Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bloodborne - Szybki przewodnik bez spoilerów

Poradnik do Bloodborne: Gdzie iść dalej? Opis lokacji pozbawiony spoilerów fabularnych.

Bloodborne to produkcja niezwykle złożona. Poprzednie gry From Software - choćby Dark Souls - oferowały tyle sekretów i tajemnic, że społeczność odkrywała różne elementy na długo po premierze. Wszystko to niezwykle przyjemnie jest odkrywać samemu. Dlatego też, z myślą o wszystkich, którzy chcieliby uniknąć spoilerów, przygotowaliśmy krótki opis przejścia gry.

Z oczywistych względów, poniższy krótki przewodnik nie jest zbyt dokładny. Zawiera jednak istotne drogowskazy, które pomogą wam, jeżeli „utkniecie” w jakimkolwiek momencie. Nie napiszemy tu także gdzie znaleźć ciekawe przedmioty lub jakie decyzje podejmować w trakcie interakcji z postaciami niezależnymi. Cały czas musicie być więc uważni i na własną rękę rozwiązywać kolejne tajemnice gry.

Umieszczamy tu listę lokacji w kolejności ich występowania, wyjaśniamy jak się do nich dostać, a także jak przejść do kolejnych obszarów.

Jeśli szukacie szczegółowego opisu przejścia, znajdziecie je w naszym poradniku do Bloodborne. Link do spisu treści na dole tej podstrony.

Klinika Iosefki

Droga jest tu liniowa. Po przebudzeniu idź przez drzwi, w pomieszczeniu daj się zabić, a w Śnie Tropiciela wybierz ekwipunek.

Centralne Yharnam

Po powrocie do Kliniki ze Snu zawróć i otwórz drzwi, które wcześniej były zamknięte. Na szczycie schodów porozmawiaj z Iosefką. Wyjdź z kliniki, znajdź latarnię po wejściu na drabinę. W tej lokacji znajduje się jeden boss opcjonalny (Bestia Kleryka) i jeden główny - ten drugi odblokuje przejście do kolejnej lokacji. Pamiętaj, by szukać podświetlonych okien i rozmawiać z postaciami niezależnymi.

Rewir Katedralny

Trafiasz tu z Centralnego Yharnam idąc przez Grobowiec Odeona. Możesz tu podjąć pewną decyzję związaną z postaciami niezależnymi. Na początku wybierzesz się z tej lokacji do Starego Yharnam, wychodząc z kaplicy przejściem po lewej i trzymając się lewej strony.

Stare Yharnam

Do tej dzielnicy docierasz z Rewiru Katedralnego. Największym problemem jest tu na początku wróg z wieży, który strzela z karabiny maszynowego. Najlepiej nie zabijać go od razu, gdyż będziesz nieco zbyt słaby na tę walkę. Na końcu dzielnicy trafisz na bossa, którego pokonanie poskutkuje otwarciem nowej ścieżki z kaplicy (budynku z latarnią) w Rewirze Katedralnym.

Yahar'gul, Niewidzialna Wioska

Pierwszy raz trafisz tu po tym, gdy zabije cię pewien przeciwnik. Będziesz musiał uciec z więzienia (dotrzeć do latarni znajdującej się niedaleko, dwa piętra wyżej). Jest tam jeden przyjazny NPC, z którym warto porozmawiać. Lepiej nie zwiedzać zbytnio tej lokacji przed dotarciem do Byrgenwerth.

Rewir Katedralny (druga część obszaru)

Dotrzesz tu przez lokację, którą odblokowałeś po walce z bossem w Starym Yharnam. Możesz też kupić klucz do tej części dzielnicy, by otworzyć zamkniętą bramę. W tej części lokacji znajdziesz między innymi zestaw ubioru, a także postacie niezależne, z którymi warto porozmawiać. Czeka tu także obowiązkowy boss, po walce z którym zyskasz hasło odblokowujące dalszą drogę.

Karner w Hemwick

Teoretycznie opcjonalna lokacja z opcjonalnym bossem. Dotrzesz do niej idąc w lewo od Archikatedry. Pokonanie bossa daje dostęp do narzędzi pozwalających wyposażać bohatera w runy.

Zakazany las

Wejdziesz tu z Rewiru Katedralnego po walce z bossem (będziesz miał już hasło). W lesie znajdziesz jednego bossa, a także istotny skrót do Kliniki Iosefki, gdzie znajdziesz przedmiot odblokowujący lokację poboczną.

Opuszczony zamek Cairnhurst

Tu możesz trafić po odzyskaniu przedmiotu od Iosefki. Znajdziesz tu opcjonalnego bossa. Opis przedmiotu jasno wskazuje jak dotrzeć do tej lokacji.

Brygenwerth

Do tej niewielkiej lokacji dotrzesz z Zakazanego lasu. Czeka cię tutaj walka z bossem, po której stan świata zmieni się zauważalnie.

Yahar'gul, Niewidzialna Wioska

Trafisz tu ponownie automatycznie po walce z bossem Brygenwerth, znajdziesz się jednak w innej części lokacji niż wcześniej. Znajdziesz tu dwóch bossów, z czego jeden to walka opcjonalna (bestia Paarl).

Górny Rewir Katedralny

Opcjonalna lokacja. W Yahar'gul możesz znaleźć klucz, który cię tam zaprowadzi. Wejście jest w budynku Kuźni Kościoła Uzdrowienia.

Budynek Auli

Trafisz tam automatycznie po wejściu do zrujnowanego kościoła na prawo od Archikatedry. Są tu przejścia do dwóch lokacji.

Granica Koszmaru

Opcjonalny obszar z opcjonalnym bossem, z którego wypada nowy kielich do Lochów Kielicha.

Koszmar Mensisa

Trafisz tu po wyjściu z Granicy Koszmaru lub po pokonaniu bossa w Yahar'gul. W ten sposób przeniesiesz się na drugie piętro Budynku Auli, gdzie znajdziesz drzwi do tego koszmaru. Czeka cię tu starcie z dwójką bossów (na szczęście osobno).

Finał

Po pokonaniu bossów w Koszmarze Mensisa przenieś się do Snu Tropiciela, by zakończyć przygodę.

Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Bloodborne

PS4

Powiązane tematy
PS4
O autorze
Komentarze