Digital Foundry: porównanie płynności nowych wersji GTA 5 w materiale wideo

PS4 kontra Xbox One.

Digital Foundry przygotowało test wydajności GTA 5 na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, wybierając z 20 misji fragmenty, które najbardziej obciążają sprzęt obecnej generacji i granicę 30 klatek na sekundę.

1
Obecna generacja pręży muskuły

„Rezultaty są fascynujące i pokazują, że w niektórych scenariuszach oba systemy działają podobnie, ale w innych obszarach jeden z nich ma przewagę” - czytamy w opisie wyników.

Największą bolączką na PlayStation 4 są szybkie przejazdy przez zatłoczone ulice, gdzie płynność spada do 24-26 FPS. To samo dotyczy Xbox One, ale w dużo mniejszym stopniu. Sprzęt Sony nie radzi sobie ze skrzyżowaniami równie dobrze, a Microsoftowi pomaga zapewne nieco szybszy procesor. Problemem nie jest na pewno dysk twardy i nawet zamontowanie SSD nie daje poprawy.

Xbox One notuje za to spadki podczas przejazdów przez śródmieście, czego nie zauważono na PS4. Ta pierwsza konsola wyświetla także mniej gęstą roślinność w niektórych miejscach otwartego świata, zapewne w celu oszczędzenia zasobów obliczeniowych.

Skomplikowane efekty graficzne, takie jak wybuchy, mogą wywołać spadki na obu systemach. Połączenie Trevora i materiałów wybuchowych na obrzeżach Los Santos przekłada się na skoki do 24 FPS na Xbox One. Na PS4 jest lepiej, ale gra nadal gubi kilka klatek.

„PlayStation 4 ma niewątpliwą przewagę podczas strzelanin, ale z drugiej strony, Xbox One zazwyczaj unika spadków podczas szybkich pościgów” - podsumowuje Digital Foundry.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami