Firma OnLive kończy działalność, Sony przejmuje patenty

Koniec grania „w chmurze”.

Firma zajmująca się transmitowaniem rozgrywki z serwerów rozproszonych prosto na urządzenia graczy - OnLive - zakończy wkrótce działalność.

1

Usługa aktywna jest do 31 kwietnia tego roku. Co więcej, wszystkie gry dostępne są obecnie za darmo dla osób opłacających subskrypcję.

Od dzisiaj OnLive nie będzie już pobierać opłat abonamentowych, a osoby zarejestrowane po 20 marca otrzymają zwrot pieniędzy.

Po wyłączeniu serwerów, firma z siedzibą z Kalifornii wygasi działalność i przestanie istnieć. Około 140 patentów związanych z transmitowaniem rozgrywki „w chmurze” zakupiło Sony. Nie podano szczegółów transakcji.

„Te strategiczne zakupy otwierają wspaniałe możliwości dla naszych graczy i dają nam imponujące portfolio patentów” - komentuje Philip Rosenberg z Sony. „To kolejny dowód na to, że jesteśmy zaangażowani w zmianę tego, w jaki sposób gracz czerpią wrażenia ze świata PlayStation.”

Producent PS4 w lipcu 2012 roku przejął już konkurencyjną platformę Gaikai za 380 mln dolarów, zamieniając ją potem w usługę napędzającą PlayStation Now i Remote Play.

2

OnLive zapowiedziano podczas konferencji GDC w 2009 roku. W grudniu 2010 r. do sprzedaży trafiło urządzenie OnLive Game System, zaprojektowane do salonu.

W sierpniu 2012 r. doszło do fali zwolnień, a z pracy zrezygnował założyciel Steve Perlman. Działalność była jednak kontynuowana po inwestycji firmy Lauder Partners.

W marcu 2014 roku - po 18 miesiącach milczenia - OnLive powróciło z nowym modelem biznesowym i miesięcznym abonamentem, umożliwiając rozgrywkę na dowolnym kompatybilnym urządzeniu.

Pomysł nie spotkał się jednak z większym zainteresowaniem, pomimo bogatego katalogu, obejmującego w marcu ponad 300 tytułów.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami