Digital Foundry: testy Battlefield Hardline w wersji beta na PC

Jak rozwinął się silnik Frostbite 3?

Znane najlepiej z trylogii Dead Space studio Visceral Games przejmuje od DICE pałeczkę - i silnik Frostbite 3 - by zbudować własne uniwersum dla Battlefielda. Otrzymaliśmy wcześniejszy dostęp do wersji beta i możemy z pewnością donieść, że rozgrywka się zmieniła. Jest dostosowana teraz do potyczek policjantów i kryminalistów. Ale czy na PC udało się prześcignąć poprzednia odsłonę z technicznego punktu widzenia?

Bazując na testach w ustawieniach ultra można bezpiecznie założyć, że przynajmniej w trybie sieciowym zmiany nie są monumentalne. Deweloperzy obiecują przygotowaną od podstaw sztuczną inteligencję, ale „pod maską” nadal mamy do czynienia z technologią renderującą porównywalną z Battlefieldem 4. Odbicia wciąż bazują na podobnym połączeniu symulacji w czasie rzeczywistym i gotowych elementów, a cieniowanie HBAO nadal wygląda z bliska dość dziwnie, ucinając efekt na brzegach obiektów i dłoniach, co przypomina raczej mniej zaawansowane techniki globalnego cieniowania.

Pomimo tych drobnych niedociągnięć, oświetlenie pozostaje przepiękne, a każda z map może pochwalić się unikatowym wyglądem. Warto zauważyć, że podczas bety postawiono na lokacje o średnich rozmiarach, skupiając się na Śródmieściu (Downtown) i skrzyżowaniu nieopodal skarbców na mapie Napad na bank (Bank Job). Imponuje jednak wysoki poziom szczegółów oraz duża liczba elementów, które można zniszczyć w toku walk.

Battlefield Hardline w 60 FPS z synchronizacją pionową, na karcie graficznej GTX 980. Zero utraconych klatek sugeruje, że karta ma jeszcze zapas mocy.

Alternatywne porównanie:

Testy trybu „Fucha” (Hotwire)

Jedynie mapa „Pustynia” (Dustbowl) z małym miasteczkiem, służącym za punkt przemytu metamfetaminy, przypomina nieco bardziej wielkie obszary z Battlefielda 4. Nie jest to może lubiane przez fanów Bandar Desert, ale jeśli chodzi o dostępność pojazdów, to ogromna piaskownice podkreśla pewne istotne zmiany.

Po pierwsze, policyjne pojazdy terenowe powstały od podstaw z myślą o grze, a nowy model jazdy premiuje znacznie szybsze pościgi. Wszelkie zmiany wprowadziło samo Visceral Games. Przedstawiciele studia twierdzą, że niemożliwe było skorzystanie z gotowych elementów, pochodzących choćby z Need for Speed Rivals. Rezultatem są znacznie szybsze, satysfakcjonujące wyścigi po pustkowiach, bazujące na modelu jazdy, który wybacza dużo błędów - zwłaszcza na motorach. Jednoślady ocierają się bez większych przeszkód o ściany i lampy uliczne.

Czy mapy ujawniają coś na temat kampanii fabularnej? Visceral nie będzie miało łatwego zadania, by dorównać efektownym scenom z Battlefielda 4, z burzonym wieżowcem w Baku czy tonącym lotniskowcem na czele. Bazując na mapie Śródmieście z niszczonym dźwigiem i zapadającymi się ulicami, gra na pewno ma potencjał, by raz jeszcze zmusić do wysiłku PC i konsole obu generacji. Electronic Arts prezentowało tytuł na procesorze Core i7 4770K, 16GB of RAM i karcie GTX 980. Taki zestaw najmniejszych problemów z trybem sieciowym w ustawieniach ultra.

Taka konfiguracja oferuje oczywiście idealne warunki i planujemy przeprowadzić w przyszłości dokładne testy na tańszych kartach. Na mapie Pustynia notujemy tylko jedną straconą klatkę obrazu podczas burzy śnieżnej, a poza tym licznik FPS niezachwianie wskazuje 60. Oznacza to najpewniej, że karta dysponuje dużym zapasem mocy, nawet na ustawieniach ultra i przy wymagającym wygładzaniu 4x MSAA. Zamierzamy sprawdzić to w dalszych testach, ale bazując na Battlefieldzie 4 i Dragon Age: Inkwizycja przewidujemy, że Hardline uda się dostosować także do słabszych PC.

Lista ustawień graficznych wygląda bardzo podobnie do Battlefielda 4, uwzględniając skalowanie z wyższej rozdzielczości czy wsparcie dla Mantle od AMD. Ta ostatnie technologia - inspirowana rozwiązaniami z nadchodzącego DirectX 12 - znalazła już zastosowanie w Battlefield 4 i Dragon Age: Inkwizycja.

Startujące dzisiaj testy wersji beta pozwolą sprawdzić, jak poradzą sobie pod większym obciążeniem serwery Electronic Arts i kod sieciowy gry - czy przypadkiem nie powtórzą się problemy, z jakimi mieliśmy do czynienia podczas premiery Battlefielda 4.

settings
Lista opcji graficznych przypomina tę z Battlefielda 4

Obecnie beta Battlefield Hardline oferuje jednak niewiele technicznych niespodzianek. Z perspektywy renderowania obrazu oparta jest jednak na mocnych fundamentach, bazując na jednym z lepszych silników na rynku. Mieliśmy dostęp jedynie do wersji PC, więc kwestią otwartą pozostaje dostosowanie silnika Frostbite 3 do możliwości konsol.

DICE w Battlefieldzie 4 celowało w 60 FPS na PlayStation 4 i Xbox One, ale celu nie udało się osiągnąć w stabilny sposób, pomimo zmniejszenia rozdzielczości do - odpowiednio - 900p i 720p. Beta Hardline na PlayStation 4 z targów E3 w ubiegłym roku nie zmieniła tej sytuacji w większym stopniu. Kolejne testy z ubiegłego roku każą sądzić, że posiadaczy Xbox One znów czeka obraz w 720p.

Już dzisiaj na PC, PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One startują kolejne, otwarte testy. Postaramy się przetestować wersje konsolowe tak szybko, jak to tylko możliwe.

Reklama

Skocz do komentarzy (8)

Autor

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry  |  cataferal

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Microsoft chce "zachować Call of Duty na PlayStation"

Czy chodzi o wszystkie przyszłe części?

Długi gameplay z Dying Light 2

Zadanie poboczne, walka i nie tylko.

GTA 5 działa na Game Boyu z 1989 roku

Bez modyfikowania konsoli, ale ze specjalnym kartridżem.

Na stronie

Komentarze (8)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami