Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Far Cry 4 rozważali umieszczenie akcji w Rosji i Ameryce Południowej

Nie od razu Himalaje zbudowano.

Wczesne pomysły na miejsce akcji w Far Cry 4 obejmowały między innymi Rosję i Amerykę Południową. Twórcy rozważali kilka regionów, a dla każdego przygotowano wstępny zarys fabuły.

Prawie jak piesek

- To nie było tak, że od razu postawiliśmy na Himalaje - mówi starszy projektant poziomów Vincent Ouellette w rozmowie z Eurogamerem. - W tym samym czasie patrzeliśmy na cały świat.

- Przyglądaliśmy się Ameryce Południowej, Rosji, szukaliśmy praktycznie wszędzie. Ale stosunkowo szybko zdaliśmy sobie sprawę, że Himalaje będą wspaniałe.

Po wybraniu trzech lokacji, zespół deweloperów zaprezentował pomysły i fabuły w paryskiej centrali Ubisoftu, gdzie zarząd zasugerował ostateczny kierunek.

- Mają dobre rozeznanie na rynku - dodaje Ouellette. - To dobrze, ponieważ mają inne i interesujące pomysły na temat każdego miejsca.

W ten proces zaangażowany był Mark Thompson, czyli reżyser narracji Far Cry 4, a wcześniej szef projektu poziomów w Far Cry 3. Jego doświadczenie, obejmujące zarówno fabułę, jak i jej wykorzystanie w grze, przydało się podczas prac.

- Proponował kilka rozwiązań. Mieliśmy nie tylko różne pomysły na lokacje, ale także na fabułę. Każde miejsce miało swój zalążek opowieści.

- Ale im bardziej zagłębialiśmy się w poszczególne obszary, tym bardziej utwierdzaliśmy się w przekonaniu, że Himalaje będą perfekcyjne dla odsłony serii Far Cry.

Kluczowym czynnikiem była między innymi różnorodność: od bogatej roślinności do śnieżnych szczytów gór. Nie bez znaczenia były także słonie.

Far Cry 4 debiutuje 18 listopada na PC, PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One.

Cover image for YouTube video

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Far Cry 4

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze