Nowe zasady i wskazówki dla gier z programu Steam Early Access

„Nie publikuj gry, jeśli nie możesz kontynuować prac przy niskiej sprzedaży.”

Firma Valve zaktualizowała zasady i wskazówki dla gier publikowanych w programie Early Access na Steamie, gdzie sprzedawane są niedokończone produkcje na różnych etapach rozwoju.

1
Opis DayZ jasno przedstawia obecny stan gry

Program ma być miejscem dla gier, „które są warte pieniędzy wydawanych na obecną wersję, a twórcy zamierzają je dalej rozwijać”.

Bardziej restrykcyjne zasady są pokłosiem głośnych przypadków z ostatniego okresu, związanych z niską jakością, brakiem aktualizacji po premierze czy porzucaniem prac przed wydaniem pełnej edycji.

Produkcje pokroju DayZ, Rust i Starbound odniosły w tym programie wielkie sukcesy, ale nie brakuje także kontrowersji, takich jak fatalne Earth: Year 2066, za które pieniądze zwracało samo Valve. W ubiegłym miesiącu dalsze prace nad Spacebase DF-9 nagle porzuciło studio Double Fine, co także wywołało dyskusje.

„Publikacja gry w Early Access związana jest z oczekiwaniami konsumentów, że prace będą kontynuowane aż do momentu, gdy powstanie produkt, który można nazwać »ukończonym«” - napisało Valve.

Opublikowano cztery obowiązkowe zasady, w tym interesujące „nie składaj konkretnych obietnic na temat przyszłości”. Firma wyjaśnia: „klienci powinni kupować tytuł na bazie jego obecnego stanu, a nie obietnic, które mogą nigdy nie zostać zrealizowane.” Oczekuje się również, że gra ukaże się w Early Access w tym samym czasie, co w innych systemach dystrybucji cyfrowej i w tej samej cenie.

Przygotowano także cztery wskazówki, do których mogą - lecz nie muszą - zastosować się deweloperzy. Valve prosi, by nie publikować gry, jeśli nie możemy kontynuować prac przy niskim poziomie sprzedaży, nie oferować produkcji, w które nie można jeszcze zagrać i nie korzystać z Early Access w przypadku ukończonych już gier. Ostatnia prośba to jasne komunikowanie użytkownikom, czego mogą spodziewać się po zakupie czy przy aktualizacjach.

2

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami