Lords of the Fallen - Poradnik, Solucja

Poradnik do Lords of the Fallen: Opis przejścia misji, mapy i wszystkie sekrety (100% ukończenia).

Witajcie w obszernym, darmowym poradniku do Lords of the Fallen. Znajdziecie tu zestaw porad ogólnych pozwalających łatwiej zrozumieć mechanikę gry, sterowanie na wszystkie trzy platformy (PC, XOne, PS4), wskazówki dotyczące rozwoju bohatera, a także obszerną solucję zawierającą opisy lokacji, mapy, sposoby walki z poszczególnymi przeciwnikami oraz bossami oraz miejsca występowania notatek.

Spis treści

Lords of the Fallen - Sterowanie
Lords of the Fallen - Szkoły magii
Lords of the Fallen - Klasy postaci i rozwijanie bohatera

Opis przejścia

Lords of the Fallen - Kaslo, Pierwszy Strażnik (boss)
Lords of the Fallen - Ranny mnich, Yetka
Lords of the Fallen - Katakumby, Dowódca (boss)
Lords of the Fallen - Odnalezienie Kaslo, Wyznawca (boss), arena za portalem
Lords of the Fallen - Kowal, Tyran, Świątynia
Lords of the Fallen - Tyran i Infiltrator (boss)
Lords of the Fallen - Dezerterzy i Katakumby (Stare i nowe komnaty grobowe, Kopalnie)
Lords of the Fallen - Katakumby (Studnia śmierci, Krąg cel, Więzienia potworów)
Lords of the Fallen - Czempion (Boss)
Lords of the Fallen - Cytadela, Planetarium, Kaslo i Antanas
Lords of the Fallen - Bestia (Boss), Element Planetarium
Lords of the Fallen - Cytadela, Rycerz, Mnich i Duch na Cmentarzu
Lords of the Fallen - Wejścia do Komnaty kłamstw, Protektor (Boss)
Lords of the Fallen - Komnata kłamstw
Lords of the Fallen - Potwór, Yetka, Niszczyciel (Boss), Adyr
Lords of the Fallen - Zaginieni Bracia (Boss), Antanas, Sędzia (Finałowy boss)

Lords of the Fallen - Zakończenia

Mapy

Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Cytadela Początek
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Keystone
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Opuszczona Świątynia
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Katakumby
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Cytadela
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Komnata Kłamstw
Lords of the Fallen - Nowa Gra+ (NG+): wszystkie mapy

*

Porady ogólne

- W trakcie gry nie lekceważ żadnego przeciwnika. Nawet z pozoru najsłabsi z nich, pokroju małych pająków czy zarażonych, mogą zadać ci duże obrażenia, a nawet zabić jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny. Dlatego nie atakuj w ciemno, tylko zawsze pomyśl o defensywie (bloki i uniki), a dopiero kiedy nadarzy się okazja samemu wyprowadzaj cios.

- Podczas starć zwłaszcza z pojedynczymi, silnymi przeciwnikami warto korzystać z opcji śledzenia wroga. Dzięki niej kamera cały czas będzie ustawiać rywala przed nami, co umożliwi nam na przykład okrążanie go, a także przygotuje do odparcia silnych, ale czasochłonnych ataków (m.in. szarży).

- Staraj się unikać walki z większą liczbą wrogów. Świat w Lords of the Fallen to ogromna kraina, po której możesz swobodnie się poruszać (chyba, że toczysz na przykład walkę na zamkniętej arenie z bossem). Warto z tego skorzystać i zwabiać pojedynczych wrogów do miejsc, gdzie starcie stanie się łatwiejsze. Na przykład zamiast walczyć z trzema rywalami w ciasnym korytarzu lepiej zwabić jednego czy dwóch z nich do obszernej sali zapewniającej ci większą swobodę ruchów.

- Dokładnie eksploruj odwiedzane lokacje. Staraj się zaglądać do wszystkich pomieszczeń, niszczyć wszelkiego rodzaju wyposażenie (szafki, skrzynie itd.) i odkrywać sekrety kryjące się na przykład za osłabionymi ścianami. W ten sposób często dotrzesz do miejsc z potężną bronią czy pancerzem.

- W miarę możliwości staraj się atakować przeciwników od tyłu. Niektórzy z nich stoją do ciebie plecami. Zakradaj się więc do nich po cichu i po podejściu na bliską odległość wyprowadzaj cios, który zada im duże obrażenia. W trakcie walki trudniej jest korzystać z tej taktyki, ale jest możliwe na przykład przy korzystaniu z czaru Modlitwa.

- W trakcie gry będziesz stale zbierał nowe bronie, pancerze i inne przedmioty. Będą one w twoim ekwipunku na stałe, to znaczy nie możesz ich wyrzucić ani sprzedać (handel w grze nie istnieje, pozbyć się możesz tylko rzeczy zużywalnych na przykład run). Możesz więc na bieżąco sprawdzać różnego rodzaju bronie i pancerze i dopasowywać je do różnych sytuacji. Pomimo ogromnej ilości ekwipunku na szybkość poruszania się bohatera ma wpływ tylko ten, z którego akurat korzysta. Im bohater jest słabszy i im cięższy sprzęt nosi, tym staje się wolniejszy. Decyduje o tym parametr „Waga" wyświetlany na karcie bohatera na dole z lewej strony. Aby go zwiększyć musisz inwestować w atrybut siły lub wytrzymałości.

- Pamiętaj, że starcia opierają się w głównej mierze na trzech statystykach - zdrowia, energii i magii symbolizowanych przez trzy paski w lewym dolnym narożniku (kolejno czerwonym, żółtym i niebieskim). Kiedy pierwszy z nich spadnie do zera twoja postać zginie. Żeby go zregenerować korzystaj z eliksirów z życiem. Pamiętaj jednak, że ich wypicie wymaga czasu, więc jeśli chcesz z nich skorzystać podczas bitwy, to znajdź bezpieczne i spokojne miejsce. Energia jest wyczerpywana podczas biegu, skoków, atakowania i blokowania. Odnawia się samoczynnie, jeśli bohater nie wykonuje akurat żadnej z wyżej wymienionych czynności. Magia jest wymagana do korzystania z rękawicy i rzucania czarów. Regeneruje się samoistnie wraz z upływem czasu.

- Na swojej drodze będziesz co pewien czas spotykał punkty zapisu gry. Warto wiedzieć, że skorzystanie z tej opcji sprawi, że po ewentualnej śmierci odrodzisz się w danym punkcie i nie będziesz musiał ponownie przechodzić przez pokonany wcześniej duży fragment gry (jest to ważne tym bardziej, że wrogowie po twojej śmierci się odradzają - nie dotyczy to bossów). Jeśli jednak skorzystasz z zapisy gry to mnożnik doświadczenia, rosnący wraz z zabijaniem kolejnych potworów, zostanie zresetowany. Jeśli więc przy mnożniku 1,5 dostawałeś za zabicie zarażonego 150 punktów doświadczenia, to po zapisie gry mnożnik się wyzeruje i za zabicie kolejnego rywala tego typu otrzymasz 100 punktów doświadczenia. W punktach zapisu gry możesz również rozwijać swoją postać.

- W przypadku śmierci tracimy całe doświadczenie, którego nie przeznaczyliśmy na czary lub umiejętności w magicznym kamieniu (tym służącym też do zapisu gry). Aby je odzyskać musimy szybko wrócić w miejsce, gdzie nasz bohater padł i wejść w interakcję z białą chmurą. W ten sposób przywrócimy bohaterowi utracone wcześniej doświadczenie. Należy jednak pamiętać, że chmura będzie dostępna tylko przez pewien okres czasu, a potem ilość odzyskanych punktów zacznie się zmniejszać. Informuje o tym licznik pojawiający się w lewym dolnym narożniku ekranu. Warto też dodać, że jeśli zginiemy i na mapie pojawi się chmura z doświadczeniem, do której będziemy szli i zginiemy w drodze do niej po raz drugi, to punkty doświadczenia z pierwszej chmury przepadają na zawsze. Należy więc zachować ostrożność.

- Magiczna rękawica - niedługo po zakończeniu pierwszego fragmentu gry odnajdziemy magiczną rękawicę, umożliwiającą atakowanie wrogów z dystansu. Korzystanie z niej pochłania zasoby magii, dlatego po jej użyciu należy poczekać, aż zostanie naładowana ponownie. Rękawica posiada trzy tryby ataku: średniodystansowy, długodystansowy oraz wybuchowy. Wystarczy namierzyć konkretnego wroga i oddać strzał, a magiczna kula go trafi. Należy jednak pamiętać, że oddane strzału zajmuje nieco czasu, w trakcie którego bohater może zostać zaatakowany.

Specjalne nagrody za walki z bossami - po pokonaniu każdego bossa zostawi on po sobie cenny ekwipunek, najczęściej w postaci broni. Jeśli jednak zależy ci, aby jakość zdobytych rzeczy stała na wyższym poziome, to musisz pokonać danego przeciwnika spełniając przy tym szczególny warunek. Zostały one uwzględnione w opisach starć z tego rodzajem przeciwników.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami