Śródziemie: Cień Mordoru - Poradnik, Solucja

Poradnik do gry Śródziemie: Cień Mordoru - opis przejścia, mapy, zadania główne i poboczne (100% ukończenia).

Witamy w darmowym, obszernym poradniku i solucji do gry Śródziemie: Cień Mordoru (Middle-earth: Shadow of Mordor). Znajdziesz tu wszystkie informacje niezbędne do ukończenia gry w 100 procentach. Oprócz opisu misji fabularnych poradnik zawiera również informacje o ukończeniu wszystkich zadań dodatkowych, porady ogólne oraz dział poświęcony sekretom.

Szukasz poradnika do najnowszej odsłony gry? Kliknij: Śródziemie: Cień Wojny - Poradnik, Solucja.

Spis treści

Śródziemie: Cień Mordoru - Porady ogólne
Śródziemie: Cień Mordoru - Rozwój bohatera

Udun

Śródziemie: Cień Mordoru - Misje główne, cz. 1
Śródziemie: Cień Mordoru - Misje główne, cz. 2
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda miecza
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda sztyletu
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda łuku
Śródziemie: Cień Mordoru - Ratowanie wygnańców

Nurnen

Śródziemie: Cień Mordoru - Misje główne, cz. 1
Śródziemie: Cień Mordoru - Misje główne, cz. 2
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda miecza
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda sztyletu
Śródziemie: Cień Mordoru - Legenda łuku
Śródziemie: Cień Mordoru - Ratowanie wygnańców

Sekrety i wyzwania

Śródziemie: Cień Mordoru - Szkoła przetrwania
Śródziemie: Cień Mordoru - Wyzwania łowieckie
Śródziemie: Cień Mordoru - Artefakty i znaki Ithildin
Śródziemie: Cień Mordoru - Pojedynki o władzę

Śródziemie: Cień Mordoru - Osiągnięcia / Trofea

Ukończenie gry na 100%

W celu ukończenia gry na sto procent musisz wykonać następujące czynności:

  • Ukończyć 20 misji wątku głównego.
  • Ukończyć 24 zadania dotyczące ratowania wygnańców.
  • Ukończyć 10 zadań dodatkowych związanych z legendą miecza.
  • Ukończyć 10 zadań dodatkowych związanych z legendą łuku.
  • Ukończyć 10 zadań dodatkowych związanych z legendą sztyletu.
  • Ukończyć 10 wyzwań łowieckich.
  • Ukończyć 10 zadań związanych ze szkołą przetrwania.
  • Odnaleźć 32 ithildiny.
  • Odnaleźć 42 artefakty.

Wszystkie wyżej wymienione elementy zostały opisane w dalszej części poradnika.

Interfejs

interfejs

Interfejs w Śródziemiu: Cień Mordoru nie odbiega zbytnio od innych gier akcji. Obejmuje on najważniejsze informacje związane między innymi z celami misji, walką, nawigacją czy kondycją bohatera. Poniżej znajduje się dokładny opis, ponieważ niektóre oznaczenia mogą przynajmniej z początku budzić pewne wątpliwości.

1 - Cele misji - w tym miejscu wyświetlane są bieżące cele wykonywanej aktualnie misji. Chodzi zarówno o cele główne (znajdujące się przy żółtym kółku), jak i dodatkowe (są opisane poniżej mniejszą czcionką).

2 - Mnożnik ciosów - w trakcie wyprowadzania ciosów (każdym rodzajem broni, chociaż mieczem nabijasz go najszybciej) z lewej strony będzie rozwijał się mnożnik ciosów. Im dłuższą serię ataków wyprowadzisz, tym większy będzie mnożnik. Wpływa on na szybkość zdobywanego doświadczenia (im dłuższa sekwencja ciosów, tym lepiej), a także na możliwość aktywowania ataków specjalnych, które możesz rozwinąć u bohatera. Wśród nich znajdują się między innymi egzekucja, promień świetlny czy naznaczenie. Domyślnie do aktywowania takich ataków musisz uzyskać serię 8 ciosów, możesz jednak obniżyć ten limit do 5, jeśli rozwiniesz u bohatera zdolność roztańczona klinga. Seria ciosów jest przerywana, jeżeli nie atakujesz przeciwnika lub gdy zada ci on jakieś obrażenia. Dlatego w trakcie walk ważne jest wykonywanie uników i kontrataków.

3 - Mini mapa - dzięki niej możesz szybko zorientować się w otaczającej cię sytuacji. Na mini mapie jest zaznaczonych więcej szczegółów niż na mapie ogólnej (widać na niej między innymi zioła). Chodzi tutaj zwłaszcza o przeciwników oznaczonych trójkątami. Kolor żółty oznacza, że wrogowie nie spodziewają się twojej obecności, natomiast czerwony, że cię widzą i są gotowi do podjęcia walki. Korzystanie z mini mapy przydaje się zwłaszcza w trakcie zadań polegających na skradaniu się.

4 - Poziom zdrowia - w tym miejscu na czerwono zaznaczany jest stan zdrowia głównego bohatera. Należy mieć na uwadze, że ataki przeciwników w większości przypadków zadają duże obrażenia dlatego należy pamiętać o defensywie (unikach i blokach). Poziom zdrowia możesz zwiększyć rozwijając odpowiedni atrybut. Gdybyś natomiast po walce chciał się zregenerować, to odnajdź jakieś zioło i zjedz je. Po śmierci zostaniesz natomiast przeniesiony do najbliższej Wieży Kuźni.

5 - Pasek skupienia - pozwala ci on na dłużej spowalniać czas w trakcie celowania z łuku. Kiedy korzystasz z broni dystansowej, to poziom skupienia zostanie zaznaczony na biało z lewej strony celownika. Jeśli spadnie do zera, to spowolnienie przestanie działać. Skupienie odnawia się po pewnym czasie automatycznie, możesz jednak wydłużyć czas jego działania (atrybut większe skupienie).

6 - Ilość strzał - na niebiesko została zaznaczona liczba strzał w twoim kołczanie (ich liczba jest wyświetlana pod mini mapą). Dzięki odpowiedniemu atrybutowi możesz podnieść ilość dostępnych strzał. Gdybyś natomiast chciał odnowić zapasy, to istnieją dwie drogi. Pierwsza to ich odnalezienie i podniesienie (są zaznaczane strzałą na mini mapie) - są to charakterystyczne, świecące na niebiesko strzały. Druga możliwość, to skorzystanie z mocy wyssania. Możesz to uczynić zarówno na orku, jak i na przykład na ujeżdżanym karagorze. Wyssanie spowoduje odnowienie pewnej ilości strzał.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Komentarze (4)