This War of Mine - Poradnik, Opis przejścia

Jak zacząć, jak grąć i jak przetrwać.

This War of Mine to gra o przetrwaniu w trudnych, wrogich warunkach. Dotarcie do końca rozgrywki nie jest łatwe, a jeden drobny błąd może kosztować całą rozgrywkę. Porady, które znajdziesz poniżej nie zagwarantują, że uda ci się dotrwać do końca, ale zwiększą szansę na przeżycie w zniszczonym wojną mieście.

Pamiętaj, że gra nie zmusza cię do krzywdzenia innych - praktycznie zawsze możesz zrobić rzeczy w trudniejszy sposób i bez szkody dla osób postronnych.

1. Odgruzuj dom, zbuduj łopatę i łom

- W ciągu pierwszego dnia da się odgruzować cały dom, musisz jednak możliwie szybko wyprodukować warsztat metalowy pozwalający na tworzenie narzędzi i zbudować łom oraz łopatę. Aby wybudować warsztat musisz zebrać 10 drobiazgów i 5 sztuk drewna. Do łomu potrzebujesz 10 drobiazgów, na łopatę składają się 4 sztuki drewna i 7 drobiazgów.

- Łopata i łom przydadzą się też w nocnych eskapadach.

- Pamiętaj, że narzędzia są używane dopiero w zadaniach zleconych po tym, jak je wyprodukujesz, jeśli więc ukończysz łopatę podczas gdy jedna z postaci przekopuje stertę gruzu, przerwij kopanie i zacznij od nowa - pójdzie znacznie szybciej.

- Dziury w ścianie twojego domu da się załatać i postaraj się zrobić to jak najszybciej - zwiększy to bezpieczeństwo mieszkańców i zmniejszy szansę udanej kradzieży.

2. Wylecz podopiecznych

- Postaraj się od razu wyleczyć początkowe dolegliwości twoich postaci - w pierwszych dniach gry będziesz mieć dość zapasów, a negatywne stany zdrowia pogarszają się z czasem. Aby wyleczyć postać, potrzebujesz bandaży lub leków - pojedyncze sztuki tych niezbędnych zapasów znajdziesz odgruzowując dom.

Aby wybudować warsztat musisz zebrać 10 drobiazgów i 5 sztuk drewna.

- Nie zaniedbuj zbyt długo negatywnych stanów zdrowia i nastrojów postaci. O ile z początku nie są one zbyt szkodliwe, poważne uszczerbki na zdrowiu psychicznym lub mentalnym mogą doprowadzić do śmierci twoich domowników.

- Krzywdzenie innych i akty egoizmu pogarszają nastrój twoich domowników, rozrywki oraz pomoc innym sprawiają, że wszyscy czują się lepiej. Jeśli morale zaczyna podupadać szukaj sposobu, by je naprawić nim sytuacja zrobi się poważna.

3. Spanie i warta

- Pierwszym meblem, jaki chcesz ukończyć po warsztacie narzędziowym jest łóżko - pozwoli ono odpocząć w ciągu dnia osobie, która w nocy poszukiwała potrzebnych rzeczy i wyspać się jednemu z twoich podopiecznych, którzy zostali w domu. Zmęczenie, podobnie jak wszystkie inne negatywne stany, narasta z czasem.

- Zawsze zostawiaj kogoś na warcie. Zmniejszy to ryzyko, że zostaniesz okradziony, a osoba czuwająca na czatach może wyspać się w ciągu dnia.

4. Nocne poszukiwania

- W miarę możliwości staraj się wyruszać na poszukiwania co noc, jednak przed każdą wyprawą zastanów się, czego najbardziej potrzebujesz. Zbieranie wszystkiego po trochu sprawia, że budowanie potrzebnych sprzętów domowych i narzędzi wydłuża się w nieskończoność. Staraj się zbierać tylko rzeczy, po której danej nocy przyszedłeś, chyba że nie możesz znaleźć więcej tego, co potrzebujesz, a masz jeszcze miejsce w plecaku.

- Nie bój się wysyłać co noc tej samej osoby - jeśli masz kogoś, kto szybko biega lub może przenieść dużo towaru staraj się używać tej postaci do wypraw szabrowniczych. Jeśli pozwolisz jej odespać w ciągu dnia i zadbasz o to, by nie została poważnie ranna, nie odczujesz żadnych negatywnych skutków.

- Nie bierz ze sobą zbyt dużo na nocne wyprawy - plecak ma bardzo ograniczoną pojemność a każdą lokację odwiedzisz kilka razy. Jeśli znajdziesz zamknięte drzwi albo zasypane przejście, możesz zająć się nim parę nocy później!

- Nie zostawaj w przeszukiwanych miejscach do ostatniej chwili - jeśli nie uda ci się wrócić przed świtem, możesz stracić cały dzień czekając, aż twój szabrownik wróci, o ile wróci.

5. Broń, bimber i jedzenie

- Nie spiesz się z produkcją broni. Przez pierwszy tydzień raczej nie będziesz jej potrzebować podczas nocnych wypraw, a twoi domownicy mogą bronić się z pomocą narzędzi. Jeśli zastanawiasz się między sprzętem domowym a pistoletem czy nożem, lepiej wybierz sprzęt domowy.

- Postaraj się jak najszybciej zbudować kolektor wody. Poza gotowaniem będziesz mógł ją wykorzystać między innymi do produkcji alkoholu, który sprawdza się całkiem nieźle jako waluta - bimber możesz wymienić na jedzenie, narzędzia i leki.

- Jedzenie to luksus i o ile nie masz dużych zapasów żywności, unikaj jedzenia codziennie. Posiłek raz na dwa-trzy dni jest lepszy niż powolna śmierć głodowa, gdy zjesz już wszystko co masz. Pamiętaj też, że gotowane posiłki są bardziej pożywne niż surowe mięso czy warzywa.

- Staraj się dążyć do jak największej samodzielności - samodzielna produkcja leków czy tytoniu pozwoli ci zaspokoić potrzeby twoich podopiecznych i dostarczy towaru na wymianę, gdy spotkasz handlarza. Ponadto im mniej rzeczy musisz przynieść tym lepiej.

6. Handel i decyzje

- Nigdy nie przepuszczaj okazji do handlu - kupcy, których spotkasz podczas nocnych wypraw przyjmą nawet rzeczy zebrane w danej lokacji, a w ich ofercie znajdziesz często trudne do zdobycia lub dostępne w małych ilościach zasoby.

- Twoje decyzje odbijają się na samopoczuciu wszystkich domowników i nawet jeżeli któryś z nich zgadza się z okradaniem słabszych czy zabijaniem innych ludzi, złe działania mogą wpędzić postaci w depresję, a ta, nieleczona może doprowadzić do śmierci.

- Staraj się pomagać potrzebującym, których spotkasz podczas nocnych eskapad i tych czekających pod twoimi drzwiami - nawet, jeśli wiąże się to z ryzykiem, poprawa nastroju w domu i dodatkowe surowce czy leki zazwyczaj są tego warte.

7. Ostrożność, walka i sekrety

- Miej się na baczności w lokacjach o których wiesz, że są niebezpieczne, ale także w tych z pozoru niegroźnych - zajrzenie przez dziurkę od klucza nim otworzysz drzwi może uratować ci skórę.

- Kiedy to tylko możliwe, unikaj walki nawet, jeśli oznacza to, że wrócisz z wyprawy z pustymi rękami. Wystarczy kilka celnych strzałów, by wysłać twojego bohatera do piachu, a wiele lokacji ma strażnika lub strażników, którzy czekają tylko, by pociągnąć za spust.

- W niebezpiecznych obszarach znajdziesz dużo skrytek, w których możesz poczekać, aż wróg pójdzie dalej, nie zapominaj jednak o upływie czasu - jeśli będziesz bawić się w podchody zbyt długo, możesz stracić szansę na bezpieczny powrót.

- Uważnie czytaj listy i notatki - czasem doprowadzą cię do ukrytego pistoletu czy innego przydatnego sprzętu.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami