty na północnym zachodzie, gdzie przy ołtarzu natkniesz się na Arcydruida Rehstina.

Po egzekucji ofiary podejdź do niego i rozpocznij rozmowę. Druida możesz zaatakować w jej trakcie lub z zaskoczenia po jej zakończeniu. Postaraj się w pierwszej kolejności zabić krasnoluda, a dopiero potem przystąp do walki ze wszystkimi, którzy się na ciebie rzucą. W drodze powrotnej będziesz musiał rozprawić się z przeciwnikami, którzy będą próbowali ci przeszkodzić.

Drugą osobą, którą musisz zlikwidować jest Owatka Erona, o której powie ci Iswld przebywający w Złocistym Gaju (Dorzecze Wiązów #5). Dowiesz się od niego, że kobieta przebywa często na Wybrzeżu Wiązów. Skieruj się do tej lokacji, a konkretnie od kamiennego kręgu na wschodzie. Natkniesz się tu na poszukiwaną elfkę, z którą rozpocznij rozmowę. W jej trakcie możesz podjąć decyzję o zaatakowaniu Erony i jej świty lub przekonania jej, że jej życie dobiegło do końca (wymagana jest odpowiednia ilość punktów stanowczości).

Bez względu na to, jak rozwiążesz sytuację z Eroną, po uporaniu się z dwoma celami wróć do Teir Evron, gdzie uzyskasz przychylność Beratha (musisz wejść w interakcję z odpowiednim posągiem).

Następnie: Pillars of Eternity: Dorzecze Wiązów - Zadania dodatkowe

Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami