Ponad 55 mln dol. na koncie kosmicznego symulatora Star Citizen

Twórca zapewnia, że wszystkie fundusze są odpowiednio wykorzystywane.

Kosmiczny symulator Star Citizen ma już na koncie 55 mln dol. To rekordowa suma, jeżeli chodzi o produkty finansowane przy pomocy odbiorców. Twórcy nie zamierzają zablokować fanom możliwości dalszego finansowania projektu.

Zbiórka w serwisie Kickstarter zakończyła się już w ubiegłym roku, jednak kolejne wpłaty pochodzą ze sprzedaży statków na oficjalnej stronie gry.

„Ludzie pytają mnie czemu cały czas zbieramy pieniądze. Czy nie mamy już wystarczająco dużo środków” - napisał Chris Roberts, pomysłodawca i główny producent.

„Odpowiadam zawsze, że Star Citizen nie jest normalną grą. Nie jest tworzona w typowy sposób i nie jest fundowana jak tradycyjne projekty.

„Musiałem zupełnie odrzucić dotychczasową wiedzę na temat produkcji gier i przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości. Nie ma wydawcy. Nie ma kapitalisty, który oczekuje konkretnego zwrotu po trzech latach. Nie ma potrzeby upychania wszystkiego na jednym dysku”.

Roberts zauważył, że Star Citizen nie powstaje za zamkniętymi drzwiami i gracze stale mają wgląd w proces twórczy. Zapewnił też, że wszystkie fundusze są przeznaczane na ulepszanie projektu.

„Zebrane środki pozwoliły nam wyjść daleko poza pierwotny plan. Dostaniecie grę, ale będzie o wiele bogatszym i głębszym doświadczeniem, właśnie dzięki dodatkowym funduszom”.

Nad grą pracuje już ponad 280 osób. Dzięki stale napływającym środkom, deweloperzy stworzą większy świat, zaoferują graczom większą liczbę statków. Wprowadzony zostanie także nieplanowany wcześniej tryb strzelanki, a nawet wyścigi szybkich myśliwców.

Star Citizen to przede wszystkim „symulator życia w kosmosie”. Rozwijać się i zarabiać będzie można na wiele sposobów - zaciągając się do wojska, zostając piratem, zajmując się handlem lub wydobywaniem surowców. Wszystko to w rozległej galaktyce w towarzystwie innych graczy.

Twórcy przygotują też kampanię dla jednego gracza - to dokładnie wyreżyserowany, liniowy tryb Squadron 42.

Gra ma zadebiutować pod koniec 2015 roku na PC.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz dołączył do nas w 2013 roku. Zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami