Cyfrowe gry ze sklepowych półek - rozmowa z Edytą Zawodny z Techlandu

Firma jako pierwsza w kraju wprowadza karty przedpłacone na cyfrowe gry.

Cyfryzacja zmienia sposób postrzegania gier wideo. Jeszcze dziesięć lat temu był to rynek niemalże w stu procentach oparty na klasycznym sposobie sprzedaży: ekspozycji sklepowej i fizycznych pudełkach, po które mógł sięgnąć każdy.

Dziś dystrybucja gier w coraz większym stopniu koncentruje się na Internecie, ale sprzedawcy nie zapominają o „starym kanale”, jakim były stacjonarne sklepy. Tutaj zaś pojawiają się nowe i wychodzące naprzeciw zapotrzebowaniu pomysły, takie jak choćby ten Techlandu i należącego do firmy sklepu z cyfrowymi grami - BoxOffStore.

To tzw. Karty Prezentowe, które będzie można nabyć w salonikach prasowych, a następnie doładować konto w BoxOffStore, skąd pobierzemy wybraną grę w wersji cyfrowej.

Edyta Zawodny jest w Techlandzie dyrektorem sprzedaży ds sieci handlowych. W naszej rozmowie opowiada o nowej inicjatywie BoxOffStore, o tym, jak działają karty i dlaczego firma zdecydowała się na ich wprowadzenie.

*

Wydawałoby się, że sklep z grami w wersji cyfrowej jest siłą rzeczy nastawiony wyłącznie na Internet. Tymczasem do oferty BoxOff Store wprowadzacie Karty Prezentowe, które można kupić w salonikach prasowych Relay czy Inmedio. Skąd taki pomysł?

1
Edyta Zawodny pracuje w Techlandzie od 2008 roku

Ostatnio sporo było dyskusji na temat „wydań cyfrowych, a pudełkowych”, sami prowadziliśmy pod tym kątem badania.

Ostatnio sporo było dyskusji na temat „wydań cyfrowych, a pudełkowych”, sami prowadziliśmy pod tym kątem badania. Słuchamy zarówno naszych klientów, jak i partnerów handlowych - i dzięki temu odnaleźliśmy dość nietypowy, ale i niezwykle interesujący sposób dystrybucji. Dostęp do cyfrowej zawartości, bez płatności online, a za pomocą przedpłaconej Karty Prezentowej, którą znaleźć można w pobliskim sklepie, czy kiosku za rogiem. Aktualnie są one dostępne w sieci Kolporter oraz HDS, czyli m.in. wspomniane Relay i Inmedio, ale także i Virgin, Akapit, 1minute, Discover, Hubiz, World of Beauty & Art, czy Jump.

Jak to dokładnie działa?

Wystarczy zakupić Kartę Prezentową BoxOffStore, która jest aktywowana w kasie sklepu w momencie zakupu. Znajduje się na niej jednorazowy kod PIN, który należy wprowadzić - po uprzedniej rejestracji - na platformie www.boxoffstore.pl. I już można dokonać zakupu dowolnie wybranego tytułu z oferty ponad 1000 gier, włącznie z najnowszymi hitami.

Na kartach, w zależności od kwoty doładowującej, widnieją obrazki i tytuły konkretnych gier, ale to nie oznacza, że musimy potem zakupić dokładnie taką grę, jaka reprezentowana jest na karcie.

Dokładnie - zgadza się. Na kartach widnieją reklamy najnowszych, bądź też najpopularniejszych tytułów, wraz z informacją, że za daną kwotę można wydatkować na wskazaną grę oraz setki innych tytułów z boxoffstore.pl. Kupując przedpłaconą kartę, zyskujemy określoną sumę na wydatki - dowolne w obrębie platformy.

Nie obawiacie się, że klienci mogą mieć te same problemy z poczuciem bezpieczeństwa zakupu, co w Internecie? Otrzymują przecież tylko kod, a nie fizyczne pudełko. Dlaczego nie mieliby skorzystać z tej drugiej opcji, udając się do któregoś z marketów?

Mówimy tu o dwóch różnych sprawach: z jednej strony jest kwestia zaufania do płatności online, z drugiej dylemat - wersja cyfrowa, czy „namacalne” pudełko. Korzystając z przedpłaconych kart, rozwiązujemy pierwszy problem. Owszem, otrzymujemy kod do zrealizowania online, ale kupując go - nie pozostawiamy w sieci wrażliwych danych, jak np. dane naszej karty. A w tym właśnie tkwi przyczyna oporów części osób wobec płatności online i pozostawiania swoich danych w sieci, zwłaszcza na tle co rusz pojawiających się informacji o różnych atakach hakerskich i wyciekach danych użytkowników.

Ponadto, problem ten często dotyczy także osób młodszych, które nie posiadają karty płatniczej ani konta w banku internetowym. Zakup kart przedpłaconych to 100% gwarancji bezpieczeństwa i atrakcyjna opcja dla osób, które mają obawy przed udostępnianiem swoich danych w sieci.

Nie zapominajmy także o tym, że w Polsce są nie tylko duże miasta, ze sklepami oferującymi szeroki asortyment gier. Są także mniejsze miejscowości, w których nie zawsze dostępne są wszystkie najnowsze hity - a co dopiero wspomnieć o produkcjach bardziej niszowych. Ten problem rozwiązują nasze karty.

2
Choć karty posiadają wizerunek konkretnej gry, po doładowaniu konta w sklepie można zakupić dowolny tytuł

Czy tego rodzaju pomysły są wykorzystywane przez sklepy internetowe w innych krajach, czy to raczej wyjście naprzeciw specyfice polskiego rynku?

W Polsce jako pierwsi wprowadziliśmy takie rozwiązanie, aczkolwiek karty przedpłacone, oferujące dostęp do zawartości cyfrowej są także znane w innych krajach. W takiej formie były udostępniane m.in. abonamenty na PlayStation Network i Xbox Live, dużą popularnością cieszą się także w obrębie gatunku MMO oraz gier Free 2 Play - zawartość, która w F2P jest płatna, często pojawia się w swojej fizycznej formie, w postaci kart.

W ofercie BoxOff Store znajdują się popularne hity od dużych wydawców, ale i mniejsze tytuły niezależne. Opowiedz o tym, co obecnie można u Was kupić i jak zamierzacie rozwijać ofertę w przyszłości?

Wachlarz pozycji jest imponujący - od kompletu najnowszych hitów klasy AAA, przez bestsellery i kultowe pozycje, po produkcje niszowe oraz Indie. Nierzadko trafiają się także specjalne wydania, wzbogacone o dodatki w postaci cyfrowej. Już w aktualnej ofercie posiadamy gry i programy edukacyjne, a zasadniczo oferta boxoffstore.pl - dostępna także właśnie w postaci przedpłaconych kart - będzie powiększać się o kolejne elementy szeroko pojętej elektronicznej rozrywki.

Reklama

Skocz do komentarzy (5)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami