Kampania fabularna Halo 2: Anniversary bez grafiki w rozdzielczości 1080p

Ze względu na dwa silniki graficzne.

Microsoft potwierdził, że kampania fabularna w Halo 2: Anniversary nie wyświetli obrazu w natywnej rozdzielczości 1080p.

1
Remake The Secret of Monkey Island umożliwiał przełączenie pomiędzy wersjami bez utraty rozdzielczości. Można?

Gra jest częścią zestawu Halo: The Master Chief Collection na Xbox One. Gracze mogą za pomocą jednego przycisku przełączyć się między starym i nowym silnikiem graficznym, dostosowanym do możliwości konsol nowej generacji. Rozmiar obrazu to jednak niestandardowe 1328×1080, przy 60 klatkach na sekundę.

Producent wykonawczy Dan Ayoub przyznał w rozmowie z serwisem IGN, że to właśnie konieczność jednoczesnego renderowania grafiki w dwóch wersjach jest przyczyną zmniejszenia rozdzielczości.

- Kampania Halo 2: Anniversary wyglądała wspaniale w 720p, ale jak w przypadku wszystkich elementów gry i technologii, chcieliśmy pójść o krok dalej. W ostatnich tygodniach prac naszym zespołom udało się osiągnąć dodatkowy cel. Kampania działa teraz w 60 FPS i 1328×1080, co oznacza duży i znaczący wzrost jakości. Myślę, że fani to docenią.

Wszystkie pozostałe elementy Halo: The Master Chief Collection - jak Halo Combat Evolved: Anniversary - działają w natywnej rozdzielczości 1920×1080 przy 60 klatkach.

Menedżer nie wyjaśnił, dlaczego twórcy nie zdecydowali się na opcjonalne wyłączenie możliwości wyświetlenia starej grafiki, co powinno znacząco odciążyć moce przerobowe Xbox One i umożliwić włączenie natywnego 1920×1080 w kampanii z Halo 2.

„Wyłączenie oryginalnej oprawy w teorii mogłoby podnieść rozdzielczość, ale to nie jest natura tego projektu” - dodał dyrektor produkcji Frank O'Connor na forum NeoGAF. „Pomysł polegał na tym, by remake umożliwiał przełączanie pomiędzy silnikami. Możecie mieć na ten temat różne opinie, ale takie były nasze założenia.”

Halo: The Master Chief Collection ukaże się 11 listopada. W zestawie znajdziemy jeszcze Halo 3 i Halo 4, ale bez zmian i graficznych poprawek.

Reklama

Skocz do komentarzy (9)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (9)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami