Dziś premiera GTA 5 na PC

Co warto wiedzieć i przeczytać.

Po 147 dniach oczekiwania, Grand Theft Auto 5 zadebiutowało dziś nad ranem na PC. Pierwsze wrażenia sugerują, że studio Rockstar przygotowało udaną konwersję, co w przeszłości nie zawsze było standardem.

1
Nie brakuje ładnych widoków

W oczekiwaniu na dostarczenie zamówionej kopii warto zaktualizować sterowniki kart graficznych - firmy Nvidia i AMD przygotowały już odpowiednie biblioteki.

Wymagania sprzętowe nie należą do wygórowanych, ale twórcy zadbali o dostęp do różnorodnych opcji graficznych, co powinno pozwolić dostosować wygląd gry do możliwości własnego sprzętu.

Największym problemem z GTA 5 na PC wydają się być kłopoty z nietypowymi znakami w nazwach użytkownika Windows. Rockstar pracuje już nad stosowną łatką.

Przed wkroczeniem do Los Santos można także zapoznać się z naszą recenzją wersji konsolowej. Kluczowe zmiany opiszemy wkrótce w recenzji wersji PC, także w formie wideo. Można spodziewać się także analizy wydajności od Digital Foundry. Wkrótce rozpoczniemy też przegląd modów.

Problemy z przejściem misji rozwiąże nasz poradnik. Solucja powstała na podstawie wersji konsolowej, ale będziemy ją obecnie na bieżąco aktualizować - nie spodziewamy się zmian w warstwie fabularnej czy w rozmieszczeniu znajdziek.

Jeśli znudzą nas misje fabularne, świat gry stoi otworem, a w zabawie może pomóc zestaw naszych kodów do gry - mamy już kilka gorących numerów telefonów, które pozwolą szybko przywołać wybrany pojazd lub zmienić pogodę.

Razem z Grand Theft Auto 5 debiutuje także GTA Online, z sieciowymi napadami i wsparciem dla maksymalnie 30 osób. Na komputerach osobistych znajdziemy także wbudowany edytor materiałów wideo oraz ulepszoną oprawą graficzną.

Zwiększy się zasięg widzenia i rozdzielczość, a wśród dodatków pojawią się kolejne bronie, więcej dzikich zwierząt, całkowicie przeprojektowany system roślinności, więcej pojazdów na ulicach oraz usprawnione efekty zniszczeń i pogody.

Zwolennicy PC mogą także liczyć na całkiem nową stację radiową oraz na możliwość stworzenia audycji z własnymi piosenkami.

Poniżej materiał z rozgrywki na najwyższych ustawieniach graficznych. Użytkownik tolgoth ma więcej materiałów tego typu na swoim kanale.

Reklama

Skocz do komentarzy (38)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (38)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami