Po Blizzardzie należy oczekiwać 60 klatek na sekundę. Ostatnie testy wczesnej wersji na PlayStation 4 i Xbox One potwierdzają, że nowa strzelanka radzi sobie na konsolach bardzo dobrze. Wszystkie trzy wersje (także PC) debiutują 24 maja, a poziom 60 FPS zobaczymy na każdej platformie.

Twórcy potwierdzili już rozdzielczość 1920×1080 na konsolach, ale z dynamicznym skalowaniem. Oznacza to, że Overwatch może obniżyć liczbę wyświetlanych pikseli w zależności od obciążenia, gwarantując jednocześnie stałą płynność rozgrywki. Pomimo tego, nie zauważyliśmy jeszcze znaczącego wpływu takiego rozwiązania na jakość obrazu i podejrzewamy, że skalowanie wkracza do akcji bardzo rzadko. Nawet w intensywnych bitwach - jako wybuchowy Złomiarz na mapie Hanamura - obraz pozostaje ostry. Na PlayStation 4 zachowujemy 1080p przez większość czasu.

Zobacz: Overwatch - Poradnik, Solucja

Sprzęt Sony nie ma też problemu z utrzymaniem 60 klatek na sekundę, nawet podczas gęstego częstowania przeciwników minami i granatami. Właśnie tego oczekujemy po strzelance stawiającej na rywalizację - stała płynność, bez spadków. Jedyne zacięcie notujemy podczas przejścia na kamerę prezentującą naszego zabójcę. Największy zarejestrowany spadek na PS4 to jedna klatka, podczas korzystania z superzdolności Złomiarza. Nawet w samym centrum akcji japońskiej mapy nie ma żadnych problemów.

Konsolowa strzelanka FPS ze stałym poziomem 60 FPS? Dlaczego nie.

Co z Xbox One? Ponownie postawiliśmy na Złomiarza, tym razem na mapie Numbani. Tutaj także płynność wynosi 60 klatek na sekundę przez zdecydowaną większość meczu. Jest niemal idealnie, co ponownie przekłada się na świetne i szybkie sterowanie.

Sprzęt Microsoftu nieco częściej generuje jednak tearing. Zauważamy też jedno czy dwa zacięcia więcej. Podczas intensywnej wymiany ognia na ekranie może więc pojawić się przesunięta klatka. Trwa to jednak krótko, a podczas wybuchów granatów najczęściej zupełnie to przeoczymy. Generując stałe 60 FPS, Xbox One nadal zapewnia świetną wydajność w rozgrywce.

Ze względu na inną mapę trudno o dokładne porównanie rozdzielczości. Być może skalowanie wkracza do akcji częściej na Xbox One, co nie jest rzadkością we współczesnych tytułach multiplatformowych. Na ostateczny werdykt musimy poczekać do pełnej wersji. Nasze wrażenia z testów były na pewno udane: piękna, stylizowana strzelana i 60 FPS, wypadające bardzo dobrze w zestawieniu z PC. Wygląda na to, że Blizzard podjął dobre decyzje podczas prac nad optymalizacją, a majowa premiera zapowiada się obiecująco.

Reklama

O autorze

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.