Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Byli deweloperzy z Rare planują „duchowego następcę” Banjo-Kazooie

Założyli nowe studio.

Grupa byłych pracowników studia Rare planuje wyprodukować „duchowego następcę” klasycznej platformówki Banjo-Kazooie.

Grafika koncepcyjna

Sześcioosobowy zespół założył nowe studio - Playtonic Games - i planuje zatrudnienie kolejnych deweloperów.

Tytuł nosi obecnie kodową nazwę Project Ukulele, a twórcy podzielili się tylko jedną grafiką koncepcyjną. W planach jest premiera na Steam Early Access, a później także na konsolach.

W prace zaangażowani są doświadczeni deweloperzy z wieloletnim stażem w Rare, jak dyrektor projektu Chris Sutherland (25 lat w firmie), dyrektor techniczny Jens Restemeier (8 lat), dyrektor artystyczny Steven Hurst (6 lat) czy Gavin Price (15 lat).

„W nadchodzących miesiącach planujemy ujawnić więcej szczegółów na temat projektu i jego przyszłości. Ostatecznie to wy zadecydujecie o jego ostatecznym kształcie” - napisano na oficjalnej stronie Playtonic Games.

Prawa do Banjo-Kazooie pozostają w Microsofcie, który przejął Rare w 2003 roku, za 375 milionów dolarów. Od tego czasu zasłużone brytyjskie studio zaczęło podupadać, odpowiadając głównie za avatary na Xboksach oraz za tytuły na Kinecta.

„Złoty” okres działalności Rare to koniec lat 90., gdy wydano właśnie Banjo-Kazooie na Nintendo 64. W krótkim okresie na rynek wypuszczono także GoldenEye 007, Jet Force Gemini i Donkey Kong 64 - wszystkie te pozycje cieszyły się dużą popularnością.

Cover image for YouTube video

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Banjo-Kazooie

Xbox 360

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Xbox 360

See 1 more

Banjo-Tooie

Xbox 360

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze