Witamy w kompletnym, darmowym poradniku i solucji do gry Obcy: Izolacja (Alien: Isolation). Znajdziecie tutaj pełen opis przejścia wszystkich misji, mapy poziomów, wskazówki jak unikać obcego, jak używać urządzeń na stacji i znalezionych przedmiotów.

Do każdej z misji została dołączona mapa - dzięki czemu nie zgubicie się na stacji, a dojście do celu nie sprawi kłopotu. W kolejnej części poradnika zebrane zostały wszystkie znajdźki, które pozwolą ukończyć grę w 100 procentach. Zabawa gwarantowana.

Opis przejścia

Obcy: Izolacja - Misja 1: Zamykając rozdział
Obcy: Izolacja - Misja 2: Witamy w Sewastopolu
Obcy: Izolacja - Misja 3: Spotkania
Obcy: Izolacja - Misja 4: Centrum łączności Seegson
Obcy: Izolacja - Misja 5: Kwarantanna
Obcy: Izolacja - Misja 6: Wybuch epidemii
Obcy: Izolacja - Misja 7: Seegson Synthetics
Obcy: Izolacja - Misja 8: Przystań
Obcy: Izolacja - Misja 9: Sygnał ostrzegawczy
Obcy: Izolacja - Misja 10: Pułapka
Obcy: Izolacja - Misja 11: Zagrożenie skażeniem
Obcy: Izolacja - Misja 12: Rozwiązania syntetyczne
Obcy: Izolacja - Misja 13: Konsultacja
Obcy: Izolacja - Misja 14: Zejście
Obcy: Izolacja - Misja 15: Wiadomości
Obcy: Izolacja - Misja 16: Transmisja
Obcy: Izolacja - Misja 17: Pustka
Obcy: Izolacja - Misja 18: Jutro, razem
Obcy: Izolacja - Misja 19: Izolacja

Sekrety, znajdźki

Obcy: Izolacja - Identyfikatory
Obcy: Izolacja - Terminale (Wpisy z dzienników)
Obcy: Izolacja - Audiologi (Wpisy z dzienników)
Obcy: Izolacja - Dzienniki Nostromo

*

Porady i wskazówki

Wyrób nawyk częstego spoglądania na wykrywacz ruchu. Zdobędziesz go niedługo po pierwszym spotkaniu obcego. To urządzenie jest niezwykle przydatne - wskazuje odległość ruchomego obiektu od bohaterki. Używaj go, by planować swoje ruchy. Pamiętaj też, że czujnik ruchu wskazuje nie tylko ruch, ale także drogę do celu misji.

Nie biegaj bez potrzeby. Bieganie to robienie hałasu. Obcy reaguje na dźwięki. Jeżeli jest w pobliżu, gdy zaczniesz biec, najprawdopodobniej za chwilę cię dogoni. Wyjątkami mogą być sytuacje, w których obecne jest inne źródło hałasu (np. hałaśnik rzucony przez ciebie albo grupa bandytów).

Staraj się omijać androidy. W wielu momentach, nawet jeżeli android cię zauważy, możesz po prostu iść dalej. Jeżeli nie masz dokąd pójść - bo przejście jest zablokowane - to pamiętaj, że androida zabiją 3-4 strzały w głowę z rewolweru lub jeden celny strzał ze strzelby. Bardziej wytrzymałe są androidy w pomarańczowych kombinezonach przeciwpożarowych.

Zbieraj zasoby. Rozglądaj się, gdy tylko możesz, po wszystkich pomieszczeniach. Znajdziesz w nich przedmioty, z których zbudujesz gadżety pomocne w eksploracji. Zasoby często znajdują się w róznych pojemnikach z zielonym światełkiem.

Pamiętaj, że obcego możesz przegonić. Najlepiej miotaczem ognia lub celnie rzuconym koktajlem mołotowa. Dostęp do tych broni zyskujesz w drugiej połowie gry, wtedy też coraz częściej spotykasz bestię. Paliwo miotacza szybko się kończy - najlepiej wystrzelić krótko, gdy obcy jest bardzo blisko.

Odnośnie znajdziek - jeżeli jesteś kolekcjonerem, pamiętaj, że każdy wpis w komputerze liczony jest jako osobna znajdźka (archiwum). Nie wystarczy tylko zajrzeć do komputera, trzeba jeszcze przejrzeć wszystkie listy, a czasem odtworzyć wiadomości głosowe. Warto też pamiętać, że znajdźki pojawiają się na twojej mapie jako ikona wykrzyknika, kiedy jesteś w pobliżu.

Reklama