Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bloodborne - Walka z bossem: Bestia żądna krwi, Kuźnia Kościoła Uzdrowienia

Poradnik do Bloodborne: Jak pokonać trzeciego bossa i gdzie iść po walce z bestią żądną krwi.

Jak dotrzeć do Bestii opisujemy na poprzedniej stronie - w części poświęconej przemierzaniu Starego Yharnam.

Uwaga: Jeżeli masz duże problemy z bossem, możesz kupić Medalion dowódcy tropicieli w Śnie - to klucz, którzy odblokuje drugą część Rewiru Katedralnego (kosztuje on jednak 10 tys. tętnień). Znajdziesz tam strój Czarnego Kościoła z odpornością na trucizny. Opis tej lokacji znajdziesz na kolejnej stronie. Najlepiej jednak będzie, jeżeli po prostu zużyjesz Wgląd i przyzwiesz pomoc.

Nieprzyjazny piesek

Zauważyłeś już zapewne, że od jakiegoś czasu Bloodborne częstowało cię kolejnymi egzemplarzami antidotum, które rzadko do tej pory się przydawało. Powinieneś mieć spory zapas tych przedmiotów - i świetnie, bo trzeci boss może czasem uprzykrzyć życie właśnie truciznami.

Podczas walki musisz uważać przede wszystkim na szybkość bestii. To niezwykle zwinny stwór, wykonuje serie dynamicznych ataków. Walka składa się z trzech faz (każda następuje po tym, jak bestia straci 1/3 życia), a w każdej kolejnej potwór staje się trochę szybszy.

Bestia wrażliwa na ogień

Wykorzystaj w tej walce Ognisty papier. Jak każda bestia, także ten boss jest wrażliwy na ten żywioł. Pamiętaj jednak, że efekt ognia znika z broni po jakimś czasie - nie możesz więc grać zbyt pasywnie, by go nie zmarnować.

Trzymaj się na średnim dystansie od wroga. Czekaj na atak i uskakuj na bok, doskakuj szybko do bestii, zadaj kilka szybkich ciosów i wracaj do poprzedniej pozycji. W drugiej fazie często będziesz borykał się z zatruciem - uważaj przede wszystkim na Powolne zatrucie. Uważaj na ataki z wyskoku. Bestia będzie ich używać rzadziej, jeżeli nie będziesz trzymał się zbyt daleko od niej. Jeżeli uda ci się dobrze wymierzyć unik i uskoczyć przed lądowanie bestii, masz chwilę na zadanie jej ciosu w plecy.

W trzeciej fazie potwór zyska niebezpieczną zdolność - wybuch trucizny. Gdy tylko bestia zatrzyma się i zacznie z niej parować dziwny dym, szybko uciekaj. Nie zaczynaj jej wtedy atakować, bo nie zdążysz się wycofać.

Ponadto, w walce mogą pomóc ci Ostre koktajle krwi. Bestia interesuje się przez chwilę miejscem, w którym rozbije się rzucona fiolka.

Po walce z bestią

Idź w prawo

Po starciu otrzymasz pierwszy kielich - od teraz możesz tworzyć lochy kielicha przy drugim rzędzie nagrobków w Śnie Tropiciela. Zapal latarnię i wróć do snu. Rozwiń postać, jeżeli masz wystarczająco dużo tętnień. Porozmawiaj z łowcą w budynku. Przenieś się do Rewiru Katedralnego. Możesz teraz przejść w prawo, wcześniej drogę blokowały zamknięte drzwi. Idź w tę stronę i skorzystaj z windy, by wjechać wyżej. Szybko wbiegnij do pomieszczenia - tym sposobem unikniesz serii z karabinu maszynowego. Pokonaj wroga na wózku. Ze skrzyni weź runę.

Wybiegnij z pomieszczenia, a po chwili szybko zawróć, by zwabić jednego przeciwnika. Dzięki temu nie musisz przejmować się strzelcami znajdującymi się na piętrze budynku naprzeciwko. Pokonaj wroga i biegnij prosto. Przed tobą budynek kuźni. Warto go przeszukać - uważaj tylko na przeciwników w środku. Zawsze eliminuj strzelców w pierwszej kolejności. Przechodząc z parteru na piętro uważaj na karabin maszynowy po lewej. Wychodząc na balkon uważaj z kolei na osiłka z cegłą - walcz z nim w środku, żeby nie spaść.

Pokonaj strzelców na balkonie, okrąż balkon z każdej strony, by zebrać przedmioty. Wejdź po drabinie na górę, przejdź w lewo do końca by zebrać przedmiot. Wejdź do środka na ostatnim piętrze, pokonaj dwóch przeciwników na wózkach - uważaj, mają zamontowane miotacze ognia, więc atakuj szybko. Najważniejsza jest tu skrzynia, z której wyjmiesz odznakę, która da ci dostęp do Świętego ostrza Ludwiga - jednego z najlepszych mieczy w grze, zamieniającego się w potężny miecz dwuręczny. Kupisz go w Śnie Tropiciela za tętnienia. Wymaga 30 punktów siły.

Skakanie po deskach pod kuźnią

Wracaj na sam dół. Idź w prawo, zeskocz na dół i idź dalej. Po lewej będzie wejście do piwnicy budynku. Teraz zachowaj ostrożność, bardzo łatwo tu spaść i się zabić. Ważne - musisz mieć pełen pasek życia, bo otrzymasz trochę obrażeń od upadku.

Na początku możesz nie zauważyć drewnianego mostka pod spodem, przypatrz się uważnie

Idź prosto po desce. Na końcu spójrz w dół i zeskocz na platformę. Z niej opadaj niżej, na kolejne deski - kieruj się przedmiotami, które widzisz. Pierwszy to cylinder, który będziesz mógł przekazać małym stworkom w Śnie Tropiciela, zmieniając w ten sposób ich wygląd w całej grze. Opadnij jeszcze niżej. Podejdź kawałek do przodu i zerknij w dół, zobaczysz kolejny przedmiot na pojedynczej desce. Musisz tam opaść. Następnie stań na samym jej końcu (poruszaj się bardzo powoli!), a pod spodem ujrzysz mostek. Wyceluj i spadnij na niego. Wcześniej się ulecz, by nie umrzeć.

Z mostku musisz opaść na stos skrzyń i beczek poniżej. Od razu przygotuj się do walki. Przy drzwiach stoi demoniczna bestia, która będzie używać magii ognia. Spróbuj podejść za jej plecy po cichu i zadać cios. Po pokonaniu wroga otwórz drzwi i podejdź trochę do przodu, za zakręt. Najlepiej poczekaj tu trochę, aż dostrzeżesz patrol wroga - zwab ich bliżej i pokonaj. Uważaj na szybkie psy.

Żniwiarz - wróg z workiem na ramieniu

Skręć w pierwszą uliczkę w lewo, podnieś ubranie (nie wiemy jeszcze jakie jest jego zastosowanie). Idź powoli dalej i uważaj - uliczka skręci w prawo i będzie tam czekał Żniwiarz. To jeden z bardziej niebezpiecznych podstawowych wrogów. By kontynuować podróż optymalną ścieżką, nie możesz dać się mu zabić. Używaj mołotowów, jeżeli jeszcze masz trochę w zapasie. Zadawaj jeden cios i szybko odskakuj, by przyjrzeć się schematom ataków.

Winda - wjazd do Rewiru Katedralnego

Przejdź na placyk, pokonaj kolejny patrol i weź przedmiot. Idź uliczką dalej, do ostatniej alejki. Został jeszcze jeden patrol wrogów. Pójdź w prawo, zakradnij się za plecy przeciwnika i szybko go zabij, podnieś klejnoty. Wracaj i idź do końca prosto, a dotrzesz do windy. Wjedź na górę. Weź przedmiot z balkonu. Niespodzianka - jesteś w Rewirze Katedralnym!

Następnie: Bloodborne - Rewir Katedralny (część centralna), walka z bossem: Pastor Amelia

Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia

Read this next