Heroes of the Storm - Poradnik, Solucja

Przewodnik po najnowszej grze MOBA od Blizzarda.

Heroes of the Storm to najnowsza produkcja studia Blizzard, odpowiedzialnego m.in. za StarCrafta, Diablo, World of Warcraft, Hearthstone. Tytuł jest skierowany na sieciowe zmagania drużynowe, należy więc do gatunku MOBA - multiplayer online battle arena. Każdy gracz wciela się w wybranego bohatera, który posiada inne możliwości walki i umiejętności. W Heroes of the Storm znajdują się postaci znane z uniwersów gier Blizzarda, jak choćby Jim Raynor ze StarCrafta czy Valla z Diablo 3.

W niniejszym ciągle aktualizowanym poradniku przyjrzymy się podstawom rozgrywki, które pozwolą szybko wejść do gry początkującym, z czasem zaś opiszemy bardziej zaawansowane aspekty zabawy. Znajdziecie tutaj także informacje o dostępnych bohaterach, mapach oraz innych ciekawostkach.

Dalsze aktualizacje niniejszego poradnika wkrótce, a także po oficjalnej premierze pełnej wersji gry.

Porady ogólne

Każda MOBA charakteryzuje się nieco innymi rozwiązaniami w rozgrywce. Warto zapoznać się z podstawami, które pozwolą łatwiej wejść w świat gry i poznać niuanse. Później przyjdzie czas na bardziej zaawansowaną wiedzę.

Mapy

Poznanie każdej mapy to kolejny klucz do sukcesu. Ważne są nie tylko cele konkretnego starcia, ale także elementy areny, które mają istotne znaczenie dla przebiegu rozgrywki.

Jak rozpocząć przygodę

Heroes of the Storm jest już dostępne dla wszystkich chętnych - oficjalna premiera miała miejsce 2 czerwca. By zagrać, zalogujcie się na koncie Battle.net i w zakładce Moje Gry pobierzcie klienta.

Pierwszym sposobem otrzymania dostępu do gry jest zgłoszenie chęci uczestnictwa w becie na swoim koncie Battle.net. Należy zalogować się na konto Battle.net, a następnie w ustawieniach, w zakładce Gry i kody, wybrać Ustawienia profilu beta-testera. Tam znajduje się opcja preferencji udziału w testach beta.

Możecie też zakupić Pakiet Startowy za ok. 65 zł. W jego skład wchodzi kilku bohaterów: Zeratul, Li Li, Sonia, Zagara i Jaina. Otrzymasz także skórkę Zeratula zmieniającą wygląd postaci.

Zasady gry

Heroes of the Storm, jako gra MOBA, skupia się na starciach między drużynami, które dążą do zniszczenia bazy przeciwnika. Każda z drużyn występuje w liczbie 5 graczy, a każdy wciela się w wybranego bohatera. W przypadku, gdy jeden z graczy rozłączy się w trakcie rozgrywki, zastępuje go postać kierowana przez komputer. Jest to świetne rozwiązanie w perspektywie zmniejszenia drużyny ze względu na rozłączenia graczy z powodów technicznych lub tzw. rage quit (umyślne wyłączenie gry przez gracza).

Komputer gra przyzwoicie, przy czym można wydawać mu proste rozkazy, np. atakuj konkretnego gracza. Z drugiej strony, pozostawiony samowolnie może stanowić dla przeciwnej drużyny „chłopca do bicia”. Inną cechą gry jest brak tzw. farmienia złota w ciągu meczu oraz brak sklepu z przedmiotami podnoszącymi statystyki bohaterom.

Nie jest ważne dobijanie minionów (stworki wspierające przeciwnika) dla zdobycia paru sztuk złota, lecz samo przebywanie na linii z minionami. Każdy z graczy zbiera doświadczenie za zabite miniony przeciwnika, w pobliżu których przebywał bohater, zabójstwa wrogich bohaterów i niszczenie fortyfikacji, oraz czyszczenie obozów najemników. Punkty doświadczenia przekładają się na zdobywanie poziomów nie tylko naszego herosa, lecz bohaterów całej drużyny. Dlatego szybsze zdobywanie doświadczenia niż przeciwnik daje w późniejszym czasie sporą przewagę w walkach drużynowych.

Główny cel każdej rozgrywki stanowi zniszczenie bazy przeciwnika. Ze względu na wylosowaną mapę, osiągnięcie tego celu jest dokonywane w inny sposób. Na dzień dzisiejszy dostępnych jest 6 map - Podniebna Świątynia (Sky Temple), Przeklęta Kotlina (Cursed Hollow), Ogród Grozy (Garden of Terror), Smocze Włości (Dragon Shire), Zatoka Czarnosercego (Blackheart's Bay) oraz Nawiedzone Kopalnie (Haunted Mines). Zasady poszczególnych map zostaną opisane w dalszej części poradnika. Teraz przyjrzyjmy się ich elementom wspólnym.

Plansza, po której porusza się gracz, składa się z portali, baz drużyn, fortyfikacji, alejek po których poruszają się miniony, obozów najemników oraz strażnicy.

  • Portal jest miejscem, gdzie na początku meczu pojawia się nasz bohater oraz odradza się w przypadku jego śmierci na polu bitwy. Jest to strefa, gdzie nie może wejść przeciwnik.
  • Każda baza znajduje się tuż przy portalu. Jej zniszczenie jest głównym celem rozgrywki. Prócz paska wytrzymałości, budynek ten jest wyposażony w tarczę ochronną. Wpierw trzeba ją zniszczyć, by móc zadawać obrażenia bazie. Tarcza ochronna po krótkim czasie zaczyna się odnawiać w wypadku zaprzestania ataków. W trakcie szturmu na bazę trzeba uważać, gdyż potrafi zadawać niemałe obrażenia.
  • Na fortyfikacje składają się mury, bramy, wieże, forty oraz fontanny. Wieże i forty stanowią siłę ogniową odpierającą kolejne fale minionów oraz szturmy wrogich bohaterów. Posiadają pewien zakres amunicji, po wyczerpaniu której zaprzestają ostrzału (amunicja regeneruje się z czasem), przy czym pociski fortu spowalniają szybkość ruchu oraz ataku przeciwnych bohaterów. Forty stanowią punkty, z których wyłaniają się kolejne fale minionów. Fontanny stanowią ciekawą konstrukcję. Jeśli odnieśliśmy spory uszczerbek na zdrowiu, możemy napić się z fontanny, co powoduje regenerację dużej ilości punktów wytrzymałości oraz nieznacznej punktów many. Dzięki temu nie musimy co chwila wracać do głównej bazy w celu uzupełnienia zdrowia.
  • Obozy najemników są miejscami na mapie, gdzie przebywają neutralne stwory. Po ci pokonaniu, przyłączają się do graczy i przyłączają się do fali minionów najbliższej linii. Szczególnym rodzajem obozu jest miejsce przebywania bossa planszy. Jest potężnym sojusznikiem, który po przyłączeniu wędruje wprost na fortyfikacje wroga, omijając wszelkie miniony.
  • Strażnica jest szczególnym miejscem. Jego zdobycie powoduje odkrycie na stałe pewnego fragmentu mapy z mgły wojny. Nie jest chroniona przez jakiekolwiek stwory.

Interfejs ekranu głównego

Poniżej przedstawiamy ekran gry z wyszczególnieniem najważniejszych elementów.

heroes, interfejs
  1. Nasz bohater.
  2. Pasek wskazujący czas gry, poziomy doświadczenia obu drużyn oraz punkty wytrzymałości baz.
  3. Pasek z możliwymi talentami do wyboru.
  4. Ikony wskazujące efekty aktywne na naszym bohaterze.
  5. Wizerunek naszego bohatera, pasek zdrowia oraz many.
  6. Ikona przywołania wierzchowca - skrót klawiszowy Z.
  7. Pasek umiejętności naszego bohatera.
  8. Ikona powrotu do portalu - skrót klawiszowy B.
  9. Mapa planszy.
  10. Ikona komend - skrót klawiszowy G oraz skrót klawiszowy V dla komendy „odwrót”.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami