Dead or Alive 5 Last Round debiutuje na PC bez kluczowych opcji

Brak multiplayera i efekty z PS3.

Bijatyka Dead or Alive 5 Last Round debiutuje dziś wieczorem na Steamie, pozbawiona niektórych istotnych funkcji.

1

W premierowym ogłoszeniu firma Koei Tecmo zapewnia, że na komputerach osobistych możliwe jest włączenie rozdzielczości 4K i wygładzania krawędzi.

Ale odsłonę PC pozbawiono kilku innych, ważnych elementów. Tryb sieciowy dostępny będzie dopiero w ramach aktualizacji, „w okresie trzech miesięcy od premiery”. Do tego czasu gra kosztuje 10 procent mniej - 33,29 euro (ok. 136 zł).

To nie wszystko. W oficjalnym opisie produkcji wydawca ujawnia, że „efekty” są na poziomie wersji PlayStation 3, choć cienie to już odpowiednik PS4. Z jakiegoś powodu zabrakło też dwóch aren: Danger Zone i Crimson.

Karta produktu na Steamie potwierdza także brak osiągnięć i wsparcia dla zapisów przechowywanych „w chmurze”. Nie przewidziano również opcji zmiany obłożenia przycisków na klawiaturze.

Posiadacze wersji PC donoszą, że zrezygnowano najwyraźniej z silnika Soft Engine, odpowiedzialnego za bardziej realistyczną skórę postaci. Technologię tę zastosowano na PlayStation 4 i Xbox One, gdzie produkcja debiutowała 20 lutego.

Wszystko wskazuje więc na niskiej jakości port. Gracze nie szczędzą krytyki pod adresem Koei Tecmo, ale to nie pierwsze problemy wydawcy z Dead or Alive 5 Last Round. Cyfrowa wersja PlayStation 4 nie pojawiła się w PlayStation Store. Edycja Xbox One pełna była błędów, zabrakło też wsparcia dla kontrolerów Mad Catz TE2. Te usterki rozwiązano.

Co więcej, deweloperzy poprosili twórców modyfikacji o „moralność i maniery” podczas pracy nad własnymi projektami. Seria Dead or Alive słynie z konfrontacji skąpo ubranych bohaterek. Reżyser Yohei Shimbori wywołał kontrowersje w rozmowie z serwisem MCV, gdzie stwierdził, że Tecmo Koei może nie wydać więcej gier na PC, jeśli fani nie zachowają się odpowiednio.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami