Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szef działu Xbox o wyłączności Street Fighter 5 na PS4: to biznes

A Microsoft ma już Killer Instinct.

Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - odpowiedział na głośną zapowiedź bijatyki Street Fighter 5 wyłącznie na PlayStation 4 i PC.

Podczas imprezy PlayStation Experience dodano potem, że PS4 będzie jedyną konsolą, na jakiej kiedykolwiek ukaże się gra, co wyklucza czasową umowę.

„Umowy biznesowe się zdarzają” - odparł nieporuszony Spencer na Twitterze, w odpowiedzi na jedno z pytań. „Nie podpiszemy ich wszystkich. Jeśli mamy własnego przedstawiciela w tym gatunku, to chętniej zainwestuję we własne studio.”

Menedżer ma oczywiście na myśli Killer Instinct, które Microsoft przejął wraz ze studiem Rare i wskrzesił na Xbox One. Rozwojem gry zajmuje się teraz firma Iron Galaxy.

Tytuł cieszy się stabilną popularnością, ale ciężko porównać go do zasłużonej serii Street Fighter od Capcomu i najnowszej odsłony - Street Fighter 4.

„Chciałbym, żeby fani Xboksów mogli grać we wszystkie produkcje, ale takie umowy biznesowe się zdarzają. To część konkurencji” - dodał Spencer.

Sytuacja przypomina o kontrowersjach związanych z Tomb Raider, które na wyłączność pozyskano dla Xbox One. Różnica polega na tym, że najnowsze przygody Lary Croft pozostaną na wyłączność na sprzęcie Microsoftu tylko przez określony czas.

„Mamy niespodzianki, ogłoszenia i wspaniałe gry zaplanowane na 2015 rok i nie zawiedziemy na żadnym z tych frontów” - obiecuje menedżer.

Mowa tu między innymi o Halo 5, wspomnianym Rise of the Tomb Raider, nowej odsłonie Gears of War, Scalebound, Crackdown, Fable Legends czy Quantum Break.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Killer Instinct

Xbox One, PC

Street Fighter V

PS4, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze