Niniejszy słownik najważniejszych terminów związanych z oprawą graficzną gier wideo powstał z myślą o Czytelnikach działu Digital Foundry, ale tak naprawdę wszystkich pasjonatach gier, zwracających uwagę na kwestie techniczne.

W artykułach przygotowywanych przez naszych specjalistów od analizowania popularnych produkcji pod kątem grafiki często pojawiają się terminy, które mogą nastręczyć problemów.

Słownik zawiera definicję i podstawowy opis danego zagadnienia. Niemniej, jeśli chcecie pogłębić wiedzę, po więcej informacji na temat konkretnych terminów należy sięgnąć do specjalistycznych źródeł.

Spis treści

Mapowanie tekstur, Rodzaje map, Teselacja
Podstawowe pojęcia związane z mapowanie tekstur, a także konkretnym mapping, np. Bump map, Diffuse map czy Normal map.

Aliasing, Antialiasing, Poziom wygładzania, Jaggies, DSR, Flickering
Kluczowe pojęcia związane z wygładzaniem krawędzi, a także skalowaniem obrazu (upscaling).

Supersampling, FSAA, MSAA, CSAA, FXAA i inne
Kontynuacja tematu związanego z krawędziami, lecz tym razem opis konkretnych technik.

Filtrowanie tekstur, filtrowanie anizotropowe, Bilinear i Trilinear Filtering
Wszystko o filtrowaniu tekstur, dzięki czemu mogą być one ostrzejsze.

Tearing, Synchronizacja pionowa (V-sync), Judder, Stuttering
Czas na kilka pojęć związanych z obrazem, jego szarpaniem, a także synchronizacją.

Global illumination, Ambient occlusion, SSAO, HDAO, HBAO
Szczegółowe terminy związane z oświetleniem, takie jak Physical Based Rendering.

Dithering, Post-processing, Motion blur, Aberracja, DOF
Pozostałe pojęcia, w tym przenikanie się tekstur czy efekt „rozmywającego się” cienia.

Reklama

O autorze

Redakcja

Redakcja

Zespół redakcyjny

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Więcej artykułów od Redakcja

Komentarze (4)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały