Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity - Zatoka Buntu: Dar Ondry - Mapa i zadania dodatkowe

Poradnik do Pillars of Eternity: Sporych rozmiarów portowa dzielnica, w której czeka na nas sporo zadań do wykonania.

Portowa dzielnica Zatoki Buntu. Jest to jeden z większych dystryktów w mieście, w którym spotkasz sporo postaci związanych z różnymi zadaniami. Warto spędzić tu nieco czasu, który możemy sobie umilić wstępując na przykład do słynnego zamtuzu. Poznamy tu również Palleginę, która może dołączyć do naszej drużyny.

Mapa - Dar Ondry

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

  • 1 - przejście do Paprotnego Brzegu.
  • 2 - dom Kolfecga związany z zadaniem Zniewaga.
  • 3 - Słony Maszt związany z zadaniami: Z dala od domu, Podaż i popyt.
  • 4 - opuszczony dom, w którym przebywa Vianna z zadania Niezniszczalni.
  • 5 - zbiry z zadania Podaż i popyt.
  • 6 - rozpadający się dom związany z zadaniem Podaż i popyt.
  • 7 - Pallegina, postać, która może dołączyć do twojej drużyny.
  • 8 - Vailiańska Kampania Handlowa, związana między innymi z zadaniem Za wszelką cenę.
  • 9 - Imatl związany z zadaniem Sekretny ładunek.
  • 10 - Marceno związany z zadaniem Wszyscy na pokład.
  • 11 - Kufer i Waldr Trzy Palce, zbir związany z zadaniem Wszyscy na pokład.
  • 12 - Niah zlecająca zadanie Zawodząca banshee.
  • 13 - Latarnia morska związana z zadaniem Zawodząca banshee.
  • 14 - dom Oddy, związany z zadaniem Dzielny Derrin.
  • 15 - dusza Derrina, związana z zadaniem Dzielny Derrin.
  • 16 - Bragan, związany z zadaniem Dzielnym Derrin.
  • B - części berła związane z zadaniem Sekretny ładunek.
  • S - skrytki, które możesz odkryć w trybie skradania.

Zadanie dodatkowe: Podaż i popyt

Misja aktywuje się po rozmowie z Maeą przebywającą w Słonym Maszcie (Dar Ondry #3). Dziewczyna powie ci o zbirach grasujących w okolicy i poprosi, abyś się nimi zajął. Przestępców spotkasz w trakcie przemieszczania się po dzielnicy. Za którymś razem zaatakują cię przy pomniku (Dar Ondry #5). Zabij wszystkich i przeszukaj ciała. Przy jednym znajdziesz pordzewiały klucz z brązu.

Dzięki niemu będziesz w stanie otworzyć drzwi w domu na zachodzie (Dar Ondry #6). W środku natkniesz się na kilku zbiór oraz dowódcę Aefre. Porozmawiaj z nim, po czym będziesz mógł postąpić na dwa sposoby.

Pierwszy wariant, to zaatakowanie bandytów. W tym przypadku postaraj się szybko unieszkodliwić Aefre. Kiedy dziewczyna będzie bliska śmierci pojawi się opcja jej dobicia lub możliwość wtrącenia do lochu w warowni, o ile ją wybudowałeś. Po bitwie wróć do Maeri (Dar Ondry #3), od której otrzymasz 600 złotych monet i poprawisz nieco reputację w Zatoce Buntu.

Druga możliwość, to wysłuchanie Aefry, której zależy na tym, aby Maea obniżyła ceny. Udaj się do niej (Dar Ondry #3) - jeśli przysłużyłeś się rodowi Doemenelów, to Maea poprosi cię, abyś porozmawiał z Bricantą (Paprotny Brzeg #6). Jeśli wykonałeś dla niej zadanie dodatkowe (Zniewaga), to kobieta zgodzi się obniżyć ceny. Wróć wtedy do Maei, która podaruje ci 600 złotych monet. Zyskasz również dużo punktów reputacji w Zatoce Buntu.

Trzecia opcja jest dostępna, jeśli posiadasz 15 punktów intelektu lub 16 punktów mocy. Wtedy możesz w trakcie rozmowy namówić Aefre, aby zostawiła Maeę w spokoju. W tym przypadku również zyskasz 600 złotych monet, ale reputacja w mieście zwiększy nie nieznacznie.

Zadanie dodatkowe: Sekretny ładunek

Misję możesz rozpocząć u Imatla (Dar Ondry #9) przebywającego na kei w porcie. Marynarz opowie ci rozbiciu statku oraz towarze, który zaginął w trakcie katastrofy. Twoim celem będzie znalezienie trzech części berła. Zostały one zaznaczone na mapie literą „B". Warto dodać, że możesz się do nich dostać, tylko wtedy, gdy w porcie jest odpływ. Jeśli woda jest za wysoko musisz poczekać na inną porę dnia, dzięki czemu będziesz mógł zejść na dół.

Po zebraniu trzech fragmentów wróć do Imatla. Ten za 200 sztuk złota da ci czwarty fragment oraz powie, kto może złożyć je w całość. Możesz mu zapłacić lub skorzystać z mocy lub zręczności (po 14 punktów), aby zabrać mu czwarty fragment.

Po jego zdobyciu udaj się do Lecznicy (Paprotny Brzeg #3) i odnajdź dziewczynę o imieniu Nans (jest w pomieszczeniu z prawej). Powie ci, że odkupi od ciebie fragmenty artefaktu za 500 sztuk złota. Jeśli posiadasz rozwiniętą wiedzę (4 punkty) lub percepcję (14 punktów), to możesz przekonać animantkę do złożenia berła za 1800 sztuk złota (lub 1500 jeśli uda ci się z nią potargować). Po wybraniu opcji złożenia berła lub odsprzedaniu znalezionych części misja zakończy się.

Zadanie dodatkowe: Wszyscy na pokład

Zadanie zleca Marceno przebywający na pomoście (Dar Ondry #10). Powie ci o pewnym kufrze, który mu skradziono. Udaj się do wschodniej części lokacji (Dar Ondry #11), gdzie natkniesz się na zbira Waldra oraz kilku jego pomocników. Rozpraw się ze zbirami, po czym podejdź do znajdującego się z prawej strony kufra.

Jeśli posiadasz cztery punkty mechaniki możesz go otworzyć i wyjąć z niego kapelusz oraz rapier. Wróć do Marceno i przekaż mu kufer. W zamian otrzymasz 300 złotych monet, a jeśli stwierdzisz, że to za mało, to marynarz dorzuci jeszcze Róg umiaru. Zyskasz również nieco punktów reputacji w mieście.

Jeżeli zabrałeś rzeczy z kufra, to podczas dialogu możesz je zwrócić lub skłamać, że kufer był pusty i zostawić je dla siebie. W ostatecznym rozrachunku nie będzie to miało większego znaczenia.

Zadanie dodatkowe: Zawodząca banshee

Misja jest zlecana przez przebywająca w porcie Niah (Dar Ondry #12). Po rozmowie z kobietą skieruj się do latarni morskiej na zachodzie (Dar Ondry #13), którą będziesz musiał oczyścić z przeciwników. Do środka dostaniesz się dzięki kluczowi, który podaruje ci zleceniodawczyni.

W latarni musisz dotrzeć na trzecie piętro. Po drodze będziesz musiał stawić czoła napotkanym przeciwnikom. Na parterze kilka zjaw otoczy cię, kiedy zbliżysz się do przejścia prowadzącego do schodów z lewej strony lokacji (warto ustawić drużynę w oddali, a do wywołania zjaw wysłać na przykład jakieś zwierzę, co ułatwi ci walkę). Kilku wrogów pojawi się także, jeśli przeszukasz skrzynię w pomieszczeniu z prawej.

Na drugim piętrze będziesz musiał przejść przez drzwi znajdujące się przy schodach. Możesz je otworzyć, jeśli posiadasz trzy (wymagane wytrychy) lub cztery punkty mechaniki. Jeśli uczynisz, to sprawnie, to nie zostaniesz zaatakowany przez zjawy z prawej. Jeśli nie możesz otworzyć drzwi, to będziesz musiał zdobyć klucz znajdujący się na stole z prawej strony piętra. W tym przypadku musisz jednak stawić czoła grupie zjaw i upiorów.

Opcja 1 - walka z Lilith

Na trzecim piętrze natkniesz się na zjawę o imieniu Lilith. Jeżeli nie masz odpowiednio rozwiniętej percepcji (liczba wymaganych punktów może być mniejsza, jeśli zbliżysz się do zjawy), to czeka cię walka z nią oraz kilkoma przyzwanymi zjawami. Starcie może okazać się dość trudne, ponieważ nie będziesz miał zbyt wielkich możliwości rozmieszczenia swojej drużyny. Warto więc wspomagać się magią.

Po bitwie wróć do Niah, która czeka przed latarnią morską. W podzięce zyskasz 1000 sztuk złota oraz niewielki wzrost reputacji w Zatoce Buntu.

Opcja 2 - zdobycie dziennika Lilith

Druga możliwość, to przyjrzenie się zjawie (tylko jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą percepcję) - okaże się, że cały czas wpatruje się w okno z prawej. Podejdź do znajdującego się pod nim biurka i przeczytaj dziennik, z którego dowiesz się, że Lilith czekała na okręt Czerwony Sen. Przy okazji warto przeszukać pomieszczenie, ponieważ możesz tu znaleźć niezły pancerz (w skrzyni) oraz chustę poprawiającą statystyki.

Mapa - Paprotny Brzeg

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

Legendę do mapy znajdziesz w tym miejscu.

Po przeczytaniu dziennika opuść latarnię i porozmawiaj z Niah na temat Czerwonego Snu. Kobieta powie ci, że dowódca statku, Maerwith, zawsze wstępuje do pobliskiej karczmy (Paprotny Brzeg #8). Wejdź na piętro, gdzie porozmawiaj z Maerwith na temat latarni.

Jeśli powiesz kobiecie, że się boi, ta zaatakuje cię z piratami. Jest to mniej opłacalny wariant, ponieważ i tak będziesz musiał powrócić do Lilith i tym razem rozprawić się z nią (patrz opcja 1). Wystarczy jednak powiedzieć Maerwith, że w latarni ktoś na nią czeka, a na potwierdzenie pokazać jej zdobyty dziennik.

Teraz wystarczy wrócić do Niah, aby odebrać nagrodę i zyskać średni przyrost reputacji w Zatoce Buntu.

Zadanie dodatkowe: Dzielny Derrin

Misję możesz rozpocząć po rozmowie z Oddą przebywającą w domu (Dar Ondry #14). Kobieta powie ci, że jej mąż, Weyd, wraz z synem Derrinem wyszli dwa dni temu łowić ryby i do tej pory nie wrócili. Poprosi cię, abyś zajął się tą sprawą. Z rozmowy wyniknie również, że ojciec lubi sobie popić. Skieruj się zatem do Słonego Masztu (Dar Ondry #3). Weyda spotkasz przy barze. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że Derrin miał zostać na zewnątrz, po czym zniknął.

Opuść przybytek i skieruj pod pobliskie molo (Dar Ondry #15) - gdyby akurat była tam woda, to wróć później, kiedy nadejdzie odpływ. Zbliż się do ciała chłopca i wejdź w interakcję z duszą. W ten sposób poznasz, jak zginął Derrin. Po wizji wyciągnij z ciała sztylet, na którym znajduje się litera B.

Skieruj się teraz na północny zachód lokacji (Dar Ondry #16), gdzie spotkasz Bragana. Pokaż mu sztylet. Mężczyzna przyzna się do winy i zaproponuje ci łapówkę. Możesz się na nią zgodzić lub zaatakować go wraz z otaczającymi go zbirami (możesz też najpierw wziąć łapówkę, a potem go zabić).

Po rozwiązaniu sytuacji z Braganem (co jest zresztą sprawą opcjonalną) możesz jeszcze odwiedzić knajpę i spróbować przekonać ojca, aby wrócił do Oddy (wymagane 16 punktów stanowczości). Po wszystkim wróć do kobiety i powiedz jej prawdę lub skłam, mówiąc, że chłopiec uciekł na jednym ze statków.

Zadanie dodatkowe: Za wszelką cenę

Aby rozpocząć misję porozmawiaj z Mestre Verzano w Vailiańskiej Kompanii (Dar Ondry #8). Mężczyzna poprosi cię o dostarczenie pewnej przesyłki Garethowi, którego znajdziesz w gospodzie (Miedziane Aleje #3). Przekaż mu towar i rozpocznij rozmowę z Danną, która wejdzie do gospody wraz z obstawą. Kobieta zaproponuje ci zabicie Verzano stanowiącego konkurencję dla jej interesów.

Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - rozważyć propozycję Danny lub zaatakować ją. W drugim przypadku rozpraw się najpierw z obstawą, a potem z kobietą. Następnie wróć do Verzano (przed budynkiem zostaniesz zaatakowany przez bandytów). Powiedz Verzano, że zabiłeś Dannę, za co otrzymasz 1000 złotych monet oraz pistolet.

Jeśli nie zaatakowałeś Danny, to wróć do Verzano i porozmawiaj z nim o propozycji kobiety. W trakcie rozmowy musisz zdecydować czy zechcesz pomóc mężczyźnie czy też nie. W przypadku pierwszej opcji do budynku wejdzie Danna z towarzyszami. Rozpraw się z oddziałem wraz z ludźmi Verzano. W podzięce otrzymasz od niego 1000 złotych monet i pistolet.

Jeśli powiesz Verzano, aby radził sobie sam, to w kolejnej scenie znajdziesz się przed budynkiem. Kiedy wrócisz będzie opuszczony, a ty będziesz mógł go przeszukać bez żadnych konsekwencji.

Ostatnia możliwość, to opowiedzenie się po stronie Danny. W takim przypadku będziesz musiał stawić czoła Verzano i jego ludziom, ale będziesz wspomagany przez Dannę i jej oddział. Po walce przeszukaj ciało mężczyzny, przy którym znajdziesz pieniądze i pistolet.

Po zakończeniu misji porozmawiaj z Palleginą, która będzie mogła dołączyć do twojej drużyny.

Zadanie dodatkowe: Dziecko Pięciu Słońc

Zadanie staje się dostępne po wykonaniu misji Za wszelką cenę i po przyłączeniu do zespołu Palleginy. Udaj się do Ambasady Vailiańskiej (Zarzewie #8), gdzie porozmawiaj z ambasadorem Agosti. Bez względu na sposób poprowadzenia rozmowy zasugeruje ci udanie się do Bliźniaczych Wiązów, gdzie będziesz miał negocjować umowę handlową z anamfatką.

Poszukiwaną osobę znajdziesz w Sześciu Przejściach (Gawęda #5) w Bliźniaczych Wiązach, do których dotrzesz na początku III atku. Po pierwszej rozmowie związaną z główną misją Skrytobójca na wolności porozmawiaj z kobietą jeszcze raz mówiąc, że twoja towarzyszka pragnie podjąć się sprawy związanej z handlem. Będziesz mógł teraz zaakceptować wybór Palleginy (pierwsza opcja), zanegować go (druga opcja) lub nie wyrazić zainteresowania (trzecia opcja). W każdym przypadku otrzymasz tyle samo punktów doświadczenia, jednak tylko w przypadku pierwszej opcji zyskasz również nieco punktów reputacji w Bliźniaczych Wiązach.

Następnie: Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Wioska Jeleni Bród - Mapa i zadania dodatkowe

Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pillars of Eternity

PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze